Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Τετάρτη 21 Ιουνίου 2017

(Μπομπολαίοι): «Tο παιδί είναι ανίκανο - Ο γέρος είναι βλάκας»

Η ολέθρια σχέση πατέρα και γιου Μπόμπολα και το τέλος του «Πήγασου»

Τα γραφεία της εφημερίδας «Εθνος» στη Μεταμόρφωση Χαλανδρίου τις τελευταίες εβδομάδες μοιάζουν με έρημο τοπίο σαρωμένο από ορμητικό τυφώνα.

Στο ευρύχωρο γραφείο του εμβληματικού εκδότη και δημιουργού της εφημερίδας Γιώργου Μπόμπολα δεν κουνιέται φύλλο. Παρόμοια δυσοίωνη ακινησία επικρατεί σιωπηλά και στο γραφείο του ιδιοκτήτη του εκδοτικού ομίλου Φώτη Μπόμπολα στον ίδιο όροφο. Από τη μεριά του ο τελευταίος, ως μεγαλομέτοχος της επιχείρησης και νυν εκδότης, έχει βάλει λουκέτο. Απαγορεύει πλέον την είσοδο στους 400 απεργούς και απλήρωτους επί πέντε μήνες  εργαζομένους στις κτιριακές εγκαταστάσεις. Για τις οφειλόμενες δεδουλευμένες αποδοχές τους δεν κάνει καν κουβέντα. Αντίθετα,..  επιμένει να δηλώνει ότι προτιμά να πτωχεύσει ο Πήγασος παρά να ξαναβάλει χρήματα στο συγκρότημα.
Ηδη η εκδοτική επιχείρηση που διαφέντευε έως προσφάτως το επιδραστικό MEGA CHANNEL και καθόριζε τις ισορροπίες στα ελληνικά ΜΜΕ βρίσκεται στα χέρια των τραπεζών λόγω των συσσωρευμένων χρεών που ξεπερνούν πλέον τα 160  εκατ. ευρώ. Και όπως όλη η πιάτσα κουβεντιάζει, βαριά ευθύνη φέρει η πολύπλοκη σχέση μεταξύ πατέρα και γιου, που κατέληξε να έχει ολέθριες συνέπειες σωριάζοντας τον άλλοτε κραταιό όμιλο στα σημερινά συντρίμμια του.
 (...)
Αναπόφευκτα, σε έναν μιντιακό χώρο που άλλοτε παλλόταν από ενέργεια και δημιουργική ζωντάνια δεσπόζει πια μια ατροφική ηρεμία που διακόπτεται σποραδικά από το βουητό των διερχόμενων αυτοκινήτων από τη διπλανή  Αττική οδό. Στα 88 του χρόνια ο πατριάρχης της οικογένειας Γιώργος Μπόμπολας φέρει βαρέως που η εφημερίδα την οποία έχτισε το 1981 δεν κυκλοφορεί στα περίπτερα εδώ και τρεις εβδομάδες. Σε κάθε ευκαιρία φέρεται να πνέει μένεα κατά του γιου του. Υπάρχουν, άλλωστε, αυτόπτες μάρτυρες μιας ακόμη θυελλώδους σκηνής από το σίριαλ της μεταξύ τους διελκυστίνδας για να πιστοποιήσουν το μέγεθος της οξύτατης αντιπαράθεσής τους. (....)

«Πες μου γιατί με κλέβεις!..»

O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Πήγασος Εκδοτικής, κάτοχος των μετοχών της οικογένειας στο κανάλι και πλειοψηφών μέτοχος του MEGA έκανε ό,τι γούσταρε σε ό,τι ήταν δικό του. Εβρισκε νέα στελέχη και ακουμπούσε πάνω τους. Βασιζόταν σε αυτούς με τυφλή εμπιστοσύνη. Οταν, όμως, αυτοί τον παρέσυραν σε υπερβολικά έξοδα, ο πατέρας γινόταν έξαλλος. Δεν καταλάβαινε γιατί ο γιος του εμπιστευόταν για συμβουλές  περισσότερο από αυτόν έναν ξένο. Και ενόσω ο Φώτης  προστάτευε τις επιλογές του, ο κύριος Γιώργος -όπως τον αποκαλούσαν στο συγκρότημα- τις αμφισβητούσε  καλλιεργώντας μόνιμες εστίες σύγκρουσης, που όσο γρήγορα έσβηναν, άλλο τόσο σύντομα αναζωπυρώνονταν. Και βέβαια ο πατριάρχης της οικογένειας ήταν καχύποπτος -ενδεχομένως δικαιολογημένα- για τις «ειδικές τραβηχτικές» και τη σπατάλη χρημάτων που κυριολεκτικά πετιούνταν με ευθύνη του γιου του από το παράθυρο. Ο ίδιος μπορεί να χρησιμοποιούσε το εκδοτικό του δημιούργημα, αλλά δεν το απομυζούσε. Μυθικός έχει μένει στις εγκαταστάσεις του Χαλανδρίου ο άγριος καβγάς του πατέρα με κορυφαίο στέλεχος επιλογής του γιου. Τον είχε αρπάξει από το πέτο και τον στριφογύριζε μέσα στο γραφείο του φωνάζοντας: «Πες μου γιατί με κλέβεις».
Η γραμματέας τρόμαξε τόσο που κάλεσε τη φρουρά του τρεις φουσκωτούς που στάθηκαν με το αυτί κολλημένο πάνω στην πόρτα του γραφείου, μήπως και χρειαστεί να επέμβουν για να προλάβουν εκτεταμένες χειροδικίες. Προφανώς σε τέτοιες συνθήκες ανταγωνιστικών παθών προκοπή δεν γίνεται. Εξάλλου στο υπόβαθρο των μεταξύ τους αντιμαχιών στεκόταν τσιμενταρισμένο το χρήμα. Οχι πως ο Φώτης ήταν οικονομικό αποπαίδι σε σχέση με τον μικρότερο αδελφό του, Λεωνίδα, ισχυρό μέτοχο της κατασκευαστικής Ελλάκτωρ. Ανεξάρτητα από το αν ο πατέρας του μιλούσε με τρυφερότητα για την αγαπημένη του κόρη Μαρία και εκθείαζε τις σπουδές του βενιαμίν, ενώ στις όποιες επιτυχίες του πρωτότοκου απέφευγε να αναφερθεί, ο Φώτης και ένα υπέροχο 25μετρο σκάφος τύπου Swan έχει στην κατοχή του και σωστό πύργο διαθέτει στο Παλαιό Ψυχικό. (...)

Η φιλόδοξη σύζυγος

 Μετά την οδυνηρή απώλεια της μητέρας του ο Φώτης Μπόμπολας έκοψε κάθε επαφή με τον πατέρα του. Μιλούσαν μόνο μέσω κοινών φίλων ή στελεχών του Πήγασου. «Να του πεις αυτό σε παρακαλώ», έλεγε συχνά ο Γιώργος Μπόμπολας σε κάποιον τρίτο. «Να του πεις εκείνο», του απαντούσε μέσω του ίδιου προσώπου ο Φώτης Μπόμπολας. Η μεταξύ τους κρίση από το πεδίο των αιχμηρών διαξιφισμών του στυλ «το παιδί είναι ανίκανο - ο γέρος είναι βλάκας» είχε περάσει στο τέλμα ενός παρ’ ολίγον πυρηνικού ολοκαυτώματος. Αλλωστε ο γιος αφότου παντρεύτηκε το 2009 το στέλεχος της επιχείρησης Ειρήνη Μανουσάκη, η οπoία εργαζόταν στον Πήγασο από φοιτήτρια, είχε επιλέξει την πλήρη αυτονόμηση από τις επιλογές του πατέρα του.
Θεωρείται -πάντα με ίχνη κακογλωσσιάς- ότι η φιλόδοξη σύζυγός του τον επηρέαζε προς την κατεύθυνση του πλήρους απογαλακτισμού από το οικογενειακό περιβάλλον και εμμέσως ενθάρρυνε μια  εικονική «πατροκτονία» ώστε να γίνει με την πυγμή του ο αδιαμφισβήτητος εκδότης του συγκροτήματος. Ηταν η εποχή που ο ίδιος με πρωτοφανή έπαρση διαμήνυε προς σχετικούς και άσχετους ότι θα απαγορεύσει την είσοδο του πατέρα του στην επιχείρηση που εκείνος ίδρυσε! (...)

- από εκτενές ρεπορτάζ στο Πρώτο Θέμα υπό τον τίτλο «Η ολέθρια σχέση πατέρα και γιού Μπόμπολα»

http://zoornalistas.blogspot.gr/2017/06/t_21.html#more

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου