Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

ΣΤΟΝ ''ΑΕΡΑ'' 500 ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ ΤΗΣ NΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΛΕΣΒΟΥ (ΝΕΛ)

(Τετ. 10/9/14 - 12:20)
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΕΣ ΤΟΥ Β.Α ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΑ ΒΡΩΜΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΥΠ. ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ
ΑΜΕΣΗ Η ΑΝΑΓΚΗ ΕΝΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΚΤΟΠΛΟΟΙΚΟΥ ΦΟΡΕΑ
Περίπου 500 ναυτεργάτες από τα καράβια της ΝΕΛ, βρίσκονται αντιμέτωποι με το φάσμα της ανεργίας, ενώ χιλιάδες κάτοικοι των νησιών του βορειοανατολικού Αιγαίου απειλούνται με απομόνωση.

Πρόκειται για τα πρόσφατα θύματα της πολιτικής της κυβέρνησης, που συνθλίβει τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και τα δικαιώματα των εργαζομένων στη ναυτιλία, προς όφελος του διαχρονικά και προκλητικά ευνοούμενου εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ) είχε δύο συμβάσεις, με το Υπ. Ναυτίλίας. Η πρώτη αφορούσε την κάλυψη των γραμμών Θεσσαλονίκη- Λήμνος- Μυτιλήνη- Χίος -Βαθύ Σάμου, Καβάλα- Λήμνος- Μυτιλήνη- Χίος- Βαθύ Σάμου, Καβάλα- Λήμνος- Μυτιλήνη- Χίος- Καρλόβασι- Άγιος Κήρυκος και ηδεύτερη τη γραμμή Λαύριο- Ψαρά- Μεστά- Χίος.
Ο Μιλ. Βαρβιτσίωτης αποφάσισε την Τρίτη (7/9) να κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία ΝΕΛ και τη θυγατρική της Sea Link Ferries , με την αιτιολογία της ''πλημελλούς εκτέλεσης και της αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης δρομολογίων''.
Η ΝΕΛ, από την πλευρά της είχε προχωρήσει ήδη από τη Δευτέρα (8/9) σε καταγγελία της σύμβασης για την κάλυψη των παραπάνω γραμμών, διεκδικώντας τις επιδοτήσεις που της οφείλει το ΥΝΑ. 
Την Παρασκευή (12/9) θα συνεδριάσει το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, για να εξετάσει το ζήτημα της κάλυψης των γραμμών της ΝΕΛ, θα γίνει με απευθείας ανάθεση, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ- ΜΠΕ, ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει οι εταιρείες Hellenic Seaways και Blue Star .

Η μείωση των δρομολογίων που κάλυπτε έως τώρα η NEL, από τρία σε δύο, θεωρείται δεδομένη, ενώ το μίσθωμα που καταβάλλει το δημόσιο θα παραμείνει το ίδιο.
Από όλα τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι έχουμε να κάνουμε με ένα ακόμη επεισόδιο στηνανακατανομή της '' πίτας'' των κρατικών επιδοτήσεων στο εφοπλιστικό κεφάλαιο το οποίο διαχρονικά ευνοούμενο από τις κυβερνήσεις-υπηρέτες του διαγκωνίζεται για το μοίρασμα. Με την αιτιολογία της ''πλημμελούς εκτέλεσης και της αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων'' και με την υποκριτική επίκληση του ''εθνικού συμφέροντος'' , η κυβέρνηση ουσιαστικά απαλλάσσει τη NEL και τη θυγατρικής της από τις υποχρεώσεις τους έναντι του δημοσίου και επιπλέον την ''πριμοδοτεί'' με 500περίπου απολύσεις ναυτεργατών. Το δημόσιο έχει ήδη καταβάλλει στην εταιρεία εκατομμύρια ευρώαπό τον κρατικό προϋπολογισμό για επιδότηση των δρομολογίων της εταιρείας στις λεγόμενες «άγονες γραμμές». Πρόκειται για πλοία υπέργηρα και υποσυντήρητα, με εργαζόμενους απλήρωτους για πάνω από 6 μήνες.
Η επιδότηση των «άγονων γραμμών», δηλαδή η εξασφάλιση «ζεστού χρήματος» στους εφοπλιστές, οι56 φοροαπαλλαγές και το αφορολόγητο πετρέλαιο, που απολαμβάνουν τη στιγμή που ο λαός πληρώνει τα καύσιμα και τα ακτοπλοϊκά τους εισιτήρια πανάκριβα, είναι από τα βασικά χαρακτηριστικά, ενός θεσμικού πλαισίου των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών προκλητικά ευνοϊκού για το εφοπλιστικό κεφάλαιο, κατ' επιταγή των κατευθύνσεων της ΕΕ. Υπενθυμίζουμε ότι ήδη από το 2001 έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία ο κανονισμός 3577/92 της ΕΕ που νομιμοποιεί τους εφοπλιστέςπου δραστηριοποιούνται στις εσωτερικές θαλάσσιες μεταφορές, να δρομολογούν και αποδρομολογούν τα πλοία τους,ανάλογα με το συμφέρον τους.

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΑ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ
Σε ανακοίνωσή τους, ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ, ΠΕΣ/ΝΑΤ και Επιτροπή Ανέργων Ναυτεργατών τονίζουν ότι ο υπουργός και η κυβέρνηση επιδιώκουν να αποκρύψουν την ασύδοτη δράση των εφοπλιστών «που ενισχύεται από την κυβέρνηση στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας τους».
Προσπαθούν, επίσης, να αποκρύψουν ότι με την κατάσταση που διαμορφώνεται, «τα νησιά θα μείνουν με ελάχιστα πλοία, θα εκτελούνται δρομολόγια μόνο όταν έχουν κέρδη οι εφοπλιστές, με αποτέλεσμα η εργασία θα εντατικοποιηθεί, τα ατυχήματα και οι ασθένειες θα αυξηθούν».
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικών Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), Αντώνης Νταλακογιώργος, σε δήλωση του στο ΑΠΕ- ΜΠΕ, έκανε λόγο για διαμόρφωση ολιγοπωλίου στον χώρο της ακτοπλοΐας και μίλησε για τις συνέπειες και τα προβλήματα που θα δημιουργήσει κάτι τέτοιο, ενώ τόνισε υπάρχει έντονη ανησυχία για τους 500 εργαζόμενους της εταιρείας ΝΕΛ, που κινδυνεύουν να βρεθούν στο δρόμο, μετα την απόφαση Βαρβιτσίωτη. Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ  επισήμανε την αποτυχία του μοντέλου της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στην ακτοπλοΐα και τόνισε την ανάγκη δημιουργίας ενός δημόσιου  φορέα που θα παίξει σημαντικό ρόλο στην αναδιαμόρφωση και αναδιοργάνωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και στην εξυπηρέτηση των νησιών.
Τα σωματεία καλούν τους ναυτεργάτες σε συγκέντρωση την Πέμπτη  στις 10.30πμ  στο ΝΑΤ.

Στη συνέχεια η Iskra παραθέτει ολόκληρη τη σχετική ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ)
ΣΕ ΑΜΕΣΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟ'Ι'Α
Όπως είχαμε επισημάνει ως ΠΕΝΕΝ η διημερίδα που οργανώθηκε πρόσφατα στην Μυτιλήνη από τον Υπουργό Ν.Α είχε ως κεντρική στόχευση με την συμμετοχή των τοπικών φορέων του Βορειοανατολικού Αιγαίου να δημιουργήσει την νομιμοποιητική βάση για την έκπτωση της ΝΕΛ από τις συγκεκριμένες γραμμές στις οποίες πράγματι διαπιστώθηκαν όλο το τελευταίο χρονικό διάστημα σωρεία προβλημάτων που σχετίζονταν με την οικονομική κατάσταση της εταιρείας (αναβολές και καθυστερήσεις δρομολογίων λόγω επισχέσεων εργασίας ή μη πληρωμής καυσίμων) επαναλαμβανόμενες βλάβες και ζημιές που οδηγούσαν στην δυσλειτουργία της ομαλής εκτέλεσης των δρομολογίων με ότι αρνητικό συνεπάγεται το γεγονός αυτό για τους νησιώτες και τις τοπικές νησιωτικές κοινωνίες.
Χωρίς καθόλου να παραγνωρίζουμε την σοβαρότητα των παραπάνω προβλημάτων θέλουμε να υπογραμμίσουμε ότι ο εξοστρακισμός της ΝΕΛ από τον χάρτη της Ακτοπλοΐας και των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών είναι ενταγμένος στον σχεδιασμό της κυβέρνησης και των τραπεζών με σκοπό να δημιουργήσουν ένα νέο μονοπωλιακό τραστ στον χώρο της Ακτοπλοΐας.
Οι εξελίξεις στον ευαίσθητο τομέα των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών τα τελευταία χρόνια επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις μας ότι η κατάσταση με ή χωρίς την ΝΕΛ είναι ανησυχητική. Η δραματική συρρίκνωση του Ακτοπλοϊκού στόλου, η απόσυρση πολλών πλοίων κατά την χειμερινή περίοδο, η αύξηση του χρόνου εκτέλεσης των δρομολογίων προκειμένου να επιτευχθεί μείωση της κατανάλωσης των καυσίμων, η γενίκευση του φαινομένου της απλήρωτης ναυτεργατικής εργασίας, η επαναφορά πλοίων μεγάλης ηλικίας σε διάφορες Ακτοπλοϊκές γραμμές σε συνδυασμό με την διακοπή ανανέωσης και εκσυγχρονισμού του Ακτοπλοϊκού στόλου την τελευταία 7ετία, διαμορφώνουν μια νέα πραγματικότητα που οδηγεί με μεγάλες ταχύτητες την Ακτοπλοΐα στο παρελθόν της δεκαετίας του 1980!
Η υπερχρέωση όλων των Ακτοπλοϊκών σχημάτων και η μεγαλύτερη από ποτέ εξάρτησή τους από τιςτράπεζες (οι οποίες ανακεφαλαιοποιήθηκαν με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου και ήδη έπρεπε να έχουν περάσει οι Διοικήσεις τους στον δημόσιο έλεγχο) είναι στοιχεία που αποτελούν την καλύτερη απόδειξη ότι το μοντέλο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στην Ακτοπλοΐα κατέρρευσε και χρεοκόπησε!
Κατά την γνώμη μας αποτελεί θέμα άμεσης προτεραιότητας και την μόνη ελπιδοφόρα προοπτική να οργανωθεί και να σχεδιασθεί από την αρχή το δίκτυο και ο έλεγχος των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών το οποίο πλέον να περάσει στο δημόσιο διασφαλίζοντας το κοινωνικό αυτό αγαθό όπως είναι οι θαλάσσιες συγκοινωνίες σε μια κατεύθυνση που θα κατοχυρώνεται η απρόσκοπτη συγκοινωνία σε ετήσια βάση για όλα τα νησιά, με Ακτοπλοϊκό στόλο ασφαλή, επανδρωμένο με έλληνες ναυτεργάτες με υψηλή ποιότητα υπηρεσιών προς τους νησιώτες, τους επιβάτες και γενικότερα τους χρήστες των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.
Πρέπει να γίνει σαφές ότι όλες ως τώρα οι κυβερνητικές πολιτικές και ιδιαίτερα το νέο θεσμικό πλαίσιο που θεσπίστηκε με τον νόμο 4150/2013 είναι αδιέξοδες, χρεοκοπημένες, δεν μερεμετίζονται. Δεν χωράνε μπαλώματα και ευκαιριακές λύσεις με το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο και όσοι ισχυρίζονται το αντίθετο συμβάλλουν με τον τρόπο τους στην δημιουργία ολιγοπωλιακού καθεστώτος στην Ακτοπλοΐα με θύματα τους νησιώτες, τους Ναυτεργάτες αλλά και σε μεγαλύτερη ακόμη επιβάρυνση στον κρατικό προϋπολογισμό και τους φορολογούμενους Έλληνες.
Χρειάζεται μια ριζική ανατροπή στο σημερινό θεσμικό πλαίσιο που μπορεί να δημιουργήσει και να οδηγήσει σε μια ποιοτική αλλαγή στις υπηρεσίες των Ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.
Αναφορικά με την ΝΕΛ πρέπει να εξασφαλισθεί άμεσα η καταβολή και η πλήρης εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών των πληρωμάτων μέχρι και το τελευταίο ευρώ. 
Ο Υπουργός Ν.Α και οι υπηρεσίες του ΥΝΑ παρά τις επανειλημμένες καταγγελίες μας, όχι μόνο δεν μερίμνησαν για το μεγάλο αυτό πρόβλημα αλλά ακόμη δεν έχει ενεργοποιηθεί η δημιουργία ταμείου για την εξόφληση των πληρωμάτων των πλοίων που εκτελούν άγονη γραμμή.
Η ΠΕΝΕΝ θα σταθεί απέναντι σε οποιαδήποτε κυβερνητική και Υπουργική απόφαση που οδηγεί σε νέες απώλειες θέσεων εργασίας στην Ακτοπλοΐα και σε οποιαδήποτε άλλη κατηγορία πλοίων.
Ο Υπουργός Ν.Α και η κυβέρνηση πρέπει επιτέλους να αναλάβουν τις ευθύνες τους για την καταστροφική ναυτιλιακή πολιτική τους.
Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου 2014

http://www.iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=17657:nel-&catid=42:ergasiakes-sxeseis&Itemid=168


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου