Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Πέμπτη 24 Ιουλίου 2014

ΣΥΡΙΖΑ: Η κυβέρνηση εκχωρεί το λιμάνι στην COSCO




Tο Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ σήμερα «ενέκρινε το επιχειρηματικό σχέδιο Συμφωνίας μέσω Φιλικού Διακανονισμού ΟΛΠ – ΣΕΠ και αποφάσισε την αποστολή του στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο». Στην ανακοίνωση του Οργανισμού αναφέρεται πως όπως είναι γνωστό οι δυο πλευρές έχουν αποφασίσει την κατασκευή του δυτικού Γ΄ Προβλήτα Εμπορευματοκιβωτίων και την ανανέωση του μηχανολογικού εξοπλισμού δαπάνης 230 εκ. ευρώ, την οποία θα επενδύσει εξ’ ολοκλήρου η ΣΕΠ Α.Ε.

«Ο ΟΛΠ Α.Ε., ο οποίος αμείβεται για την παραχώρηση αυτή με ποσοστό επί των ενοποιημένων οικονομικών στοιχείων της ΣΕΠ Α.Ε. (21,5% σήμερα και 24,5% από το 2017), αναμένεται να διπλασιάσει σχεδόν τα έσοδα του ετησίως, λόγω της αύξησης του όγκου εμπορευματοκιβωτίων (TEU) από 3,7 εκ. ΤΕU σε 6,2 εκ. TEU τουλάχιστον, συν τις λοιπές υπηρεσίες Logistics» επισημαίνεται.
Ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σχολίασε πως «σήμερα εγκρίθηκε η επένδυση της Cosco από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ η οποία θα φέρει το λιμάνι του Πειραιά στη κορυφή διεθνώς»
Από την πλευρά τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτης Λαφαζάνης και Θοδωρής Δρίτσας τονίζουν ότι «η κυβερνητική εμμονή να επικυρωθεί, μετά και τη φερόμενη ως έγκριση της ΕΕ, ο λεγόμενος "φιλικός διακανονισμός" με την Cosco, αποτελεί μια προνομιακή και άκρως επιζήμια για το δημόσιο παραχώρηση προς την τελευταία και συνιστά μέγα σκάνδαλο. Στην ουσία, μέσω της μεθόδευσης του "φιλικού διακανονισμού", η κυβέρνηση εκχωρεί φωτογραφικά και έναντι "ανύπαρκτου" τιμήματος, στην Cosco, όλο το λιμάνι του Πειραιά, αφού μετά από αυτόν το σκανδαλώδη διακανονισμό, ακυρώνεται στην πράξη κάθε ίχνος διαγωνιστικής διαδικασίας, για μια ούτως ή άλλως απαράδεκτη εκποίηση, του στρατηγικότερου λιμανιού της χώρας».
Τονίζουν ακόμη πως «η κυβέρνηση δεν έχει κανένα δικαίωμα και καμία νομιμοποίηση να προβαίνει σε πράξεις και αποφάσεις που ξεπουλάνε τη χώρα και υποθηκεύουν το μέλλον της, ενώ το ΔΣ του ΟΛΠ, εντεταλμένο να προασπίσει το λιμάνι του Πειραιά και το δημόσιο και κοινωνικό προσανατολισμό του, δεν διαθέτει καμία εξουσιοδότηση να τις επικυρώνει, παραβιάζοντας το καθήκον του και κάθε έννοια νομιμότητας».
Και συμπληρώνουν ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ θα υπερασπίσει και τώρα ως αντιπολίτευση και γρήγορα ως κυβέρνηση και με όλα τα δημοκρατικά μέσα που διαθέτει, τον δημόσιο χαρακτήρα και τον κοινωνικό προσανατολισμό του λιμανιού του Πειραιά, μέσα από ένα σχέδιο ανασυγκρότησης και αναβάθμισής του».
«Η συγκεκριμένη επένδυση θεωρείται κομβικής σημασίας για την ελληνοκινεζική συνεργασία καθώς το Πεκίνο έχει διαμηνύσει επανειλημμένως προς την ελληνική πλευρά ότι η αναβάθμιση της εδώ παρουσίας της Cosco θα αποτελέσει πρόκριμα για περαιτέρω κινέζικες επενδύσεις σε υποδομές, μεταφορές, βιομηχανία, τουρισμό και ακίνητα. Πρόκειται ουσιαστικά για την υλοποίηση του επόμενου βήματος του στρατηγικού σχεδίου Αθήνας - Πεκίνου ώστε να αποτελέσει η Ελλάδα την κύρια ευρωπαϊκή πύλη του ασιατικού εμπορίου προς την Ευρώπη», σημειώνει επιπλέον ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά. 
Ο Β. Κορκίδης επισημαίνει επιπλέον ότι «η εν λόγω επένδυση προκάλεσε ενστάσεις σε ευρωπαϊκούς και ελληνικούς κύκλους επειδή ανησύχησαν ότι οποιαδήποτε συμφωνία μακροχρόνιας δέσμευσης ενδέχεται να λειτουργήσει αποθαρρυντικά για κάποιους από τους υποψηφίους αγοραστές του 67% του μετοχικού κεφαλαίου στο πλαίσιο του σχετικού διαγωνισμού που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ. Οι ενστάσεις που διατυπώθηκαν από τους δυο ευρωπαίους παρατηρητές στο ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ μάλλον θα διαφοροποιηθούν μετά την σχετική απόφαση της ΕΕ. Παρά το ΟΚ της Τρόικα για την πώληση του ΟΛΠ, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει ότι εξακολουθούν να υπάρχουν πολλές και έντονες αντιρρήσεις από κόμματα, φορείς, τον Δήμο Πειραιά και τη νέα Περιφερειακή Αρχή».
Καταλήγοντας, εξέφρασε την ευχή του «σήμερα, 40 χρόνια από την ημέρα αποκατάστασης της Δημοκρατίας στη πατρίδα μας, τόσο οι σημερινές, όσο και οι μελλοντικές αποφάσεις των αρμοδίων αξιωματούχων να είναι προς όφελος της ελληνικής ναυτιλίας, της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης στον Πειραιά, αλλά κυρίως προς όφελος της Ελλάδας μας».
http://tvxs.gr/news/ellada/syriza-i-kybernisi-ekxorei-limani-stin-cosco

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου