Γεννήθηκα ποτοποιός, συνεχίζοντας μία παράδοση και κληρονομιά τεσσάρων γενεών. Πριν οι δρόμοι μου διασταυρωθούν με το oύζο Πλωμαρίου «Ισίδωρος Αρβανίτης», απασχολήθηκα στην οικογενειακή επιχείρηση ποτοποιίας, η οποία στα τέλη της δεκαετίας του ’80 διαχειριζόταν το Ούζο 12, ποτό-σύμβολο που μεσουρανούσε έως τότε στην αγορά.
Από το 1993 αναλάβαμε την Ποτοποιία Πλωμαρίου «Ισίδωρος Αρβανίτης», που παράγει ένα εξαιρετικής ποιότητας ούζο από το γραφικό Πλωμάρι, με εξίσου ιστορική και επιτυχημένη διαδρομή. Η οικογένεια Καλογιάννη έχει παράδοση στην ποτοποιία από το 1880 και δεν είναι τυχαίο που το όνομά της έχει συνδεθεί με το εθνικό μας ποτό. Παραμένει μέχρι σήμερα 100% ελληνική εταιρεία και συνεχίζει να παράγει ούζο χρησιμοποιώντας την ίδια συνταγή, δίνοντας έμφαση στις εξαιρετικές πρώτες ύλες και στον παραδοσιακό τρόπο απόσταξης.
Η μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίσαμε όταν αναλάβαμε την επιχείρηση ήταν να καταφέρουμε ένα τοπικό προϊόν να ξεπεράσει τα σύνορα του νησιού του και να βάλει πλώρη για μεγαλύτερες αγορές. Ταυτόχρονα, έπρεπε να απευθυνθεί σε όλους τους Έλληνες καταναλωτές και να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στον ανταγωνισμό. Τα βασικά όπλα που διέθετε ήταν η διαχρονική παράδοση, η αδιαπραγμάτευτη ποιότητα και η αναλλοίωτη γεύση με άρωμα… Αιγαίου. Για να ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα και αργότερα στο εξωτερικό, το ούζο Πλωμαρίου απέκτησε μια μοντέρνα και καλόγουστη συσκευασία που συνδύαζε αρμονικά την παράδοση του προϊόντος με τη σύγχρονη ταυτότητά του. Το συγκεκριμένο εγχείρημα αλλαγής της παραδοσιακής ως τότε συσκευασίας από πολλούς θεωρήθηκε αρκετά τολμηρό. Η ιστορία όμως μας δικαίωσε, αφού αυτή μας η επιλογή για ανανέωση, που ξέφευγε από τα τετριμμένα, μας διαφοροποίησε από τον ανταγωνισμό και μας βοήθησε να ανέβουμε στην πρώτη θέση της προτίμησης των καταναλωτών.
Διαβάστε ακόμα: Ο Έλληνας «βασιλιάς του yeero» που αγαπούν οι Αμερικάνοι
Με σεβασμό στην παράδοση και διατηρώντας αναλλοίωτη την ποιότητα, θέσαμε ως στόχο να εκσυγχρονίσουμε την εταιρεία και να «συστήσουμε» τα προϊόντα της ξανά τόσο στους Έλληνες όσο και στους ξένους καταναλωτές. Με σταθερά βήματα αλλά και ουσιαστική επένδυση στην καινοτομία και την εξωστρέφεια, το Ούζο Πλωμαρίου «Ισίδωρος Αρβανίτης» διαφοροποιήθηκε πολύ γρήγορα από τον ανταγωνισμό, κατακτώντας την πρώτη θέση στον κλάδο, ενώ κέρδισε το στοίχημα της διεθνούς αγοράς, διαγράφοντας θετική εξαγωγική δραστηριότητα.
Το μυστικό της επιτυχίας ενός προϊόντος που παράγεται και καταναλώνεται εδώ και 120 χρόνια είναι η αναλλοίωτη ποιότητα και γεύση, αλλά και οι εξαιρετικές πρώτες ύλες, με κυρίαρχο το γλυκάνισο από το Λισβόρι, που θεωρείται το καλύτερο στον κόσμο. Είναι, επίσης, η ίδια συνταγή που ακολουθείται απαρέγκλιτα εδώ και 120 χρόνια. Σε αυτά προστίθενται η συνεπής στρατηγική που ακολουθεί όλα αυτά τα χρόνια η επιχείρηση, με έμφαση στην καινοτομία και την εξωστρέφεια, αλλά και με κινήσεις, που άλλαξαν την εικόνα του ούζου, καλύπτοντας τις ανάγκες των καταναλωτών.
Προκειμένου να καλυφθεί επιτυχώς η αυξανόμενη ζήτηση των εξαγωγών, το αποστακτήριό του μεταφέρθηκε πρόσφατα σε νέο χώρο, στο γραφικό Πλωμάρι, τον τόπο όπου γεννήθηκε και συνεχίζει να παράγεται το ούζο εδώ και περισσότερα από 100 χρόνια, ενισχύοντας σημαντικά την απασχόληση στην περιοχή, αλλά και την τοπική οικονομία. Δεν αρκεί όμως μόνο αυτό για την υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας. Συμβάλλουμε στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και μέσω της επένδυσής μας στη γη του νησιού: Το γλυκάνισο που χρησιμοποιείται στα προϊόντα μας παράγεται αποκλειστικά στα βιολογικής καλλιέργειας ιδιόκτητα κτήματα της Ποτοποιίας Πλωμαρίου «Ισίδωρος Αρβανίτης» στο χωριό Λισβόρι της Λέσβου, με τις σχετικές με την καλλιέργειά του εργασίες να εκτελούνται με το χέρι, δίνοντας έτσι δουλειά σε πολλούς κατοίκους του νησιού. Σήμερα, το αποστακτήριο απασχολεί 50 εργαζομένους από τη Λέσβο, ενώ η λειτουργία του υποστηρίζει άμεσα ή έμμεσα και τη δραστηριότητα άλλων τοπικών επιχειρήσεων.
Προωθώντας με συνέπεια και συνέχεια το ούζο ως ένα μοναδικό απόσταγμα που παράγεται στη Λέσβο, η ποτοποιία συνεισφέρει στην προβολή του νησιού ως ενός τουριστικού προορισμού, που, εκτός από τη φυσική του ομορφιά, μπορεί να προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία ταξιδιού και απόλαυσης στον επισκέπτη του.
Η συνεισφορά αυτή είναι αρκετά σημαντική, αν αναλογιστεί κανείς τους συνεργάτες αλλά και τα ΜΜΕ, ελληνικά και διεθνή, που επισκέπτονται το αποστακτήριό μας στο Πλωμάρι και γνωρίζουν έτσι τη Λέσβο. Με την προβολή του νησιού να αποτελεί για εμάς βασική υποχρέωση και προτεραιότητα, η εταιρεία αναλαμβάνει συχνά να υποστηρίξει εκδηλώσεις και γενικότερα ενέργειες που αποσκοπούν στην ανάδειξη των τοπικών παραδόσεων και της τοπικής κουλτούρας, τόσο στην ιστορικότητά της όσο και στις σύγχρονες εκφάνσεις της.
Η εξωστρέφεια και η εξαγωγική δραστηριότητα είναι στρατηγική προτεραιότητα της επιχείρησής μας. Οι συστηματικές μας ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση έχουν αποδώσει και είμαστε πολύ περήφανοι που σήμερα το Ούζο Πλωμαρίου «Ισίδωρος Αρβανίτης» ταξιδεύει σε περισσότερες από 30 χώρες. Αποτέλεσμα αυτού είναι το γεγονός ότι πάνω από το 45% των πωλήσεων της επιχείρησης προέρχεται από την εξαγωγική της δραστηριότητα. Σήμερα έχουμε καταφέρει να εξάγουμε πάνω από 2.000.000 φιάλες «Πλωμάρι» σε 30 και πλέον χώρες.
Διαβάστε ακόμα: Δύο ελληνικές οικογένειες στις πλουσιότερες των ΗΠΑ
Την ίδια στιγμή, εγκαινιάζουμε νέες προϊοντικές κατηγορίες, όπως αυτή του premium ούζου με το σήμα «Άδολο». Πρόκειται για ένα μοναδικό, εκλεκτό προϊόν από 100% τριπλή απόσταξη, περιορισμένης παραγωγικής δυνατότητας, το οποίο απευθύνεται σε ένα εκλεκτικό κοινό ανθρώπων που αγαπούν την αυθεντική απόλαυση και αναγνωρίζουν και εκτιμούν την ποιότητα.
Ο κλάδος των παραδοσιακών ελληνικών αποσταγμάτων δεν έμεινε άθικτος από το γενικευμένο δυσμενές οικονομικό κλίμα. Συγκεκριμένα, καλείται να αντιμετωπίσει μία σειρά προκλήσεων, όπως η μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών και κατά συνέπεια της κατανάλωσης, καθώς και η δραματική αύξηση τα τελευταία χρόνια της φορολογίας, που επιβαρύνει τα αλκοολούχα ποτά και τη διακίνηση «χύμα» προϊόντων, κυρίως ούζου και τσίπουρου, που συνιστούν μία μορφή αθέμιτου και επικίνδυνου για την υγεία ανταγωνισμού.
Η εταιρεία θα συνεχίσει με συνέπεια το πλάνο της για επέκταση σε ακόμα περισσότερες αγορές του εξωτερικού, τονώνοντας την εξαγωγική της δραστηριότητα. Στόχος μας είναι να αυξηθεί περαιτέρω το ποσοστό 45% του όγκου των πωλήσεων που προέρχεται από ξένες αγορές. Σήμερα το προϊόν διατίθεται σε περισσότερες από 30 χώρες σε Ευρώπη, Αμερική, Ασία και Ωκεανία, ενώ εξετάζεται η δυνατότητα επέκτασής της σε νέες αγορές, που μπορούσαν να θεωρηθούν ακόμη και απροσδόκητες για την κατηγορία της.
Η Συμβουλή μου:
ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ
Ιδρυτής της εταιρείας Ούζο Πλωμαρίου
*Πρώτα η ποιότητα
Η ποιότητα είναι θεμελιώδης αρχή για την επιτυχία του προϊόντος. Ο καταναλωτής σήμερα είναι ενημερωμένος και επιβραβεύει τις μάρκες που εμπνέουν εμπιστοσύνη.
*Στροφή στην εξωστρέφεια ως αντίδοτο στην κρίση
Η επένδυση στην εξωστρέφεια είναι ζωτικής σημασίας για την πορεία των επιχειρήσεων σήμερα που η εσωτερική αγορά έχει υποστεί καθίζηση. Η στροφή στις ξένες αγορές αποτελεί διέξοδο με σημαντικές προοπτικές.
*Η καινοτομία επιταχύνει την πορεία μπροστά
Σε μία αγορά με έντονα σημάδια κορεσμού, στην πλειονότητα των προϊοντικών κατηγοριών, η επένδυση στην καινοτομία είναι μονόδρομος για να επιβιώσουν και να εξελιχθούν οι επιχειρήσεις.
*Το άρθρο δημοσιεύεται στο νέο τεύχος του περιοδικού Fortune
Διαβάστε ακόμα: Η ελληνική εταιρεία που μετράει μισό αιώνα θάλασσα
(Πηγή: Fortunegreece.com)
http://news247.gr/eidiseis/kosmos/Business-World/me_arwma_aigaioy.2914047.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου