Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Κυριακή 13 Ιουλίου 2014

Συμφωνία - θρίαμβος των εργατών με πολυεθνική

Υστερα από 1.336 ημέρες κατάληψης και μεγάλου δικαστικού αγώνα οι εργάτες του εργοστασίου Fralib, μονάδα επεξεργασίας και συσκευασίας τσαγιού και βοτάνων, κοντά στη Μασσαλία της Γαλλίας, πέτυχαν συμφωνία-θρίαμβο με την πολυεθνική Unilever στην οποία ανήκε το εργοστάσιο, καθώς κατάφεραν να κρατήσουν το εργοστάσιο υπό το καθεστώς αυτοδιαχείρισης, ενώ η Unilever θα τους καταβάλει 20 εκατομμύρια ευρώ.

Οι εργάτες κατάφεραν να κρατήσουν το εργοστάσιο υπό το καθεστώς αυτοδιαχείρισης, ενώ η Unilever θα τους καταβάλει 20 εκατομμύρια ευρώ
Οι εργάτες κατάφεραν να κρατήσουν το εργοστάσιο υπό το καθεστώς αυτοδιαχείρισης, ενώ η Unilever θα τους καταβάλει 20 εκατομμύρια ευρώ
Το ποσό αυτό περιλαμβάνει αποζημίωση των εργατών για την περίοδο της ανεργίας, την αξία των μηχανημάτων και της εγκατάστασης όσο και επιπλέον κεφάλαιο εκκίνησης και επένδυσης του νέου εργατικού συνεταιρισμού.

Η εταιρεία αποφάσισε το 2010 να κλείσει το εργοστάσιο λόγω υψηλού εργατικού κόστους και να το μεταφέρει στην Πολωνία, απολύοντας τους 182 εργαζομένους του.
Τότε ξεκίνησε και ο αγώνας των εργατών, με την κατάληψη του εργοστασίου και την απαίτηση να το λειτουργήσουν οι ίδιοι. Με τη στήριξη του εργατικού συνδικάτου GGT, οι εργάτες άντεξαν τριάμισι χρόνια σκληρών δικαστικών διαμαχών με την πολυεθνική, βάζοντας παράλληλα κατά καιρούς μπροστά τις μηχανές και διακινώντας μέσω του δικτύου υποστήριξης το πασίγνωστο στη Γαλλία ρόφημα βοτάνων «Elephant», το οποίο παρήγαγε η Unilever.
Οι 76 εναπομείναντες εργάτες θα ξεκινήσουν από τον Σεπτέμβρη το νέο τους παραγωγικό εγχείρημα, υπό τη μορφή του εργατικού συνεταιρισμού, το οποίο ονόμασαν Scop-Ti. Ωστόσο, δεν θα μπορούν να παράγουν το ρόφημα «Elephant», μπορούν όμως να παρασκευάζουν ροφήματα για οποιαδήποτε μάρκα, αλλά και να δημιουργήσουν το δικό τους ρόφημα με βότανα της Μεσογείου.
Πιστεύουν, εξάλλου, πως χρησιμοποιώντας φυσικά συστατικά θα μπορέσουν να «πλασαριστούν» καλύτερα στον χώρο του ροφήματος, ενώ στο μεταξύ έχουν ξεκινήσει επαφές με πιθανούς μελλοντικούς πελάτες -κυρίως Βρετανούς- και προμηθευτές υλικών.
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22769&subid=2&pubid=64035889

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου