Δεν το χωράει ο ανθρώπινος νους. Οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων της Γερμανίας είχαν στήσει ένα ολόκληρο σχέδιο και χρηματοδοτούσαν προγράμματα προκειμένου να κάνουν πειράματα σε ανθρώπους με σκοπό το κέρδος.
Έπειτα από τις αποκαλύψεις ότι τρεις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες και πιο συγκεκριμένα οι BMW, Mercedes και Volkswagen, το 2014 χρησιμοποίησαν σε εργαστηριακές δοκιμές στις ΗΠΑ, 10 πιθήκους ως πειραματόζωα, ώστε να μελετήσουν τις παρενέργειες των θηλαστικών στα καυσαέρια των πετρελαιοκινητήρων, η νέα είδηση προκαλεί αποτροπιασμό.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Stuttgarter Zeitung, αλλά και του Reuters, του BΒC και του Bloomberg, οι τρεις κορυφαίοι κατασκευαστές σε συνεργασία με τον οργανισμό «Ευρωπαϊκή Ομάδα Έρευνας για το Περιβάλλον και την Υγεία στις Μεταφορές – EUGT», που διέκοψε τη λειτουργία του πέρυσι, πραγματοποίησαν ανάλογες δοκιμές σε 25 ανθρώπους.
Τα απάνθρωπα πειράματα έγιναν από μία επιστημονική ομάδα ενός ινστιτούτου που ανήκει στο Πανεπιστήμιο του Άαχεν. Όπως αναφέρουν τα έγκυρα ειδησεογραφικά πρακτορεία, οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν μεταξύ του 2012 και του 2015 με τη συμμετοχή 19 αντρών και 6 γυναικών νεαρής ηλικίας.
Οι άνθρωποι αυτοί εκτέθηκαν σε τοξικά αέρια, όπως το διοξείδιο του αζώτου, για αρκετές ώρες, σε διάφορες δοσολογίες και περιόδους. Ο σκοπός και τα αποτελέσματα δεν έχουν αποσαφηνιστεί, αλλά όπως λέγεται στόχος της έρευνας ήταν να αποδείξουν ότι οι ρύποι από τους νέους diesel κινητήρες δεν συνδέονται με μορφές καρκίνου.
Η γερμανική κυβέρνηση ανέφερε μέσω του εκπροσώπου της, ότι: «Δεν δικαιολογούνται τέτοιες δοκιμές ούτε σε πιθήκους, πόσο μάλλον σε ανθρώπους. Τα ερωτήματα για όσους βρίσκονται πίσω από τέτοιες ενέργειες είναι πολλά και κρίσιμα». Οι άνθρωποι αυτοί εκτέθηκαν σε τοξικά αέρια, όπως το διοξείδιο του αζώτου, για αρκετές ώρες, σε διάφορες δοσολογίες και περιόδους
Από την πλευρά της, η υπουργός Περιβάλλοντος της Γερμανίας, Barbara Hendricks, έκανε λόγο για αηδιαστικά πράγματα. «Το γεγονός ότι μια ολόκληρη βιομηχανία προφανώς προσπάθησε να αποκρύψει αμφίβολες μεθόδους επιστημονικής έρευνας, καθιστά το θέμα τερατώδες. Είναι αηδιαστικό ό,τι έχει αποκαλυφθεί έως τώρα» είπε.
Θέση πήρε και η VW, η οποία βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα. «Όποιος είναι υπεύθυνος πρέπει να λογοδοτήσει. Θα κάνω ό,τι είναι δυνατόν για να διερευνηθεί λεπτομερώς το θέμα», τόνισε ο πρόεδρος του Εποπτικού Συμβούλιου, Hans Dieter Poetsch.
Η εμπιστοσύνη στα γερμανικά αυτοκίνητα κλονίζεται
Μετά το σκάνδαλο «dieselgate», οι δύο νέες υποθέσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας «δείχνουν ότι η εμπιστοσύνη στην αυτοκινητοβιομηχανία έχει εκ νέου αμαυρωθεί», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης, Christian Schmidt, ζητώντας από την αρμόδια επιτροπή να εξετάσει τις νέες καταγγελίες.
«Δεν επιδεικνύω κανενός είδους κατανόηση προς όλο αυτό, τα πειράματα θα έπρεπε να εξυπηρετούν μονάχα την εξέλιξη των αυτοκινητοβιομηχανιών, δεν μπορούμε και δεν θα το αποδεχθούμε αυτό» υπογράμμισε ο Γερμανός υπουργός.
Επιπλέον, ζήτησε εξηγήσεις από τους ομίλους που εμπλέκονται, ήτοι τους γερμανικούς κολοσσούς Volkswagen, BMW, Daimler και Bosch, οι οποίοι φέρονται να χρηματοδοτούσαν τον ερευνητικό οργανισμό EUGT, ο οποίος διεξήγαγε τα δύο αμφιλεγόμενα ερευνητικά προγράμματα.
Αυτή η έρευνα «δεν έχει καμία σχέση με το σκάνδαλο «dieselgate», που συγκλονίζει εδώ και δύο χρόνια πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως τη Volkswagen, ούτε με τα πειράματα στους πιθήκους, υποστήριξε σήμερα το ινστιτούτο.
Στόχος ήταν να καταμετρηθεί ο αντίκτυπος στην έκθεση σε NO2 στον χώρο εργασίας, «για παράδειγμα για τους οδηγούς φορτηγών, τους μηχανικούς ή τους ηλεκτροσυγκολλητές», εξηγεί το αμερικανικό ινστιτούτο.
Διαβάστε επίσης: Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούσαν πιθήκους στις δοκιμές καυσαερίων
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
http://www.zougla.gr/automoto/news/article/sokaroun-i-apokalipsis-gia-ta-piramata-ton-germanikon-aftokinitoviomixanion
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου