Το νέο κείμενο για την πρόοδο του σχεδίου επικαιροποιεί, σύμφωνα με πληροφορίες, το μνημόνιο συναντίληψης που είχαν υπογράψει οι τρεις εταιρείες στη Ρώμη, χωρίς να μπαίνει όμως σε τεχνικές λεπτομέρειες. Όπως φαίνεται πάντως και από την ανακοίνωση της ίδιας της Gazprom, η συζήτηση περιλάμβανε και τον προσδιορισμό της βέλτιστης διαδρομής των εξαγωγών φυσικού αερίου από την Ρωσία στην Ελλάδα και κατόπιν στην Ιταλία.
Ειδικότερα στη συνάντηση οι Μίλερ (Gazprom), Μπεναγιούν (Edison) και Κιτσάκος (ΔΕΠΑ) επικαιροποίησαν το αρχικό μνημόνιο, ενώ εξέτασαν πιο εξειδικευμένα θέματα, όπως η διαδρομή και τα σημεία παράδοσης του ρωσικού αερίου εντός Ευρώπης, καθώς και ζητήματα που πρέπει να ξεπεραστούν αναφορικά με τις υποδομές που απαιτείται να κατασκευαστούν.
Εννοείται ότι οι συζητήσεις διεξάγονται μέσα στα περιθώρια που προσφέρει η εκφρασμένη θέση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την τροφοδοσία της Ευρώπης με ρωσικό φυσικό αέριο, καθώς και η στάση του αμερικανικού παράγοντα.
Υπό αυτό το πρίσμα, οι κινήσεις των εμπλεκομένων πλευρών έχουν συγκεκριμένο βαθμό ελευθερίας. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Φεβρουάριο (υπογραφή μνημονίου στη Ρώμη) έως σήμερα, υπήρξε "ζύμωση" προς τις αρχές και τις υπηρεσίες της Ε.Ε. τόσο από τις κυβερνήσεις (Ιταλίας, Γαλλίας και Ελλάδας) όσο και από τις ίδιες τις ενδιαφερόμενες εταιρείες, προκειμένου να αμβλυνθεί η καχυποψία που υπάρχει. Κεντρικός στόχος των εταιρειών είναι να πείσουν ότι δεν θα επαναληφθούν τα λάθη του South Stream και ότι, αντίθετα, θα τηρηθούν ευλαβικά όλες οι προβλέψεις του ευρωπαϊκού κεκτημένου, κατ΄αναλογία, όπως λέγεται χαρακτηριστικά, των όρων που δεσμεύουν τον αγωγό TAP.
Κεντρικό ρόλο σε όλο αυτό το σχεδιασμό έχει το παλαιό project του ελληνο-ιταλικού αγωγού ITGI. Ενός γνώριμου σε εμάς σχεδίου από την εποχή της θητείας του Κ. Καραμανλή, και που σύμφωνα πάντα με τους νέους ρωσικούς σχεδιασμούς, προορίζεται να μεταφέρει μέσω Ελλάδας στην Ιταλία, αντί για αζέρικο, ρωσικό αέριο.
Το θέμα αυτό, δηλαδή της επέκτασης του αγωγού προς την Ελλάδα και από εκεί στην Ιταλία, μέσω του αδειοδοτημένου από παλαιά σχεδίου για τον υποθαλάσσιο αγωγό Poseidon (300 χλμ), τμήμα του ITGI, προφανώς και συζητήθηκε στη Μόσχα, κρίνοντας από την ανακοίνωση της Gazprom.
Όσοι προωθούν το σχέδιο υποστηρίζουν ότι η συμμετοχή δύο εταιρειών χωρών-μελών της Ε.Ε. εγγυάται τη σύννομη λειτουργία του αγωγού, κάτι που δεν είχε καταστεί δυνατόν με τον South Stream, καθώς επίσης ότι ο αγωγός Poseidon έχει συμμορφωθεί από παλαιά με την κοινοτική νομοθεσία, διαθέτοντας τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις. Εν προκειμένω έχει ήδη λάβει από τις κοινοτικές αρχές άδεια εξαίρεσης από την υποχρεωτική πρόσβαση τρίτων στη χωρητικότητά του, καθώς επίσης έχει εξασφαλίσει από τις ιταλικές αρχές τις απαραίτητες περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις στα σημεία που θα διασχίσει το ιταλικό έδαφος.
http://news247.gr/eidiseis/oikonomia/energy/depa-gazprom-kai-edison-synexizoyn-th-synergasia-gia-to-notio-agwgo-aerioy.4432536.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου