Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Πέμπτη 8 Αυγούστου 2013

(Ζήτω η αποτυχημένη εξωτερική πολιτική του κακομούτσουνου)! SOS!ΤΟ ΑΚΕΛ ΚΑΤΑΓΓΕΛΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡ/ΜΙΟΥ ΤΥΜΠΟΥ ΣΤΑ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΑ!




















Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ ΥΠΟΘΗΚΕΥΕΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ
Γ.ΛΙΛΛΗΚΑΣ : ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟ
Κίνδυνο αναγνώρισης του παράνομου σήμερα αεροδρομίου της κατεχόμενης Τύμπου εντοπίζει το ΑΚΕΛ μέσα από την πρόταση του Προέδρου Αναστασιάδη για την Αμμόχωστο. Οι φόβοι του ΑΚΕΛ ως προς τους κινδύνους αναγνώρισης του παράνομου αεροδρομίου καταγράφονται σε σημείωμα που ετοίμασε ο επικεφαλής του γραφείου του κόμματος της Αριστεράς, για το Κυπριακό, Τουμάζος Τσελεπής, και το οποίο έχει αποσταλεί από τον γενικό γραμματέα του κόμματος Άντρο Κυπριανού προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και κοινοποιήθηκε στα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου.
 Στην επιστολή του ο κ. Κυπριανού σημειώνει πως «υπάρχει διασύνδεση της πρότασης για την Αμμόχωστο με το θέμα του αεροδρομίου της Τύμπου και παρόλη την προσπάθεια να τεθούν δικλίδες ασφαλείας σε κάποιες αρχές στην πρόταση, εντοπίζονται κενά και ασάφειες οι οποίες μπορεί να δημιουργήσουν περιπέτειες μέχρι και τετελεσμένα στο Κυπριακό».
Η πρόταση Αναστασιάδη περιλαμβάνει τέσσερα ζητήματα που είναι απευθείας εμπόριο μέσω του λιμανιού της Αμμοχώστου, άνοιγμα των Βαρωσίων και επιστροφή των νόμιμων κατοίκων, άνοιγμα κεφαλαίων στις ενταξιακές διαπραγματεύσεις μεταξύ Τουρκίας και Ευρωπαϊκής Ένωσης και άνοιγμα του παράνομου αεροδρομίου της Τύμπου για νόμιμη λειτουργία.

Σύμφωνα με την πρόταση, για να προχωρήσει το θέμα του ανοίγματος του «αεροδρομίου Τύμπου» θα πρέπει να υλοποιηθούν τα εξής:
α) Πλήρης σεβασμός των άρθρων 1 και 2 της συνθήκης της ICAO (αφορά την πλήρη και αποκλειστική κυριαρχία στον εναέριο χώρο υπεράνω του εδάφους του κράτους μέλους) καθώς και του άρθρου 1 της Συνθήκης Εγκαθίδρυσης.
β) Ενιαία περιοχή ελέγχου πτήσεων (FIR-Flight Information Region) και ενιαίο κέντρο ελέγχου (ACC-Area Control Centre). Επίσης αναφέρεται ότι θα υπάρχει νομική χρήση του αεροδρομίου σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο και ότι το ζήτημα θα συζητηθεί μεταξύ ICAO, EUROCONTROL και της κυβέρνησης της Κυπριακής Δημοκρατίας. Σημειώνεται ακόμα ότι ο έλεγχος θα ανήκει στα Ηνωμένα Έθνη και το αεροδρόμιο θα διοικείται ως «civil use area» (ορολογία που χρησιμοποιείται από την ΟΥΝΦΙΚΥΠ για περιγραφή περιοχών εντός της νεκρής ζώνης όπως η Πύλα και η Δένεια, στις οποίες επιτρέπεται αστική χρήση). Και τέλος, αναφέρεται ότι στην εφαρμογή των ρυθμίσεων θα εμπλέκονται Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι.
Στην αποτίμηση που κάνει το ΑΚΕΛ στην πιο πάνω θέση της Κυβέρνησης, αναφέρεται πως μεταξύ της νέας πρότασης και του τριπτύχου που είχε υποβάλει ο τέως Πρόεδρος της Δημοκρατίας υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά η οποία «συνίσταται στη νομιμοποίηση του αεροδρομίου της Τύμπου». Σημειώνεται ακόμα ότι, σε σχέση με το τρίπτυχο, υπάρχουν διαφοροποιήσεις και στο υπόλοιπο μέρος του πακέτου όπως είναι η συνδιαχείριση του λιμανιού της Αμμοχώστου από Ε/κ και Τ/κ και η συγκεκριμενοποίηση των κεφαλαίων που θα ανοίξουν για την Τουρκία, οι οποίες όμως από το ΑΚΕΛ δεν κρίνονται ως ουσιαστικής σημασίας.
Σύμφωνα με την άποψη του ΑΚΕΛ, στην πρόταση του Προέδρου Αναστασιάδη φαίνεται εκ πρώτης όψεως να καταβάλλεται προσπάθεια αντιμετώπισης των νομικών κινδύνων, ωστόσο υπάρχουν κενά και ασάφειες.
Πιο συγκεκριμένα τα κενά και οι ασάφειες είναι:
α) Αναφέρεται παρεμπιπτόντως η Κυπριακή Δημοκρατία αλλά δεν ξεκαθαρίζεται σε ποιο κράτος θα ανήκει το αεροδρόμιο, πέραν της απροσδιόριστης αναφοράς σε «civil use area»,
β) Δεν διευκρινίζεται πού θα είναι εγγεγραμμένες οι τουρκοκυπριακές αερογραμμές,
γ) Σημειώνεται ότι η αναφορά σε έλεγχο των Ηνωμένων Εθνών υπονοεί ότι δεν πρόκειται να καθοριστεί κράτος στο οποίο θα ανήκει το αεροδρόμιο και αυτό προφανώς επειδή η τ/κ πλευρά δεν θα αποδεχθεί ότι αυτό ανήκει στην Κυπριακή Δημοκρατία και ούτε η ε/κ πλευρά θα δεχθεί ότι ανήκει στη λεγόμενη «ΤΔΒΚ».
Σημειώνεται πως αν η Κυβέρνηση αναθέσει τη διοικητική λειτουργία του αεροδρομίου στον ΟΗΕ αυτό συνιστά άσκηση κυριαρχικού δικαιώματος και αντιμετωπίζεται μέρος του προβλήματος ως προς το κράτος στο οποίο ανήκει το αεροδρόμιο, χωρίς να προκύπτει θέμα αναγνώρισης του ψευδοκράτους ή αποαναγνώρισης της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Περαιτέρω το ΑΚΕΛ υπογραμμίζει ότι «με τη νόμιμη λειτουργία του αεροδρομίου Τύμπου το ψευδοκράτος θα αποκτήσει και το τελευταίο στοιχείο που του λείπει, δηλαδή την απρόσκοπτη επαφή με τον έξω κόσμο, νόμιμη μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων από και προς τα κατεχόμενα». Όλα τα άλλα τυπικά γνωρίσματα του όποιου κράτους στην πράξη τα έχουν με παράνομο τρόπο μεν αλλά οι ίδιοι θεωρούν ότι υφίστανται και που είναι «λαός», «έδαφος» και «εξουσία». Το ΑΚΕΛ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου προειδοποιώντας την Κυβέρνηση πως «αν αρθεί εντελώς και η «απομόνωση», τότε είναι πιθανό αυτό να λειτουργήσει αποτρεπτικά για τη λύση και σταδιακά να δημιουργηθούν συνθήκες ποιοτικής αναβάθμισης της «ΤΔΒΚ» από παράνομη οντότητα σε μη αναγνωρισμένο κράτος».
Τέλος, τονίζεται πως είναι γι' αυτόν τον λόγο που η προσέγγιση της ε/κ πλευράς μέχρι σήμερα ήταν ότι για να συζητηθεί ένα τόσο σημαντικό βήμα, όπως η νομιμοποίηση του αεροδρομίου Τύμπου, θα πρέπει να διαφαίνεται λύση στον ορίζοντα. Επισημαίνεται με δηκτικό τρόπο πως τέτοια διασφάλιση δεν υπάρχει στην πρόταση «ούτε καν το στοιχειώδες», ότι δηλαδή «η ρύθμιση για το αεροδρόμιο της Τύμπου είναι μεταβατικής φύσης (of interim nature) και δεν θα προκαταλαμβάνει την τελική διευθέτηση ούτε και τη θέση της κάθε πλευράς αναφορικά με το καθεστώς της άλλης.
Γ.ΛΙΛΛΗΚΑΣ: ΆΚΡΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟ
Σε σαλαμοποίηση του Κυπριακού και ομηρία των κατοίκων της Αμμοχώστου οδηγεί η πρόταση της κυβέρνησης, τόνισε σήμερα ο πρόεδρος της Συμμαχίας Πολιτών Γιώργος Λιλλήκας, σχολιάζοντας δημοσίευμα του «Φιλελεύθερου».

«Εάν ευσταθούν τα δημοσιεύματα, θεωρώ ότι η πρόταση του Προέδρου της Δημοκρατίας  για την Αμμόχωστο είναι άκρως επικίνδυνη για το Κυπριακό και θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε έμμεση αναγνώριση χωριστής κυριαρχίας στο ψευδοκράτος», σημείωσε ο κ. Λιλλήκας.

«Υπενθυμίζω», πρόσθεσε, «πως κάθε φορά που συζητούσαμε το πακέτο για την επιστροφή της πόλης της Αμμοχώστου και το άνοιγμα του λιμανιού της Αμμοχώστου η τουρκική πλευρά προσπαθούσε να ενσωματώσει στο πακέτο την νομιμοποίηση του παράνομου αεροδρομίου της Τύμβου. Γι’ αυτό», ανέφερε, «αποτελεί μεγάλη διολίσθηση της δικής μας πλευράς να υιοθετήσουμε την τουρκική θέση και να την υποβάλουμε ως δική μας πρόταση».

Ο κ. Λιλλήκας επεσήμανε επίσης ότι, όπως προκύπτει από το δημοσίευμα του Φιλελεύθερου, «η πρόταση του Προέδρου αποτελεί παραχώρηση και στο ζήτημα της ίδιας της επιστροφής της πόλης της Αμμοχώστου. Με βάση την πρόταση του Προέδρου δεν θα επιστραφεί η πόλη της Αμμοχώστου στους νόμιμους κατοίκους της, αλλά θα επιστρέψουν οι κάτοικοι της Αμμοχώστου σε καθεστώς ομηρίας. Δεν πρέπει να υπάρχει καμιά αμφιβολία πως με την πρόταση του Προέδρου της Δημοκρατίας, εάν γίνει αποδεκτή από την Τουρκία, η Τουρκία θα πάρει όλα όσα ζητούσε διαχρονικά και ταυτόχρονα δεν θα επιστρέψει την πόλη της Αμμοχώστου αλλά θα δημιουργήσει ένα ιδιαίτερο καθεστώς το οποίο θα μπορεί αν αναιρέσει ανά πάσα στιγμή».

Ο πρόεδρος της Συμμαχίας Πολιτών κάλεσε τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας «να επαναφέρει το προηγούμενο πακέτο που είχε διαμορφωθεί το 2004 και το οποίο είχε συμφωνηθεί είχε συμφωνηθεί αρχές Δεκεμβρίου του 2006 με τον κ. Ταλάτ –συμφωνία την οποία αναίρεσε δύο μέρες μετά ο κ. Ερτογάν. Σε αυτό το πακέτο  πρέπει να επιμένει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και σαφέστατα δεν θα πρέπει να νομιμοποιείται το αεροδρόμιο της Τύμβου».

Ο κ. Λιλλήκας υπογράμμισε ακόμη ότι «το μοντέλο που προτείνει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, είναι επικίνδυνο και για ακόμα ένα λόγο. Θα οδηγήσει σε ένα είδος σαλαμοποίησης του Κυπριακού καιθα επιτρέψει αυτή η μεθοδολογία να εφαρμοστεί ξανά ή να μας προταθεί ένα παρόμοιο μοντέλο για το ζήτημα του Φυσικού Αερίου και τη μεταφορά του ή μέρος αυτού με αγωγό μέσω της Τουρκίας»

Η πρόταση της κυβέρνησης για την Αμμόχωστο, ανέφερε,  «θα άρει κάθε κίνητρο για  την τουρκική πλευρά, ιδιαίτερα για την τουρκοκυπριακή  για να επιδιώκει λύση του Κυπριακού». Ταυτόχρονα επεσήμανε πως «νομιμοποίηση του αεροδρομίου της Τύμβου με αυτούς τους όρους θα δημιουργήσει και σοβαρά οικονομικά προβλήματα αφού θα δημιουργήσει κίνητρο στις ξένες αερογραμμές να χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο της Τύμβου αντί το αεροδρόμιο της Λάρνακας».
ΠΕΜΠΤΗ 8 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2013



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου