Του Κώστα Ιερίδη
Εντατικοποιούνται τις τελευταίες εβδομάδες οι έρευνες της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τον εντοπισμό καρτέλ στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας. Ουσιαστικά, πρόκειται για την έρευνα που είχε ξεκινήσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού τον Φεβρουάριο του 2013 στις μεγαλύτερες ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες. Τότε, οι επιθεωρητές της Επιτροπής Ανταγωνισμού είχαν ζητήσει σειρά αντιγράφων σκληρών δίσκων και αντίγραφα της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας των εταιρειών με στόχο να διαπιστώσουν εάν οι διαγωνισμοί είναι προσυνεννοημένοι όπως και εάν υπάρχουν ενδείξεις σύστασης καρτέλ.
Η συγκεκριμένη έρευνα βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, με την αγορά να γνωρίζει ότι εδώ και ένα μήνα από το «κατώφλι» της επιτροπής ανταγωνισμού περνοδιαβαίνουν στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου στα οποία τίθενται ερωτήσεις σχετικά με μεγάλα έργα στο σιδηρόδρομο, οδικούς άξονες και άλλα συγκοινωνιακά έργα.
Στο μικροσκόπιο και η Αττική ΟδόςΟι επιθεωρητές της Επιτροπής Ανταγωνισμού είχαν ζητήσει σειρά αντιγράφων σκληρών δίσκων και αντίγραφα της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας των εταιρειών με στόχο να διαπιστώσουν εάν οι διαγωνισμοί είναι προσυνεννοημένοι
Εκτός από την έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού-της οποίας τα αποτελέσματα εκτιμάται ότι θα γίνουν γνωστά το προσεχές διάστημα- η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αναμένεται ότι θα αλλάξει τη σημερινή τάξη πραγμάτων στα μεγάλα έργα. Έτσι, το αμέσως επόμενο διάστημα, το υπουργείο Υποδομών, ως το καθ’ύλην αρμόδιο, αναμένεται να εξετάσει τη σύμβαση της Αττικής Οδού, καθώς πάγια άποψη του υπουργού Υποδομών Γιώργου Σταθάκη είναι ότι η κίνηση οχημάτων στην Αττική Οδό είναι διπλάσια από την προβλεπόμενη αρχικώς, με αποτέλεσμα η απόσβεση του έργου να έχει γίνει νωρίτερα.
Από την πλευρά της, η κοινοπραξία που διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο είχε απαντήσει-σε ανάλογες τοποθετήσεις παλαιότερα- ότι η κυκλοφορία στην Αττική Οδό έχει μειωθεί λόγω της κρίσης με αποτέλεσμα το έργο να μην έχει πιάσει ακόμη τις απαιτούμενες αποδόσεις.
Παράλληλα, το τοπίο αλλάζει σχετικά με έργα που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη ή αναμενόταν η δημοπράτησή τους. Ενδεικτικά, εκκρεμεί ακόμη η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και στη συνέχεια από τη Βουλή η αναθεωρημένη σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα που έχει εμφανίσει χρηματοδοτικό κενό 250-300 εκατ. ευρώ.
Το μετρό Θεσσαλονίκης, προϋπολογισμού 800 εκατ. ευρώ, είναι ένα ακόμη έργο του οποίου ο φάκελος θα ανοίξει σύντομα, με τον εισαγγελέα εγκλημάτων διαφθοράς Αργύρη Δημόπουλο να έχει διατάξει προκαταρκτική έρευνα για τον εντοπισμό των αιτίων που οδήγησαν σε τέλμα τις κατασκευαστικές εργασίες. Η διερεύνηση αφορά την ενδεχόμενη τέλεση αξιόποινων πράξεων όπως και το εάν και κατά πόσο ζημιώθηκε το Δημόσιο ή εάν η σύμβαση παραχώρησης του έργου έχει πλημμελώς συνταχθεί.
Άγνωστο επίσης, παραμένει εάν η σύμβαση για το λιγνιτωρυχείο της Βεύης προχωρήσει, μιας και ακόμη δεν έχει περάσει από τη Βουλή. Το δικαίωμα έρευνας και εκμετάλλευσης του λιγνιτορυχείου έχει αναλάβει η εταιρεία Άκτωρ.
http://www.zougla.gr/money/article/sto-mikroskopio-ta-megala-erga
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου