Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Δευτέρα 16 Ιουλίου 2018

(Υπάρχει κι ένας "επί πλέον λόγος": Η μεταπώληση της δύναμης των ΜΜΕ και των ομάδων που αγοράζουν στους ισχυρούς εντός κι εκτός Ελλάδας για κέρδος και ατιμωρησία)! Γιατί οι εφοπλιστές επενδύουν στα ΜΜΕ

 

Άρθρο του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ Αντώνη Νταλακογιώργου 
Ο πλούτος των εφοπλιστών που έχει κερδηθεί διαχρονικά στον τομέα της Ναυτιλίας ο οποίος είναι κυρίως αποτέλεσμα ενός αντιλαϊκού και σκανδαλώδους θεσμικού πλαισίου που αφορά την εγκατάσταση – λειτουργία των Ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην χώρα μας και μιας αντίστοιχης προνομιακής (πανίσχυρης με συνταγματική ισχύ) νομοθεσίας που προστατεύει την ασύδοτη επιχειρηματική τους δράση όλη την μεταπολεμική περίοδο, η τριτοκοσμική εκμετάλλευση του ανθρώπινου Ναυτεργατικού δυναμικού (ελλήνων και αλλοδαπών Ναυτεργατών) η ρατσιστική πολιτική στους όρους εργασίας και μισθών των αλλοδαπών Ναυτεργατών και πλήθος άλλων προνομίων που απολαμβάνουν οι έλληνες εφοπλιστές τους επέτρεψαν από την δεκαετία του 1970 και μετέπειτα αρχικά να αναρριχηθούν και στην συνέχεια να εδραιωθούν στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Η φοροασυλία, η μαύρη ανασφάλιστη και χαμηλόμισθη εργασία, οι διμερείς συμβάσεις, οι μειώσεις των οργανικών συνθέσεων, η χαμηλή συμμετοχή τους στις δαπάνες της κοινωνικής ασφάλισης, η τεράστια διεθνής κυβερνητική υποστήριξη στα διεθνή φόρα και μια σειρά ακόμη προνόμια είναι η βάση πάνω στην οποία οικοδομήθηκε αυτή η άνοδος και προφανώς συνιστούν μύθο τα περί επιχειρηματικού δαιμονίου και άλλες τέτοιες ανοησίες που οι ίδιοι εφευρίσκουν και ακολούθως προβάλλονται και αναδεικνύονται από τα φιλικά ή και ελεγχόμενα από αυτούς ΜΜΕ.      

Αυτός ο συσσωρευμένος και ιλιγγιώδης σε νούμερα πλούτος έδωσε την δυνατότητα στο εφοπλιστικό κεφάλαιο ένα μέρος αυτών των κερδών του να το επενδύσουν στα ΜΜΕ στις αρχές της δεκαετίας του 1990 που το τηλεοπτικό τοπίο άνοιξε στην ιδιωτική πρωτοβουλία, μέσα από τα οποία είχαν και έχουν φιλοδοξίες από την μια να επεκτείνουν την επιχειρηματική τους δραστηριότητα και εκτός των τειχών της Ναυτιλίας να διαμορφώσουν σχέσεις διαπλοκής με το αστικό πολιτικό σύστημα, να παρεμβαίνουν στην πολιτική – κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας μας, μέσα από τα ΜΜΕ να ελέγχουν και να ποδηγετούν την ενημέρωση, να στραγγαλίζουν κάθε απόπειρα αντικειμενικής πληροφόρησης και πολυφωνίας, και να εξοστρακίσουν κάθε αντίθετη φωνή που θίγει, αμφισβητεί τα συμφέροντά τους ή συγκρούεται με αυτό το αμαρτωλό αντιλαϊκό καθεστώς που μεταπολεμικά έχει οικοδομηθεί στον τομέα της Ναυτιλίας.

Μαζί και ταυτόχρονα με τους επιχειρηματικούς σχεδιασμούς τους που εξυπηρετούνται από τον έλεγχο των ΜΜΕ, υψηλά στην ατζέντα τους είναι και η αχαλίνωτη φιλοδοξία για προβολή και δημοσιότητα μέσα από την οποία οι εμπλεκόμενοι με τα ΜΜΕ προσπαθούν να φιλοτεχνήσουν ένα φιλολαϊκό προφίλ, ταυτόχρονα στην ίδια κατεύθυνση δημιουργούν διάφορα ιδρύματα, φορείς και οργανώσεις στις οποίες κατά κανόνα πρωταγωνιστούν οι ίδιοι ή μέλη των οικογενειών τους και βεβαίως αυτά τα ελεγχόμενα από αυτούς ΜΜΕ βομβαρδίζουν σχεδόν σε καθημερινή βάση για το θεάρεστο έργο τους…..

Στο παραπάνω περιγραφόμενο πολιτικό και οικονομικό πλαίσιο πρέπει να δούμε τηνανάμειξη πολλών εφοπλιστών στο κρίσιμο και νευραλγικό τομέα των ΜΜΕ.

Οι επενδύσεις αυτές αφορούν κατ’ αρχήν το τηλεοπτικό πεδίο και κατά δεύτερο λόγο τον πανελλαδικό ημερήσιο και κυριακάτικο τύπο αλλά και πιο πρόσφατα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης….

Σε τηλεοπτικό επίπεδο βλέπουμε να πρωταγωνιστούν οι οικογένειες Βαρδινογιάννη (STAR – MEGA), Κυριακού (ANTENA), Αλαφούζου (ΣΚΑΪ), Κοντομηνά (ALPHA), ο τελευταίος ήταν μεγαλομέτοχος στις HELLASFLYINGDOLPHIN, HELLENICSEAWAYS, και τώρα στον Ελληνικό Νηογνώμονα αλλά και στην ποντοπόρο Ναυτιλία….

Οι τηλεοπτικοί αυτοί σταθμοί ελέγχουν σήμερα πάνω από το 80% της ημερήσιας τηλεθέασης και πάνω από το 83% της διαφημιστικής πίτας και μαζί με τις χορηγίες και την τοποθέτηση προϊόντων μέσα στις εκπομπές, υπολογίζονται για το 2018 στα 250 εκατομμύρια ευρώ!!!

Εάν παρακάμψουμε την περίοδο της κρίσης και στην βάση ότι κατέλαβαν παράνομα τηλεοπτικές συχνότητες με τρόπο πειρατικό, με μηδενική συνεισφορά προς το δημόσιο από την χρήση των τηλεοπτικών αδειών, η επιχείρηση των ΜΜΕ και ιδιαίτερα των τηλεοπτικών καναλιών αποδείχνεται διαχρονικά ιδιαίτερα κερδοφόρα.

Η παράδοση άνευ όρων των ΜΜΕ στα χέρια των εφοπλιστών και του μεγάλου κεφαλαίου από το αστικό πολιτικό σύστημα σε συνδυασμό με την υποβάθμιση και τον ασφυκτικό κυβερνητικό έλεγχο στην κρατική τηλεόραση, διαμορφώνουν τις συνθήκες για την πλήρη επικράτηση και κυριαρχία των δυνάμεων του κεφαλαίου στον τομέα της ενημέρωσης.

Σε αντάλλαγμα το κεφάλαιο που ελέγχει την ενημέρωση, παρέχει νυχθημερόν την προβολή των δύο κυρίαρχων κομμάτων (Ν.Δ – ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ – Ν.Δ) που υπηρετούν την στρατηγική της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του κεφαλαίου και είναι πιστά στην κατεύθυνση του ευρωενωσιακού μονόδρομου και δευτερευόντως στις άλλες δορυφορικές με αυτά πολιτικές αστικές δυνάμεις….

Οι θέσεις και οι απόψεις της ευρύτερης ανατρεπτικής αριστεράς (πλην του ΚΚΕ) και του εργατικού κινήματος συστηματικά αποσιωπούνται ή διαστρεβλώνονται, οι αγώνες των εργαζομένων και των αγωνιστικών – ταξικών συνδικάτων βρίσκονται στην μαύρη λίστα και ενίοτε πετροβολούνται και δυσφημίζονται….

Κοινή συνισταμένη και ενιαία είναι η γραμμή τους, η απόρριψη και η απαξίωση κάθε φωνής που θίγει τα κατεστημένα συμφέροντα της οικονομικής ολιγαρχίας και του πολιτικού τους προσωπικού και αυτές συστηματικά φιμώνονται και τελούν υπό συνθήκες απαγόρευσης….

Ειδικότερα στον τομέα της Ναυτιλίας τα ΜΜΕ προβάλουν την εφοπλιστική πολιτική, την δημόσια εικόνα που συστηματικά και μεθοδικά φιλοτεχνούν. Η ανάγκη προβολής τους, τόσο του καθενός ξεχωριστά, όσο και συλλογικά στην επιχειρηματική τους δράση είναι η κοινή βάση που οι μεγαλοσχήμονες του εφοπλισμού επιδιώκουν στα ΜΜΕ, να περάσουν το δικό τους αφήγημα για τον «εθνικο-πατριωτικό, αναπτυξιακό και παραγωγικό» τους ρόλο και συμβολή στην εθνική οικονομία ακόμη και στην κοινωνία…..

Είναι στην ίδια την φύση και το DNAτου παρασιτικού εφοπλιστικού κεφαλαίου (λόγω και του κοσμοπολίτικου χαρακτήρα του), η ανάγκη προβολής και ανάδειξης της επιχειρηματικής τους δράσης, πόσο μάλλον που όλα τα τελευταία χρόνια εμφανίζονται να κατέχουν δεσπόζουσα θέση στην επιχειρηματική ελίτ της χώρας μας.

Στο πλαίσιο αυτό η αντίληψη και η στρατηγική που φαίνεται να επικρατεί στις τάξεις τους, με δεδομένα τα υπερκέρδη που έχουν αποκομίσει και της τεράστιας ρευστότητας που διαθέτουν, είναι ο έλεγχος στα ΜΜΕ που αποκτά για αυτούς ξεχωριστεί σημασία και έχει ιδιαίτερη προτεραιότητα.

Ένας μεγαλοεφοπλιστής σε ανύποπτο χρόνο είχε αποκαλύψει ότι «για τους έλληνες εφοπλιστές και την Ε.Ε.Ε το κομμάτι των ΜΜΕ είναι από τα νευραλγικά θέματα που έχουμε επενδύσει, με αποτέλεσμα η δημόσια εικόνα των εφοπλιστών στην κοινή γνώμη να έχει μεταβληθεί άρδην και δεν θα εγκαταλείψουμε αυτόν τον τομέα, όποιες προσπάθειες ή χρήματα κι αν χρειαστούν, ώστε η ενημέρωση να παραμείνει στα χέρια μας».

Ένας άλλος συνδικαλιστής από το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα του συντηρητικού χώρου ο οποίος ήρθε για προσωπικούς λόγους σε σύγκρουση με το εφοπλιστικό κατεστημένο, ανάμεσα στα πολλά και ενδιαφέροντα αποκάλυψε δημοσίως και την μεγάλη στρατιά δημοσιογράφων που είναι σε λίστες εφοπλιστών με μηνιαίους μισθούς (payroll)…..

Η εκτενής αναφορά και τα προαναφερόμενα παραδείγματα αποκαλύπτουν την μεγάλη σημασία που είχε και έχει για το εφοπλιστικό λόμπυ ο τομέας της ενημέρωσης και των ΜΜΕ, η προσπάθειά τους να αγιοποιήσουν την επιχειρηματική δράση τους, να εξυμνήσουν το επιχειρηματικό δαιμόνιο που δήθεν διαθέτουν, να προστατέψουν με νύχια και δόντια το σημερινό αντιλαϊκό θεσμικό πλαίσιο, αυτό της μαύρης ανασφάλιστης και χαμηλόμισθης εργασίας, τον αποικιακό νόμο 2687/53, την φοροασυλία και δεκάδες ακόμη προνόμια που τους εξασφάλισε το αστικό πολιτικό σύστημα, αλλά ταυτόχρονα να διευρύνουν τον ρόλο τους όχι μόνο στην ναυτιλία αλλά και γενικότερα τον ρόλο τους στην οικονομική αλλά και κυρίως στην πολιτική κεντρική σκακιέρα στην χώρα μας….

Ήδη πολλοί εφοπλιστές και κυρίως αυτοί που κατέχουν ΜΜΕ είχαν και έχουν ουσιαστικό ρόλο στα πολιτικά δρώμενα της χώρας μας, ασκούν καθοριστική επιρροή σε όλο το φάσμα του αστικού πολιτικού συστήματος και ενίοτε επιχειρηματικά εμφανίζονται διαπλεκόμενοι με την εκάστοτε κυβέρνηση ή την αξιωματική αντιπολίτευση προκειμένου να προωθήσουν τα επιχειρηματικά τους σχέδια.

Προφανώς η δίψα των εφοπλιστών για προβολή και δημοσιότητα και πάντα στην κατεύθυνση να επιβάλλουν τις επιχειρηματικές τους επιδιώξεις δεν περιορίζονται μόνο στα ΜΜΕ.

Ο πακτωλός εκατομμυρίων ευρώ που διαθέτουν κατευθύνεται επίσης και σε μια σειρά εκδηλώσεις με πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις του συστήματος μέσα από τις οποίες θέλουν να εμφανίσουν μια εικόνα ότι νοιάζονται για τα κοινωνικά προβλήματα, ότι συμβάλουν με χορηγίες οι οποίες παίρνουν δημοσιότητα έτσι ώστε να εμπεδωθεί στην κοινωνία «το κοινωνικό τους έργο».

Στα τελευταία χρόνια είναι δεκάδες οι εκδηλώσεις που έχουν πραγματοποιηθεί με αυτή την στόχευση οι οποίες διοργανώνονται από διάφορους φορείς που δηλώνουν πίστη στο δόγμα της εφοπλιστικής ανταγωνιστικότητας και μέσα από αυτές προβάλλεται η πανηγυρική επιβεβαίωση της «συνεισφοράς» της «μεγάλης ελληνικής Ναυτιλίας» στον τόπο…..

Για τον σκοπό αυτό επίσης παρουσιάζουν συχνά - πυκνά διάφορες έρευνες που γίνονται κατ’ εντολή τους και με την δική τους χρηματοδότηση (και για τις οποίες εγείρονται βάσιμες και σοβαρότατες επιφυλάξεις για την επιστημονική τεκμηρίωσή τους) και οι οποίες καταλήγουν στο ίδιο αποτέλεσμα, αυτό της αναμφισβήτητης συμβολής των εφοπλιστών στην χώρα…..

Όταν ο φαρισαϊσμός των εφοπλιστών ξεχειλίζει από τα μπατζάκια

Στον παραπάνω επικοινωνιακό σχεδιασμό είναι ενταγμένη και η ετήσια εκδήλωση – πρόκληση που εξακολουθεί να πραγματοποιεί η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών μια φορά τον χρόνο, της βράβευσης Ναυτικών που εργάστηκαν στον επαγγελματικό τους βίο σε πλοία της ποντοπόρου Ναυτιλίας και είχαν συμπληρώσει την μεγαλύτερη θαλάσσια υπηρεσία.

Στην φετινή κακόγουστη αυτή θεατρική παρωδία που διοργάνωσε η ΕΕΕ τους έλληνες Ναυτεργάτες «τίμησαν» οι μεγαλοεφοπλιστές, ο παρατρεχάμενος από εκδήλωση σε εκδήλωση των εφοπλιστών Υπουργός Ε.Ν. Π. Κουρουμπλής, σύσσωμοι οι υπόλοιποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του Λιμενικού σώματος και πλήθος στελεχών του εφοπλιστικού λόμπυ ενώ παρόν έδωσε και ο θεσμικός και κοινωνικός εταίρος Γ.Γ της ΠΝΟ!!!!

Στην ομιλία του ο Πρόεδρος της ΕΕΕ επανέλαβε τις χιλιοειπωμένες αναφορές του για τους Ναυτικούς «ότι είναι κινητήριος δύναμη της Ναυτιλίας», ότι οι έλληνες ναυτικοί προσφέρουν «τα εχέγγυα για την συνέχιση της τεχνογνωσίας και της εξειδίκευσης». Μάλιστα για πολλοστή φορά αναφέρθηκε στην ανεργία των νέων στην χώρα μας επισημαίνοντας ότι «το Ναυτικό επάγγελμα γίνεται πλέον και πάλι ελκυστικό προσφέροντας προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης και εξέλιξης σε μια από τις πιο ισχυρές βιομηχανίες της χώρας μας αλλά και της παγκόσμιας οικονομίας».

Πρόκειται για αερολογίες που ξεστομίζει ο Πρόεδρος της Ε.Ε.Ε οι οποίες δεν έχουν την παραμικρή αξία, όχι μόνο γιατί προέρχονται από τα χείλη των εφοπλιστών, αλλά επειδή η στρατηγική τους ήταν και είναι η έξοδος των ελλήνων Ναυτεργατών από την ποντοπόρο Ναυτιλία κι αυτό το αποδεικνύουν έμπρακτα με τις επιλογές τους και το χειρότερο για αυτούς επιβεβαιώνονται από τα στοιχεία.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι ο ελληνόκτητος στόλος άνω των 1000 κοχ ανέρχεται σε 4148 πλοία και από αυτά μόνο τα 723 έχουν ελληνική σημαία.

Πλέον τα ανασφάλιστα πλοία ελληνικής πλοιοκτησίας είναι επανδρωμένα με αμιγή αλλοδαπά χαμηλόμισθα πληρώματα και στα οποία κυριαρχεί η μαύρη ανασφάλιστη εργασία.

Στα 723 πλοία ελληνικής σημαίας (ο χαμηλότερος αριθμός των τελευταίων 50 χρόνων) είναι αμφίβολο εάν κατά μέσο όρο απασχολούνται σταθερά σε αυτά 4 έλληνες Ναυτεργάτες, ενώ το υπόλοιπο του πληρώματος, έως και 26 άτομα, είναι ανασφάλιστοι και χαμηλόμισθοι αλλοδαποί Ναυτικοί.

Ενδεικτικότατο παράδειγμα της κραυγαλέας υποκρισίας που χαρακτηρίζει τον δημόσιο λόγο του Προέδρου της ΕΕΕ είναι η κατάσταση στην δική του εταιρεία στην οποία η μεγάλη πλειοψηφία των πλοίων είναι σε ξένες σημαίες ευκαιρίας στα οποία οργιάζει η μαύρη ανασφάλιστη και χαμηλόμισθη εργασία, ενώ στα πλοία του με ελληνική σημαία έχει έως το μίνιμουμ που προβλέπεται από τις γνωστές εγκριτικές πράξεις που επιδίωξαν και απέσπασαν διαχρονικά από τις υποταγμένες πολιτικές όλων έως σήμερα των αστικών κυβερνήσεων.

Και ο πιο αδαής αντιλαμβάνεται τι κύρος, τι αξιοπιστία και τι αξία έχουν οι δημόσιοι έπαινοι προς τους Ναυτεργάτες από τους μεγαλοσχήμονες εφοπλιστές όταν η πολιτική τους στο όνομα της ανταγωνιστικότητας ήταν και παραμένει η αποβολή τους από την ελληνική Ναυτιλία…

Η επικοινωνιακού χαρακτήρα προσπάθεια των εφοπλιστών να αναγνωρίσουν τάχα την σπουδαία συμβολή των ελλήνων Ναυτεργατών είναι κάλπικη και βαθύτατα υποκριτική!

Η πολυδάπανη επιχείρηση και επένδυση των εφοπλιστών στα ΜΜΕ και σε στημένες εκδηλώσεις για να αποκτήσουν κοινωνικά και λαϊκά ερείσματα και να δείξουν ανθρώπινο πρόσωπο, η αγωνιώδης απόπειρά τους να αποδείξουν την λεγόμενη συνεισφορά τους, ιδιαίτερα κατά την περίοδο κρίσης της χώρας, του λαού και των εργαζομένων, θα πέσει και αυτή την φορά στο κενό.     


https://gregordergrieche.blogspot.com/2018/07/blog-post_84.html#more

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου