Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Τετάρτη 25 Ιουλίου 2018

“Δώρο” 250-300 εκατ. ευρώ από Σπίρτζη στη Αττική Οδό Α.Ε. σε βάρος του δημοσίου

σπίρτζη

“Δώρο” προς τους μετόχους της Αττικής Οδού Α.Ε., ύψους 250-300 εκατομμυρίων, χαρακτηρίζεται από οικονομικούς αναλυτές η διετής παράταση της σύμβασής τους, με απόφαση του υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σπίρτζη, σε βάρος των συμφερόντων του ελληνικού δημοσίου. 

Για το ζήτημα της παράτασης έχει υπογραφεί από τις αρχές του έτους μνημόνιο συναντίληψης, όπου ορίζονται μια σειρά από ανταλλάγματα που θα δοθούν από τους υφιστάμενους μετόχους, κυρίως σε ό,τι αφορά την εκπόνηση των μελετών για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, αν και σύμφωνα με καταγγελίες, οι εν λόγω μελέτες υπάρχουν ήδη, καθώς το εν λόγω πακέτο έργων χρονολογείται από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας.
Ωστόσο, όπως προκύπτει, τα ανταλλάγματα που θα εισπράξει το Δημόσιο από τη διετή παράταση κρίνονται επουσιώδη, συγκριτικά με τα οφέλη των παραχωρησιούχων. Μόνο από τα μερίσματα (όπως αυτά θα έχουν διαμορφωθεί το 2024) προβλέπεται η είσπραξη τουλάχιστον 80 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ παράλληλα επιπλέον 100-150 εκατ. ευρώ (συνολικά στη διετία) θα αφορούν την πληρωμή δαπανών από την Αττική Οδό Α.Ε. προς τις εταιρείες (δηλαδή, την «Ελλάκτωρ» και την J&P Αβαξ) για την πραγματοποίηση εργασιών συντήρησης. Στο σημείο αυτό εντοπίζεται άλλη μία σκανδαλώδης ρύθμιση, καθώς η σύμβαση της Αττικής Οδού είναι η μοναδική στην οποία δεν προβλέπεται ανώτατο όριο χρέωσης για τα έξοδα συντήρησης του άξονα. Έτσι, ενώ στους υπόλοιπους άξονες έχει επιβληθεί ανώτατο πλαφόν 60.000 ευρώ/χιλιόμετρο ετησίως, στον ισολογισμό της Αττικής Οδού έχει φθάσει να χρεώνεται το σχετικό έξοδο έως 1 εκατ. ευρώ/χιλιόμετρο!
Με λίγα λόγια, η Αττική Οδός Α.Ε. πληρώνει στις εταιρείες που συντηρούν τον άξονα (που προφανώς είναι οι ίδιες που μετέχουν και στην εταιρεία εκμετάλλευσης του άξονα) 1 εκατ. ευρώ για κάθε χιλιόμετρο σε ετήσια βάση, δηλαδή περί τα 70 εκατ. ευρώ!
Εκτός του να «χρυσώνει» τις εταιρείες, με τον τρόπο αυτό, η Αττική Οδός Α.Ε. επιτυγχάνει και κάτι ακόμα πιο κρίσιμο. Δεν εμφανίζει τα αναμενόμενα κέρδη, με αποτέλεσμα να μετατίθεται χρονικά η επιστροφή του άξονα στα χέρια του Δημοσίου, όπως ορίζεται ρητά στη σύμβαση. Μάλιστα, το εν λόγω ζήτημα είχαν αναδείξει προεκλογικά τόσο ο Σπίρτζης όσο και ο Γιώργος Σταθάκης, σημειώνοντας μάλιστα ότι θα ερευνήσουν σε βάθος τις λεπτομέρειες της σχετικής σύμβασης και το πώς αυτή εφαρμόζεται.
https://iskra.gr/%CE%B4%CF%8E%CF%81%CE%BF-250-300-%CE%B5%CE%BA%CE%B1%CF%84-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%83%CF%80%CE%AF%CF%81%CF%84%CE%B6%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B1%CF%84%CF%84%CE%B9%CE%BA/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου