Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2012

Οι δρόμοι της διαφθοράς και της διαπλοκής

Πολιτικο Καφενειο

 Του Χρίστου Καραμάνου   ΔΡΟΜΟΣ της ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ 
Μόλις μια μέρα μετά την έναρξη έργων ο «Ανεξάρτητος Μηχανικός» εξέδωσε πιστοποιητικό ολοκλήρωσης των εργασιών και το Δημόσιο πλήρωσε 49,5 εκατ. ευρώ!




Με σειρά αδιάσειστων ντοκουμέντων ο Δρόμος αποκαλύπτει σήμερα το έγκλημα σε βάρος του λαού μέσω των αποικιοκρατικών και ληστρικών για το δημόσιο συμφέρον Συμβάσεων Παραχώρησης των αυτοκινητόδρομων, που ψήφισαν το 2007 οι βουλευτές Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ και ΛΑΟΣ. 

Όπως είναι γνωστό, οι εργασίες στους 4 από τους 5 μεγάλους οδικούς άξονες έχουν διακοπεί, με απόλυτη ευθύνη των εργολάβων. 

Μάλιστα, προκειμένου να ξεκινήσουν τα έργα, οι εργολάβοι απαιτούν τεράστια ποσά, ενώ στην πραγματικότητα οφείλουν οι ίδιοι στο Δημόσιο. 
Την ίδια στιγμή, κι ενώ τα έργα είναι ημιτελή και επικίνδυνα, ενώ τα εργοτάξια είναι κλειστά με χιλιάδες απολυμένους, κι ενώ υπάρχουν σοβαρότατα ζητήματα ασφάλειας, οι πολίτες υποχρεώνονται να πληρώνουν διόδια, τα οποία μάλιστα συνεχίζουν να αυξάνονται ανά περιόδους - παράνομα και παράτυπα, όπως θα δείξουμε στο επόμενο φύλλο του Δρόμου. Πρόκειται για μια εξόχως προκλητική πολιτική όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων. Γίνεται, λοιπόν, φανερό ότι η πολιτική τοποθέτηση για τους αυτοκινητόδρομους έχει στον πυρήνα της τη γενικότερη θεώρηση για το πολιτικό-επιχειρηματικό κατεστημένο της διαφθοράς και της διαπλοκής και αυτονόητα τίθεται για κάθε πολιτικό φορέα το κρίσιμο και κεντρικό δίλημμα αν βρίσκεται στην υπηρεσία αυτού του κατεστημένου ή σε σύγκρουση με αυτό.
Βεβαίωση ολοκλήρωσης μια μέρα μετά την έναρξη Τα έγγραφα που φέρνει σήμερα στο φως της δημοσιότητας ο Δρόμος είναι άκρως αποκαλυπτικά. Προέρχονται από το έργο της Ιονίας Οδού, που εκτός από το παραϊόνιο τμήμα περιλαμβάνει και το Τμήμα Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας.Σύμφωνα με το πρώτο έγγραφο του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ) η ημερομηνία έναρξης του έργου είναι η 19η Δεκεμβρίου 2007. Σύμφωνα με το δεύτερο έγγραφο, μία μόλις μέρα μετά την έναρξη των εργασιών, δηλαδή στις 20 Δεκεμβρίου 2007, ο «Ανεξάρτητος Μηχανικός» πιστοποιεί ότι έχουν εκτελεστεί όλες οι εργασίες που εντάσσονται στην πρώτη τμηματική προθεσμία του έργου. Πρόκειται για κάτι που δεν έχει συμβεί ποτέ και δεν θα μπορούσε, άλλωστε, να συμβεί. Κι όμως, το Ελληνικό Δημόσιο αποδέχθηκε το Πιστοποιητικό του «Ανεξάρτητου Μηχανικού» και πλήρωσε στον εργολάβο το ποσό των 49,5 εκατ. ευρώ, όπως καθορίζει η Σύμβαση Παραχώρησης. Διευκρινίζουμε ότι η πρώτη τμηματική προθεσμία, σύμφωνα με τη Σύμβαση, είναι τετράμηνη, λήγει (έληγε σωστότερα) στις 19 Απριλίου 2008.Επιπλέον, αν και ο «Ανεξάρτητος Μηχανικός» πιστοποίησε ότι έχουν εκτελεστεί όλες οι σχετικές υποχρεώσεις του Αναδόχου -και μάλιστα πολύ πριν παρέλθει η προθεσμία- η πραγματικότητα τον διέψευδε για όχι απλά για καιρό, αλλά για χρόνια. Δηλαδή, μέχρι το τέλος του 2010 δεν είχαν καν συνταχθεί και εγκριθεί σειρά Μελετών που έπρεπε να έχουν γίνει μέχρι τις 19 Απριλίου 2008 και που σύμφωνα με τον «Ανεξάρτητο Μηχανικό» είχαν ολοκληρωθεί ήδη στις 20 Δεκεμβρίου 2007. Συγκεκριμένα:• Χρονοδιάγραμμα Εφαρμογής με ημερομηνία έναρξης την 19η Δεκεμβρίου 2007.• Κτηματολόγιο των απαιτούμενων συμπληρωματικών απαλλοτριώσεων.• Μελέτη των τοπικών έργων του δευτερεύοντος δικτύου.• Μελέτη φύτευσης και άρδευσης στις νησίδες.• Μελέτη προστασίας περιβάλλοντος για τους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων και τα Κέντρα Ελέγχου και Συντήρησης.• Μελέτη θέσεων εγκατάστασης Σταθμών Μέτρησης Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης.• Μελέτη εγκατάστασης σταθμών θορύβου και Αερίων Ρύπων.• Μελέτη αντιμετώπισης ρύπανσης από ατύχημα.Όλα τα στοιχεία (άρθρα της Σύμβασης, Κανονισμοί, υπουργικές αποφάσεις κ.λπ.) που τεκμηριώνουν την απαίτηση εκπόνησης των ανωτέρω Μελετών βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας.Όσα αναφέρονται πιο πάνω αφορούν μια συγκεκριμένη τμηματική προθεσμία και την αντίστοιχη πληρωμή στην οποία προέβη το Ελληνικό Δημόσιο. Ωστόσο, δεν είναι και η μόνη. Στο επόμενο φύλλο θα παρουσιάσουμε επιπλέον στοιχεία, που δείχνουν το πάρτι που γίνεται στα μεγάλα έργα «πνοής». Με δεδομένα, μάλιστα, ότι τα στοιχεία και οι αποκαλύψεις αφορούν μόνο ένα μόνο τμήμα μιας Σύμβασης Παραχώρησης, είναι προφανές ότι το ξεσκόνισμα όλων των συμβάσεων (που επιβάλλεται να γίνει με τον πλέον επίσημο τρόπο) θα βγάλει πολλά μαργαριτάρια. Οι εργολάβοι πρέπει να κηρυχτούν έκπτωτοι και να πληρώσουν ποινικές ρήτρεςΑκόμη και με βάση αυτές τις ληστρικές σε βάρος του Δημόσιου Συμβάσεις Παραχώρησης, η διακοπή εργασιών στην οποία προέβησαν οι εργολάβοι είναι αντισυμβατική και παράτυπη, αφού το βασικό τους επιχείρημα για έλλειψη χρηματοδότησης είναι εντελώς αβάσιμο. Οι συμβάσεις ξεκαθαρίζουν με σαφήνεια ότι στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου είναι να χρηματοδοτήσει το έργο με ίδια και δανειακά κεφάλαια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν, «ο Παραχωρησιούχος θα είναι υπεύθυνος να διασφαλίζει ότι θα υπάρχει ανά πάσα στιγμή χρηματοδότηση διαθέσιμη για την πλήρη και προσήκουσα εκτέλεση του έργου».Επιπροσθέτως καθορίζεται ως Γεγονός Αθέτησης Παραχωρησιούχου που επισύρει το δικαίωμα του Δημοσίου να καταγγείλει τη Σύμβαση, «η αδυναμία του Παραχωρησιούχου να χρηματοδοτήσει το έργο».Συνεπώς, η αδυναμία χρηματοδότησης του έργου είναι πρόβλημα του Παραχωρησιούχου και όχι του Ελληνικού Δημοσίου. Η αδυναμία αυτή, σε συνδυασμό με τη μη εκπλήρωση Συμβατικών Υποχρεώσεων και την παραβίαση των Τμηματικών Προθεσμιών, οδηγεί στο να κηρυχτούν έκπτωτοι οι Παραχωρησιούχοι και να πληρώσουν ποινικές ρήτρες. Κάτι τέτοιο, βέβαια, ποτέ δεν του έκανε το Δημόσιο, προστατεύοντας τους εργολάβους, σε βάρος πάντα των συμφερόντων του Δημοσίου και του λαού. Αλλά και το επιχείρημα των Παραχωρησιούχων ότι σταματούν τα έργα εξαιτίας της μη ολοκλήρωσης των Απαλλοτριώσεων είναι επίσης αβάσιμο. Διότι, ναι μεν σε ορισμένες περιπτώσεις το Ελληνικό Δημόσιο δεν έχει πραγματοποιήσει τις απαλλοτριώσεις, για τις οποίες προβλεπόταν χρόνος μόλις 12 μηνών, αλλά την ίδια στιγμή υπήρχαν εκτεταμένα τμήματα στα οποία οι εργολάβοι μπορούσαν να εργασθούν, χωρίς κανένα εμπόδιο από απαλλοτριώσεις. Ταυτόχρονα, σε αρκετές περιπτώσεις οι ίδιοι οι Παραχωρησιούχοι δεν είχαν παραδώσει έγκαιρα τα Κτηματολόγια για τις λεγόμενες «συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις».Και δεν πρέπει να διαφεύγει από κανέναν το γεγονός ότι η «Διακοπή εργασιών» προκαλεί σοβαρότατα ζητήματα ασφαλείας, ειδικά στο Τμήμα Κόρινθος-Πάτρα. Για τα ατυχήματα οι Παραχωρησιούχοι θα έπρεπε να βαρύνονται με ποινικές ευθύνες και αστικές αποζημιώσεις. Ποιοι συμμετέχουν στη «Νέα Οδό» Ο Παραχωρησιούχος ο οποίος έλαβε τη Βεβαίωση ολοκλήρωσης εργασιών μία μέρα μετά την έναρξη παραχώρησης, όπως αποκαλύπτουμε σε αυτό το ρεπορτάζ, είναι η «Νέα Οδός», που έχει αναλάβει την Ιονία Οδό μαζί με το τμήμα Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας.Η Νέα Οδός ελέγχεται από ισπανικές εταιρίες σε ποσοστό 66,7%. Τυχαίο άραγε ή σχετίζεται με τον επίτροπο της Ε.Ε. Χοακίν Αλμούνια; Ο οποίος την περίοδο της υπογραφής των Συμβάσεων Παραχώρησης είχε την ευθύνη να ελέγχει τα οικονομικά της Ε.Ε. -φυσικά και της Ελλάδας- και ενδεχομένως να καλύπτει τη «δημιουργική λογιστική» των κυβερνήσεων.Στη Νέα Οδό συμμετέχει με ποσοστό 33,3% ο ελληνικό όμιλος «ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ» της οικογένειας Περιστέρη. Ο όμιλος θεωρείται ίσως ο πιο αξιόπιστος από τεχνική άποψη στην Ελλάδα και διατηρεί συνεργασία με το συγκρότημα Λαμπράκη (ΔΟΛ).«Ανεξάρτητος Μηχανικός» του έργου είναι η κοινοπραξία «Scott Wilson Ltd - OMEK A.E.».Στο χρηματοδοτικό σχήμα της Νέας Οδού συμμετέχουν 14 τράπεζες. Εξ αυτών οι 6 είναι ξένες (ισπανικές και η γαλλοβελγική Fortis) που ελέγχουν το 42,4 %, ενώ 8 είναι οι ελληνικές (ΕΤΕ, Eurobank, Πειραιώς, ΑΤΕ, Εμπορική, Γενική, Αττικής, Μιλλένιουμ) που ελέγχουν το 57,6 %. Ανεξάρτητος Μηχανικός: Το πιο σύντομο ανέκδοτο Ο λεγόμενος «Ανεξάρτητος Μηχανικός» έχει αναλάβει την Επίβλεψη των έργων για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου. Το ανέκδοτο, όμως, είναι ότι πληρώνεται από τους Παραχωρησιούχους. Και αφού πληρώνεται από τους ελεγχόμενους, είναι προφανές ότι δύσκολα θα μπορούσε να τους «πάει κόντρα», υπερασπιζόμενος τα συμφέροντα του Δημοσίου.Αυτό αναδεικνύει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο η περίπτωση που δημοσιεύουμε, με τον «Ανεξάρτητο Μηχανικό» να δίνει Πιστοποιητικό Ολοκλήρωσης εργασιών εντός μιας ημέρας. Πρόκειται μάλλον για την πιο χοντροκομμένη ρύθμιση των Συμβάσεων Παραχώρησης, που θα όφειλε να καταργηθεί. Σέργιος Λαμπρόπουλος: Ο ομφάλιος λώρος κράτους – εργολάβων Ο κ. Σέργιος Λαμπρόπουλος αποτελεί τυπικό παράδειγμα της διασύνδεσης των εργολάβων με το κράτος. Στο διάστημα 1996-2006 διετέλεσε επικεφαλής της «Εγνατίας Οδού Α.Ε.», της κρατικής εταιρίας που είχε την επίβλεψη της κατασκευής της Εγνατίας Οδού. Στη συνέχεια μεταπήδησε στον όμιλο ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, αναλαμβάνοντας τεχνικός σύμβουλος στα έργα της Ιονίας Οδού και του Ε-65. Έμεινε εκεί το διάστημα 2007 -2009. Στη συνέχεια μεταπήδησε πάλι στο κράτος, αναλαμβάνοντας το 2010 τη θέση του Γενικού Γραμματέα Συγχρηματοδοτούμενων Έργων, θέση από την οποία είχε την ευθύνη των Συμβάσεων Παραχώρησης και στην οποία παρέμεινε μέχρι το 2012. Αναρωτιέται κανείς (μάλλον ρητορικά) ποια συμφέροντα μπορεί να προωθήσει ένα τέτοιο στέλεχος.Να αναφέρουμε, επίσης, ότι ιστορική θα μείνει η αναφορά του: «Θα προσλάβουμε νέους, 30-35 χρονών, που θα έχουν διάθεση, θα θέλουν να μάθουν, θα δουλεύουν και 15 ώρες τη μέρα με ελάχιστα χρήματα ή και χωρίς χρήματα και θα ανέχονται να φάνε και καμιά φάπα…». Αναγκαίο ένα εναλλακτικό πλαίσιο Διερεύνηση σε βάθος όλων των Συμβάσεων Παραχώρησης και καταλογισμός όλων των προβλεπόμενων ευθυνών στους Παραχωρησιούχους (κήρυξή τους ως έκπτωτους, ποινικές ρήτρες κ.λπ.).Επανεξέταση των Συμβάσεων Παραχώρησης στην κατεύθυνση της ακύρωσής τους.Επανασχεδιασμός των έργων με σεβασμό στο περιβάλλον και στις αναπτυξιακές ανάγκες των περιφερειών, σε συνάρτηση με άλλες υποδομές (σιδηρόδρομος, λιμάνια, ενέργεια) σε ένα νέο Εθνικό Χωροταξικό Σχεδιασμό στην κατεύθυνση της ανασυγκρότησης της χώραςΥλοποίηση των έργων υπό το συντονισμό και την αυστηρή επίβλεψη δημόσιου φορέα.Μελέτη άμεσης αποκατάστασης των όρων ασφάλειας, ειδικά στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα.Κατάργηση των διοδίων στη φάση της κατασκευής, καθώς και για την τοπική κοινωνία στη φάση λειτουργίας –τουλάχιστον μέχρι να υπάρξει αξιόπιστο εναλλακτικό δίκτυο παράδρομων.Αξιοποίηση της συμβολής της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και των οφειλομένων ποσών από τους Παραχωρησιούχους για την εκτέλεση των πιο επείγοντων έργων. Πιο πάνω παρουσιάσαμε την παγκόσμια… πρωτοτυπία μια μόλις μέρα μετά την έναρξη των εργασιών να εκδίδεται Βεβαίωση Περάτωσης ενός τμήματος του έργου. Πρόκειται για το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Μεταμόρφωση Αττικής – Σκάρφεια Φθιώτιδας, που εντάσσεται στη Σύμβαση Παραχώρησης της «Ιονίας Οδού», όπου Παραχωρησιούχος είναι η κοινοπραξία «Νέα Οδός», που αποτελείται κατά 66,7% από ισπανικές εταιρίες και κατά 33,3% από τον ελληνικό όμιλο ΓΕΚ –ΤΕΡΝΑ. Η Βεβαίωση Περάτωσης που αποκαλύψαμε στο προηγούμενο φύλλο αφορούσε την 1η Τμηματική Προθεσμία και εκδόθηκε από τον ονομαζόμενο «Ανεξάρτητο Μηχανικό» του έργου, ο οποίος, όπως προβλέπει η Σύμβαση Παραχώρησης, πληρώνεται από τον Παραχωρησιούχο –άλλη μια πρωτοτυπία «ανεξαρτησίας». Με βάση αυτήν τη Βεβαίωση Περάτωσης της 1ης Τμηματικής Προθεσμίας το Δημόσιο κατέβαλε 49,5 εκατ. ευρώ, την ώρα που πολλές Μελέτες, οι οποίες όφειλαν να έχουν ολοκληρωθεί εντός αυτής της Τμηματικής Προθεσμίας, δεν είχαν υποβληθεί προς έγκριση και μάλιστα δεν είχαν καν υποβληθεί 2,5 χρόνια μετά. Στο σημερινό φύλλο αποκαλύπτουμε τη συνέχεια αυτής της κραυγαλέας υπόθεσης. Τα στοιχεία που παρουσιάσαμε και παρουσιάζουμε σήμερα προέρχονται από καταγγελία πολιτών και εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Βορειοανατολικής Αττικής. Τις καταγγελίες αυτές έρχεται να επιβεβαιώσει Έκθεση της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, η οποία φέρει ημερομηνία 3/2/2012 και συντάχθηκε μετά από επιτόπιο έλεγχο στις 2/12/2010 παρουσία εκπροσώπων της «Νέας Οδού». Ο Παραχωρησιούχος δεν τήρησε πολλές υποχρεώσεις… Στη συνέχεια παραθέτουμε αυτούσια ορισμένα χαρακτηριστικά αποσπάσματα από την Έκθεση της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, η οποία είχε αρμοδιότητα να ελέγξει μέρος των καταγγελλομένων:«Το ΚΕΣ Καπανδριτίου δεν έχει κατασκευασθεί». (Σελ. 18). Από τα ανωτέρω προκύπτει το συμπέρασμα, ότι μέχρι σήμερα, παρά την πάροδο ενάμιση έτους από τη Δεύτερη Αποκλειστική Τμηματική Προθεσμία, που έληξε την 19/8/2009, δεν τηρήθηκαν οι περιβαλλοντικές απαιτήσεις των εδαφίων (ε) και (κ) της παρ. 2.3.2. του άρθρου 2.3 της Ειδικής Σύμβασης Υποχρεώσεων, που αφορούν στην ολοκλήρωση των παράπλευρων δρόμων, την αντικατάσταση των στηθαίων ασφαλείας με Nee Jersey στην κεντρική νησίδα και την αντικατάσταση των στηθαίων ασφαλείας στις πλευρές της Εθνικής Οδού, που είναι σε επαφή με τους παράπλευρους δρόμου». (σελ 19 -20) «Σταθμός διοδίων Οινοφύτων. Λειτουργεί χωρίς νόμιμη οικοδομική άδεια, διότι δεν διαθέτει περιβαλλοντική αδειοδότηση. Μετά τα ως άνω, σύμφωνα με το άρθρο 1, παρ. α της ΚΥΑ 9732/27-02-2004 (ΦΕΚ 468/Β/05-03-2004) ο σταθμός διοδίων Οινοφύτων θεωρείται πολεοδομικά αυθαίρετο». (σελ 24)«Σε σχέση με την αξιολόγηση των διαφοροποιήσεων ως προς τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις, για την επέκταση προς ανατολάς του Σταθμού Διοδίων Αφιδνών και την κατασκευή των πλευρικών διοδίων Μαλακάσας, τα αιτήματα περιβαλλοντικής αξιολόγησης υπεβλήθησαν στην αρμόδια υπηρεσία, αφού είχαν ξεκινήσει οι κατασκευές και ως εκ τούτου δεν ήταν εφικτή η περιβαλλοντική τους αδειοδότηση σύμφωνα με την ισχύουσα τότε νομοθεσία». (Σελ. 25) «Σύμφωνα με την (22) σχετική έγκριση της ΕΥΠΕ, η υλοποίηση των ηχοπετασμάτων τα οποία αναφέρονται σε κτίρια εντός εγκεκριμένου Σχεδίου Πόλης, είναι “υποχρεωτική και επείγουσα”. Από την εγκεκριμένη ακουστική μελέτη προκύπτει ότι ο Παραχωρησιούχος έχει καθυστερήσει την τοποθέτηση περίπου 1.120 μέτρων ηχοπετασμάτων στο έργο, παρά την πάροδο ενάμιση έτους από τη λήξη της Δεύτερης Αποκλειστικής Τμηματικής Προθεσμίας (19-8-2009)» (Σελ. 49)«Συμπέρασμα: Από τα παραπάνω προκύπτει το συμπέρασμα ότι δεν έχουν πραγματοποιηθεί οι φυτεύσεις και αρδεύσεις που καθαρίζονται στην ΕΣΥ, παρά την πάροδο ενάμιση έτους από την λήξη της Δεύτερης Αποκλειστικής Τμηματικής Προθεσμίας (19-8-2009), εντός της οποίας έπρεπε να πραγματοποιηθούν». (Σελ. 49) «Σε ό,τι αφορά την ημ/νία εγκατάστασης των σταθμών ΑΠ στο εν λόγω τμήμα, επισημαίνεται ότι “οι σταθμοί θα πρέπει να λειτουργούν σε συνθήκες κανονικής λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου”, και συνεπώς η εγκατάσταση των σταθμών παρακολούθησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης φαίνεται να έχει καθυστερήσει, αφού ο αυτοκινητόδρομος λειτουργεί, ήδη, κανονικά. Επιπροσθέτως, στη συμβατική υποχρέωση για την προστασία κατά των αέριων ρύπων (παρ. 11.4.2. Σύμβασης Παραχώρησης), προκύπτει η υποχρέωση εγκατάστασης συστήματος ελέγχου με μόνιμους και περιοδικούς σταθμούς μέτρηση αέριων ρύπων. Ο συμβατικός αυτός όρος δεν τηρείται.» (Σελ. 51)«Από τον έλεγχο διαπιστώθηκε τοποθέτηση αντιολισθηρης άσφαλτικής στρώσης σε κάποια τμήματα του αυτοκινητόδρομου, και όχι στο σύνολο του μήκους και του πλάτους του έργου Παραχώρησης, κατά παράβαση του άρθρου 2.3, παρ. 2.3.2, εδάφιο (f) της ΕΣΥ». (Σελ. 52-53)«Χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης. Η κατασκευή των χώρων αυτών, 15 τον αριθμό, εντάσσονται στην Δεύτερη Αποκλειστική Τμηματική Προθεσμία που έληξε την 19/8/2009 χωρίς να έχει υλοποιηθεί κανένας εκ των χώρων αυτών.» (Σελ. 54) …πήρε όμως τα 132 εκατ. ευρώ από το Δημόσιο… Η Σύμβαση Παραχώρησης προβλέπει καταβολή ποσού από το Δημόσιο στον Παραχωρησιούχο σε κάθε Τμηματική Προθεσμία. Στο προηγούμενο φύλλο τεκμηριώσαμε ότι η καταβολή του Δημοσίου, ύψους 49,5 εκατ. ευρώ που αφορούσε την 1η Τμηματική Προθεσμία ήταν παράτυπη, καθώς πληθώρα υποχρεώσεων του Παραχωρησιούχου δεν είχαν (και ορισμένες δεν έχουν ακόμη και σήμερα) εκπληρωθεί.Ανάλογα ισχύουν και για τη 2η Τμηματική Προθεσμία, καθώς όλες οι προαναφερθείσες εργασίες -και αρκετές άλλες ακόμη τις οποίες δεν αναφέρουμε λόγω χώρου- έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί εντός αυτής, δηλαδή μέχρι 19/8/2009. Όμως μέχρι τα τέλη του 2010 αυτές δεν είχαν ολοκληρωθεί, ενώ αρκετές δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα και σήμερα. Έτσι, παράτυπη είναι και η καταβολή του ποσού των 82,5 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν στη 2η Τμηματική Προθεσμία. Δηλαδή, το σύνολο όσων έχει καταβάλει το δημόσιο είναι (49,5+82,5) 132 εκατ. ευρώ. …και επιπλέον 172 εκατ. ευρώ από τα διόδια… Παράτυπη και παράνομη είναι, επίσης, και η είσπραξη των ληστρικών διοδίων. Όπως αναφέρει η Σύμβαση Παραχώρησης, η αύξηση της τιμής των διοδίων επέρχεται μετά την εκπλήρωση των υποχρεώσεων των Παραχωρησιούχων για τη 2η Τμηματική Προθεσμία. Ενώ αυτές, λοιπόν, δεν έχουν εκπληρωθεί ούτε καν σήμερα, από 19/8/2009 οι Παραχωρησιούχοι επέβαλαν μεγάλες αυξήσεις στα διόδια.Σύμφωνα με τα καταγγελλόμενα από τους πολίτες, μόνο για τους μετωπικούς σταθμούς των Αφιδνών και της Τραγάνας και μόνο μέχρι τις 22/6/2010 που κατατέθηκε η καταγγελία των πολιτών, το ύψος των παρανόμως εισπραχθέντων αυξημένων διοδίων ανέρχεται σε 43.083.630 ευρώ, ενώ αν κάναμε αναγωγές, θα υπολογίζαμε το ποσό μέχρι σήμερα περίπου στα 172 εκατ. ευρώ. …ενώ έπρεπε να επιβληθούν και ποινικές ρήτρες Η μη τήρηση των Τμηματικών Προθεσμιών ενεργοποιεί το άρθρο 18.2.5 της Σύμβασης Παραχώρησης για επιβολή Ποινικών Ρητρών. Σύμφωνα με τα καταγγελλόμενα αυτές ανέρχονται μέχρι 22/10/20120 σε 37.824.000 ευρώ. Αν κάναμε αναγωγές, θα υπολογίζαμε το ποσό μέχρι σήμερα σε πάνω από 80 εκατ. ευρώ, που είναι το μέγιστο ποσό που καθορίζεται συμβατικά για ποινικές ρήτρες.Επιπλέον όμως αυτού, οι Παραχωρησιούχοι οφείλουν σημαντικά ποσά προστίμων για αυθαίρετες κατασκευές που έχουν φτιάξει –ανάμεσά τους και ορισμένοι σταθμοί διοδίων. Αυτά τα ποσά έχουν βεβαιωθεί από τις αρμόδιες Πολεοδομικές Αρχές και ανέρχονται σε 12,8 εκατ. ευρώ για την ανέγερση και σε 6,4 εκατ. ευρώ ετησίως για τη διατήρηση, από τότε που τα κατασκεύασαν. Δηλαδή, τα πιο πάνω οδηγούν σε ένα τελικό ποσό που υπερβαίνει τα 30 εκατ. ευρώ μέχρι σήμερα.

http://gregordergrieche.blogspot.gr/2012/12/blog-post_1016.html#more

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου