Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Κυριακή 4 Μαρτίου 2012

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ...Η ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ - ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ - Ο ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ.



φωτ.Οδοφρ.
ΜΕΡΟΣ…2
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ:
 Κορεσμός δέκτη μέσα από την παρουσίαση πολλών και ασήμαντων γεγονότων με αποτέλεσμα να «μπλοκάρεται» η μνήμη και η κριτική ικανότητα να αδρανεί
 


 Οξύνει το φανατισμό, μαζοποιεί τον άνθρωπο
 Καταστρέφει τις διαπροσωπικές σχέσεις
 Προβάλλει και καθιερώνει αρνητικά πρότυπα κλονίζοντας το κοινωνικό καθεστώς
 Απολιτικοποιεί το άτομο, αποσταθεροποιεί πολιτικά καθεστώτα
 Κλονισμός υγιών ηθικών αξιών και αρχών
 Δημιουργεί γενικά κλίμα αναταραχής και ανωμαλίας
Ο κόσμος παρασύρεται γιατί δεν μπορεί να αντισταθεί στην παραπληροφόρηση που στηριζόμενη συχνά στην προπαγάνδα, αιχμαλωτίζει μυαλό και ψυχή (έντονα συναισθήματα). Γίνεται δηλαδή στο δέκτη «πλύση εγκεφάλου» και ένα άτομο αδύναμο, χωρίς παιδεία και καλλιέργεια, χωρίς οξυμμένη κρίση, υποδουλώνεται στην παραπληροφόρηση.
ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ:
ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΔΕΚΤΗ:
 . Κοινωνική ευθύνη. Υπεύθυνη άσκηση καθηκόντων, σεβασμός του ανθρώπου, των αξιών και των θεσμών, υπεράσπιση της αλήθειας/δικαιοσύνης/ελευθερίας/δημοκρατίας…, έλεγχος και καταλογισμός ευθυνών, προβολή λαϊκών αιτημάτων και υπεύθυνη τοποθέτηση, υπεύθυνη συμμετοχή στις κοινωνικές διαδικασίες
 Επαγγελματική ακεραιότητα: άρτια επαγγελματική εκπαίδευση, γενικότερη παιδεία, πνευματικές ικανότητες (κρίση, σύλληψη, καινοτομία), ικανότητα λόγου και πειθούς, συντροφικότητα, επαγγελματική συνείδηση, εχεμύθεια, πειθαρχία, εντιμότητα, ευθύτητα
 Σεβασμός της ιδιωτικής ζωής και αξιοπρέπειας του ατόμου: όχι σπίλωση και καταρράκωση της ιδιωτικής ζωής, χλευασμό και διασυρμό του ατόμου
 Σεβασμός του δημόσιου συμφέροντος: ενημέρωση και σωστή καθοδήγηση κοινής γνώμης, πηγή παιδείας (πολιτικής, κοινωνικής, πολιτιστικής) για τον άνθρωπο, υπηρέτης του δημόσιου συμφέροντος και όχι οικονομικών ή άλλων συμφερόντων
ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ:
 Πρόσβαση και συμμετοχή στα ΜΜΕ, γεγονός με σχετίζεται με το βαθμό ανεξαρτησίας τους
 Ελεγχος των μηνυμάτων, να επιλέγει μόνο ορισμένα στοιχεία, να κρίνει και να αποφεύγει την παθητική αποδοχή και την εύκολη μίμηση
 Προσεκτική επιλογή των πηγών ενημέρωσης, εναλλαγή τους ώστε να έχει σφαιρική θεώρηση των πραγμάτων
 Συλλογική αντίδραση στην παραπληροφόρηση, άσκηση κριτικής και δημοσιοποίησής της και απόρριψη των μη ποιοτικών εκπομπών
 Ενημέρωση για τον τρόπο λειτουργίας των ΜΜΕ, επαρκής αναγνώστης και εικονικά αλφαβητισμένος τηλεθεατής.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Στην καθημερινή ζωή μας, ως δέκτες, δεχόμαστε πλήθος ειδήσεων και πληροφοριών. Πρέπει να αντισταθούμε στη λογική κάποιων ότι το μυαλό μας είναι «χωματερή πληροφοριακών απορριμμάτων». Η αντίσταση σε αυτή την πνευματική μόλυνση είναι ίσως η καλύτερη άμυνα στην ανθρώπινη αλλοτρίωση που επιβάλλει η καταναλωτική «πληροφόρηση». Και το σημαντικότερο, όπως λέει μια ρωσική παροιμία «μην τα βάζεις με τον καθρέπτη, αν το πρόσωπό σου είναι στραβό». Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα ΜΜΕ είναι ο καθρέπτης της κοινωνίας και ακόμα κι όταν είναι παραμορφωτικός, το αρχικό είδωλο (κοινωνία) δεν παύει να είναι κακόμορφο, στραβό κι ανάποδο. Δεν σπάμε λοιπόν τον καθρέπτη αλλά πρώτα αλλάζουμε το είδωλο. 

blog zougla

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου