Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

Γιουροβίζιον: Το ΚΙΤΣ του πλανητικού ντοπαρίσματος


Στήθηκε και φέτος το πλανητικό τελετουργικό υπερθέαμα της «καλλιτεχνικής» κακογουστιάς. Η «γοητεία» της χολιγουντιανής «μουσικής» αρένας: Η αρένα της παγκόσμιας «ελεύθερης αγοράς»… 
Υψηλά νούμερα τηλεθέασης μας πληροφορούν κάποια ιστολόγια: 44, 8% 54,8%! Στο νεανικό κοινό….

 Εάν μέσα σ’ αυτή τη ΦΡΙΚΗ που ζούμε υπάρχουν τέτοια ποσοστά τηλεθέασης, τότε οι δυνάστες μας παίζουν καλά το παιχνίδι της αποκτήνωσής μας…

Η παλιά συνταγή «άρτος και θεάματα» έχει πλήρως υποκατασταθεί από τα υπέρ-θεάματα. Το ψωμί μάς το έχουν κυριολεκτικά αφαιρέσει… 

Το ενθαρρυντικό είναι ότι πολλά ιστολόγια δεν «υπέκυψαν» σ’ αυτό το «καλλιτεχνικό» ΚΙΤΣ… 

Αναδημοσιεύουμε δύο παλιά μας κείμενα για αυτό το ντοπάρισμα της Γιουροβίζιον (Μάιος 2009). Βρίσκονται ΕΔΩ:
 
http://www.resaltomag.gr/forum/viewtopic.php?p=20592#20592 

Γιουροβίζιον: Η παράκρουση και το ντοπάρισμα της νεοταξικής εξαθλίωσης 
 

Το ντοπάρισμα, η ύπνωση και η χειραγώγηση των ανθρώπων και πραγμάτων αποτελούν συστατικά στοιχεία του καθεστωτικού θεάματος. 

 

Η κινητήρια δύναμη του αυτοκρατορικού (σήμερα) θεάματος είναι η"γοητεία" που ασκούν στο κοινό τα είδωλα-εμπορεύματα-θεάματα. Μέσω αυτής της «γοητείας» επιχειρείται η μαζική από-πολιτικοποίηση της κοινωνικής ζωής, η πνευματική νάρκωση, η ολοκληρωτική ισοπέδωση της αισθητικής και της Τέχνης, η ψυχολογική εκτόνωση και η υποδούλωση κάθε κριτικής συνείδησης. Σε όλα τα χολιγουντιανά θεάματα, και πιο υπερτονισμένα στην τελετουργική παράκρουση της γιουροβίζιον, διακρίνουμε ορατά όλα αυτά τα χαρακτηριστικά. 
 

Τα είδωλα αυτών των διαγωνισμών καθηλώνουν το σύμπαν, προσδίδοντας στον ακρωτηριασμό της σκέψης και στην ισοπέδωση της αισθητικής και της «ψυχής» των ανθρώπων, την ολοκληρωτική μορφή της παγκόσμιας αγοράς και των «αξιών» της. 
 

Αυτός ο αγοραίος ολοκληρωτισμός λειτουργεί όχι μόνο σαν μια χοάνη πολτοποίησης της καλλιτεχνικής δημιουργίας και της αισθητικής, αλλά και ως παράγοντας σταθεροποίησης της υπάρχουσας κατάστασης, ως παράγοντας της εξωφρενικής χειραγώγησης των πολιτών: αναισθησιογόνο και ασπιρίνη αφύπνισης της εξασθενημένης αίσθησης για ζωή, αλλά και «γοητευτική» ένεση εμβολιασμού και μπολιάσματος των κοινωνιών και των ανθρώπων, ιδιαίτερα της νεολαίας, με το όπιο των «αξιών» και του «γούστου» της πλανητικής αγοραίας ζούγκλας.
  
Αυτή η παθιασμένη συσπείρωση του πλήθους, η επιδοτούμενη με πακτωλούς χρημάτων από τα κράτη και τους σπόνσορες των πολυεθνικών, ένα και μόνο στόχο έχει: Να ερεθίζει τη νοσηρή διέγερση, να διοχετεύει την ενέργεια της νεολαίας σε αγοραίες συναισθηματικές εκφορτίσεις και να την καναλιζάρει στα «πρότυπα» και «ιδανικά» του αχαλίνωτου ανταγωνισμού των κατασκευασμένων «ειδώλων» της ζούγκλας της καπιταλιστικής χυδαιότητας και υποκολτούρας.

  
Το «μαζικό άτομο» εσωτερικεύει το τελετουργικό αυτό εμπορικό θέαμα και ταυτίζεται με τα «είδωλά» του και τους μηχανισμούς εξουσίας αυτών των ειδώλων… 


Τέτοιου είδους θεάματα, που ξεπερνούν σε αποτροπιασμό, σε έκταση και σε πνευματική θηριωδία τις ταυρομαχίες του Μεσαίωνα, αντιπροσωπεύουν τον πιο ολοκληρωτικό κορεσμό των μαζών, που πραγματώνεται χάρη στη χειραγώγηση των συναισθημάτων, των παθών και των πνευμάτων. Αποτελούν τη δολοφονία κάθε καλλιτεχνικής δημιουργίας, την πολτοποίηση κάθε ιστορικής κληρονομιάς, την μακάβρια ισοπέδωση κάθε κοινωνικού και αισθητικό κριτηρίου. 
 

Αποτελούν την «ποίηση» του νεοταξικού εφιάλτη… 

Αυτό που δολοφονείται ανελέητα είναι η Τέχνη και η Αισθητική, καθώς και η ιστορική και εθνική διαφορετικότητα των κοινωνιών. 
Αλλά πάνω σε αυτά θα επανέλθουμε… 


http://resaltomag.blogspot.gr/2013/05/blog-post_8138.html


1 σχόλιο:

  1. SHMERA EINAI TOY AGIOY KONSTANTINOY KAI ELLENHS
    EORTH TOY XRISTIANISMOY DIOTI AYTOI TON ORISAN
    SAN EPISIMH THRHSKIA MEGALH H XARH TOYS ZHTO
    O BASILEAS KONSTANTINOS.

    ΑπάντησηΔιαγραφή