Ένα "άγνωστο κομμάτι' της ελληνοαμερικανικής κοινότητας καταγράφεται στο ντοκιμαντέρ"Ταξισυνειδησία", το οποίο προβλήθηκε χθεςστο Σταθάκειο Πολιτιστικό Κέντρο της Ομοσπονδίας Ελληνικών Σωματείων Νέας Υόρκης, στην Αστόρια.
Η προβολή του ντοκιμαντέρ σημαδεύτηκε από επεισόδιο που προκάλεσαν πέντε νεαρά άτομα, φερόμενα ως μέλη της Χρυσής Αυγής Νέας Υόρκης.
Αφού έγινε η προβολή και ακολούθησε συζήτηση με ερωτήσεις-τοποθετήσεις από θεατές στην κατάμεστη αίθουσα, οι νεαροί αυτοί ομογενείς, οι οποίοι βρίσκονταν από την αρχή στην αίθουσα και το γνώριζαν οι διοργανωτές, επιχείρησαν με ντουντούκα να παρέμβουν στη συζήτηση. Τότε, παρενέβησαν αρκετοί από τους παριστάμενους και τους έβγαλαν εκτός αίθουσας και δεν δόθηκε συνέχεια. Κατά την απομάκρυνσή τους υπήρξαν χειροδικίες και διαπληκτισμοί.
Τα συγκεκριμένα άτομα έχουν εμφανιστεί και σε άλλους χώρους, κατά διαστήματα. Η γενικότερη παρουσία τους στη Νέα Υόρκη έχει προκαλέσει αντιδράσεις από Αμερικανούς πολιτικούς, ομογενειακούς φορείς, αριστερές οργανώσεις και από αμερικανοεβραϊκούς οργανισμούς, ενώ σχετικά δημοσιεύματα έχουν εμφανιστεί σε αμερικανικά ΜΜΕ, όπως τη New York Times.
Όσον αφορά το ντοκιμαντέρ "Ταξισυνειδησία" -η άγνωστη ιστορία του ελληνοαμερικανικού ριζοσπαστισμού- φέρνει στο προσκήνιο μία "ξεχασμένη σελίδα" της ελληνικής μεταναστευτικής εμπειρίας στην Αμερική: την παρουσία των μεταναστών στο ριζοσπαστικό εργατικό κίνημα των Ηνωμένων Πολιτειών και τη διαδρομή της ελληνοαμερικανικής αριστεράς από τις αρχές του 20ου αιώνα έως τα χρόνια των Μακαρθικών διώξεων, όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο ιστορικός Κωστής Καρπόζηλος, ο οποίος έγραψε το σενάριο και η έρευνα είναι βασισμένη στη διδακτορική διατριβή του στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια.
Σύμφωνα με τον δρ. Καρπόζηλο και την υπεύθυνη της παραγωγής Φρόσω Τσούκα, οι οποίοι μίλησαν στο κοινό και απάντησαν σε αρκετές ερωτήσεις, μετά την επιτυχημένη του πορεία στην Ελλάδα, το ντοκιμαντέρ παρουσιάζεται στην πόλη που υπήρξε επίκεντρο των εργατικών και κοινωνικών αναζητήσεων, όπως επισήμαναν, σημειώνοντας ότι κείμενα, γράμματα, τραγούδια, εφημερίδες, φωτογραφίες αλλά καιμοναδικό αρχειακό υλικό από κινηματογραφικές καταγραφές του αμερικάνικου εργατικού κινήματος, ανασυνθέτουν τη διαδρομή των μεταναστών εργατών στα μονοπάτια της "ταξισυνειδησίας", της ταξικής συνείδησης, στη γλώσσα των Ελληνοαμερικανών.
Μεταξύ άλλων, ανέφεραν ότι με προσωπικές αφηγήσεις και συνεντεύξεις μεταφέρεται η ατμόσφαιρα της Μεγάλης Ύφεσης του 1929, η δράση των εργατικών ενώσεων, η παρουσία των μεταναστών στα χαρακώματα του Ισπανικού Εμφυλίου, οι πολιτικές διώξεις του Μακαρθισμού και οι απελάσεις των πρωταγωνιστών. Η άγνωστη ιστορία του ελληνοαμερικανικού ριζοσπαστισμού διαπλέκεται με τις πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις στις Ηνωμένες Πολιτείες και αναδεικνύει την ιστορία των μεταναστών που έζησαν στον αντίποδα του "Αμερικανικού ονείρου" της επιχειρηματικής επιτυχίας και του πολιτικού συντηρητισμού, όπως υπογράμμισαν.
Το ντοκιμαντέρ είναι το αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς, με βασικά μέλη τον Κωστή Καρπόζηλο, τον σκηνοθέτη Κώστα Βάκκα, τον Νώντα Σκαρπέλη, που έκανε το μοντάζ και τη Φρόσω Τσούκα που φρόντισε όλες τις πτυχές της παραγωγής. Το ντοκιμαντέρ είναι αφιερωμένο στη μνήμη του αγαπημένου στην Ομογένεια της Νέας Υόρκης Αποστόλη Μπερδεμπέ, που έφυγε πρόωρα από τη ζωή το 1979.
Πηγή: ΑΜΠΕ
Η προβολή του ντοκιμαντέρ σημαδεύτηκε από επεισόδιο που προκάλεσαν πέντε νεαρά άτομα, φερόμενα ως μέλη της Χρυσής Αυγής Νέας Υόρκης.
Αφού έγινε η προβολή και ακολούθησε συζήτηση με ερωτήσεις-τοποθετήσεις από θεατές στην κατάμεστη αίθουσα, οι νεαροί αυτοί ομογενείς, οι οποίοι βρίσκονταν από την αρχή στην αίθουσα και το γνώριζαν οι διοργανωτές, επιχείρησαν με ντουντούκα να παρέμβουν στη συζήτηση. Τότε, παρενέβησαν αρκετοί από τους παριστάμενους και τους έβγαλαν εκτός αίθουσας και δεν δόθηκε συνέχεια. Κατά την απομάκρυνσή τους υπήρξαν χειροδικίες και διαπληκτισμοί.
Τα συγκεκριμένα άτομα έχουν εμφανιστεί και σε άλλους χώρους, κατά διαστήματα. Η γενικότερη παρουσία τους στη Νέα Υόρκη έχει προκαλέσει αντιδράσεις από Αμερικανούς πολιτικούς, ομογενειακούς φορείς, αριστερές οργανώσεις και από αμερικανοεβραϊκούς οργανισμούς, ενώ σχετικά δημοσιεύματα έχουν εμφανιστεί σε αμερικανικά ΜΜΕ, όπως τη New York Times.
Όσον αφορά το ντοκιμαντέρ "Ταξισυνειδησία" -η άγνωστη ιστορία του ελληνοαμερικανικού ριζοσπαστισμού- φέρνει στο προσκήνιο μία "ξεχασμένη σελίδα" της ελληνικής μεταναστευτικής εμπειρίας στην Αμερική: την παρουσία των μεταναστών στο ριζοσπαστικό εργατικό κίνημα των Ηνωμένων Πολιτειών και τη διαδρομή της ελληνοαμερικανικής αριστεράς από τις αρχές του 20ου αιώνα έως τα χρόνια των Μακαρθικών διώξεων, όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο ιστορικός Κωστής Καρπόζηλος, ο οποίος έγραψε το σενάριο και η έρευνα είναι βασισμένη στη διδακτορική διατριβή του στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια.
Σύμφωνα με τον δρ. Καρπόζηλο και την υπεύθυνη της παραγωγής Φρόσω Τσούκα, οι οποίοι μίλησαν στο κοινό και απάντησαν σε αρκετές ερωτήσεις, μετά την επιτυχημένη του πορεία στην Ελλάδα, το ντοκιμαντέρ παρουσιάζεται στην πόλη που υπήρξε επίκεντρο των εργατικών και κοινωνικών αναζητήσεων, όπως επισήμαναν, σημειώνοντας ότι κείμενα, γράμματα, τραγούδια, εφημερίδες, φωτογραφίες αλλά καιμοναδικό αρχειακό υλικό από κινηματογραφικές καταγραφές του αμερικάνικου εργατικού κινήματος, ανασυνθέτουν τη διαδρομή των μεταναστών εργατών στα μονοπάτια της "ταξισυνειδησίας", της ταξικής συνείδησης, στη γλώσσα των Ελληνοαμερικανών.
Μεταξύ άλλων, ανέφεραν ότι με προσωπικές αφηγήσεις και συνεντεύξεις μεταφέρεται η ατμόσφαιρα της Μεγάλης Ύφεσης του 1929, η δράση των εργατικών ενώσεων, η παρουσία των μεταναστών στα χαρακώματα του Ισπανικού Εμφυλίου, οι πολιτικές διώξεις του Μακαρθισμού και οι απελάσεις των πρωταγωνιστών. Η άγνωστη ιστορία του ελληνοαμερικανικού ριζοσπαστισμού διαπλέκεται με τις πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις στις Ηνωμένες Πολιτείες και αναδεικνύει την ιστορία των μεταναστών που έζησαν στον αντίποδα του "Αμερικανικού ονείρου" της επιχειρηματικής επιτυχίας και του πολιτικού συντηρητισμού, όπως υπογράμμισαν.
Το ντοκιμαντέρ είναι το αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς, με βασικά μέλη τον Κωστή Καρπόζηλο, τον σκηνοθέτη Κώστα Βάκκα, τον Νώντα Σκαρπέλη, που έκανε το μοντάζ και τη Φρόσω Τσούκα που φρόντισε όλες τις πτυχές της παραγωγής. Το ντοκιμαντέρ είναι αφιερωμένο στη μνήμη του αγαπημένου στην Ομογένεια της Νέας Υόρκης Αποστόλη Μπερδεμπέ, που έφυγε πρόωρα από τη ζωή το 1979.
Πηγή: ΑΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου