«Όμηροι» των αλλαγών που έφερε ο νόμος Κατρούγκαλου στο ασφαλιστικό είναι 130.000 δικαιούχοι, καθώς η διαδικασία έκδοσης νέων συντάξεων βρίσκεται στον αέρα.
Η ΕΛΣΤΑΤ αφήνει αιχμές κατά του υπουργείου, ξεκαθαρίζοντας ότι έχει ενημερώσει σχετικά τη διοίκηση
Η ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ άναψε... φωτιές στο Υπουργείο Εργασίας και ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαπραγματεύσεις για νέο... τσεκούρι στις αποδοχές των συνταξιούχων από το 2018, προκειμένου να κλείσει η β' αξιολόγηση. Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, η αρχή αδυνατεί να υπολογίσει τον ετήσιο συντελεστή μεταβολής μισθών, βάσει του οποίου διαμορφώνεται πλέον το τελικό ποσό στους νέους δικαιούχους. Αυτή η εξέλιξη έχει ως αποτέλεσμα να εκκρεμεί η χορήγηση όσων αιτήσεων έχουν υποβληθεί από τις 12 Μαΐου και έπειτα, καθώς και όσες θα κατατεθούν στο εξής. Μάλιστα, η ΕΛΣΤΑΤ αφήνει αιχμές κατά του υπουργείου, ξεκαθαρίζοντας ότι έχει ενημερώσει σχετικά τη διοίκηση, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο γεγονός πως «οι διαθέσιμες στατιστικές δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατάρτιση του εν λόγω συντελεστή, επειδή αυτός αποκλίνει από τον Δείκτη Κόστους Εργασίας» που καταρτίζει η αρχή.
Η απάντηση του υπουργείου είναι ότι κατατέθηκε τροπολογία στη Βουλή με την οποία λύνεται το πρόβλημα υπολογισμού των συντάξεων.
Η τροπολογία
H αναπροσαρμογή των συντάξιμων αποδοχών για το διάστημα έως και το 2020 διενεργείται κατά τη μεταβολή του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Η αναπροσαρμογή των συντάξιμων αποδοχών για το διάστημα από το 2021 και εφεξής, διενεργείται με βάση το δείκτη μεταβολής μισθών, που υπολογίζεται από την ΕΛΣΤΑΤ.
Η ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ
Με αφορμή την αρθρογραφία που αναφέρεται στον υπολογισμό του συντελεστή ετήσιας μεταβολής μισθών του Ν. 4387/2016 και σε δήθεν καθυστέρηση από την πλευρά της ΕΛΣΤΑΤ, διευκρινίζονται τα εξής: Η ΕΛΣΤΑΤ, ανταποκρινόμενη στο αίτημα (που υπεβλήθη τον Νοέμβριο του 2016) για τον υπολογισμό του ανωτέρω συντελεστή, συνεργάστηκε με τους εκπροσώπους της Γ.Γ. Κοινωνικών Ασφαλίσεων και της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής.
Το συμπέρασμα που προέκυψε είναι ότι οι διαθέσιμες στατιστικές της ΕΛΣΤΑΤ δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατάρτιση του εν λόγω συντελεστή, επειδή αυτός αποκλίνει από τον Δείκτη Κόστους Εργασίας που καταρτίζει και δημοσιεύει η ΕΛΣΤΑΤ. Η εν λόγω απόκλιση είχε επισημανθεί στην Εθνική Αναλογιστική Αρχή και στο πλαίσιο παλαιότερου αιτήματός της προς την ΕΛΣΤΑΤ σχετικά με την κατάρτιση του συντελεστή ωρίμανσης για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών, σε εφαρμογή του Νόμου 3863/2010. Σημειώνεται ότι η αναφορά στην «ετήσια μεταβολή μισθών, όπως προσδιορίζεται από την Ελληνική Στατιστική Αρχή», στα άρθρα 8, 28 και 35 του Ν. 4387/2016, περιελήφθη στον Νόμο χωρίς όμως να έχει προηγηθεί σχετική συνεργασία με την ΕΛΣΤΑΤ κατά τη διαδικασία σύνταξής του, όπως θα έπρεπε να είχε γίνει σύμφωνα με το άρθρο 11, παράγραφος 7, του Στατιστικού Νόμου 3832/2010, όπως ισχύει.
Η ΕΛΣΤΑΤ πρότεινε πάντως στη Γ. Γ. Κοινωνικών Ασφαλίσεων και την Εθνική Αναλογιστική Αρχή να προβούν στη μελέτη και αξιολόγηση των μεθοδολογιών που χρησιμοποιούνται σε άλλες χώρες, προκειμένου να ληφθούν υπόψη στην ανάπτυξη, με την υποστήριξη της ΕΛΣΤΑΤ, της εθνικής μεθοδολογίας κατάρτισης του συντελεστή μεταβολής μισθών. Ως εκ τούτου, οι αναφορές ότι η ΕΛΣΤΑΤ επί εννέα μήνες εξέταζε την κατάρτιση του δείκτη είναι εκτός πραγματικότητας.
http://www.zougla.gr/greece/article/omiria-gia-xiliades-neous-sintaksiouxous
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου