ΕΝΩ Η ΤΙΜΗ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΕΧΕΙ ΥΠΟΧΩΡΗΣΕΙ ΚΑΤΑ 40% ΔΙΕΘΝΩΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΧΡΥΣΟ -ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΚΕΦΟΝΤΑΙ ΝΑ ΑΥΞΗΣΟΥΝ ΕΚ ΝΕΟΥ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ!
Η τιμή του μαύρου πετρελαίου διεθνώς έχει μειωθεί την διάρκεια του 2015 κατά 40%! Κι όμως ο Έλληνας καταναλωτής πληρώνει ακριβά τα καύσιμα!
Στα πρατήρια καυσίμων η τιμή του πετρελαίου κίνησης τον φετινό Δεκέμβριο συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2014 έχει μειωθεί μόλις κατά 9%. Συγκριμένα, από 1,174 ευρώ το πληρώνουμε 1,065 ευρώ το λίτρο. Ακόμη και για τους δικαιούχους του επιδόματος θέρμανσης, η μείωση στην τιμή του πετρελαίου δεν ξεπερνά το 8,5%! Σε ότι δε αφορά στην τιμή της βενζίνης, η μείωση δεν ξεπερνά το 8%.
Γιατί συμβαίνει αυτό;
Εξαιτίας της υψηλής φορολογίας. Επισημαίνουμε πως οι φόροι που «κυνηγούν» την αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα είναι οι υψηλότεροι στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αντιστοιχούν στο 68% της τελικής τιμής και δεν επηρεάζονται από τις διακυμάνσεις των διεθνών τιμών (energypress).
Με μία «βόλτα» στα στοιχεία της Eurostat εύκολα κατανοεί ο κάτοικος αυτής της χώρας γιατί κάθε φορά που θέλει να κινήσει το όχημά του ή να ζεστάνει το σπίτι του με πετρέλαιο θέρμανσης, θα πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Η χώρα μας κατέχει την πέμπτη θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση με την ακριβότερη βενζίνη!
Κι όλα αυτά συμβαίνουν ενώ από το μυαλό του αναπληρωτή υπουργού Τρύφωνα Αλεξιάδης περνά στα σοβαρά η σκέψη να αυξήσει τον φόρο στα καύσιμα κατανάλωσης. Εάν συμβεί αυτό, όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς, όχι μόνον το κράτος δεν θα μαζέψει έσοδα κατά πως επιθυμεί, αλλά το αποτέλεσμα θα είναι αντιστρόφως ανάλογο των προσδοκιών του.
Στο ενδεχόμενο αύξησης της φορολόγησης, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) έχει αντιδράσει έντονα επισημαίνοντας μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της πως: «Σήμερα το 67,16% στη τιμή της Αμόλυβδης βενζίνης είναι φόροι, που βρίσκονται ήδη 86% πάνω από την χαμηλότερη φορολόγηση που επιτρέπεται από την Οδηγία 2003/96 της ΕΕ».
Έτσι κι αλλιώς τα στοιχεία από την κίνηση στα πρατήρια δείχνει πτώση της κατανάλωσης στα καύσιμα κίνησης. Το δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2015 καταγράφει πτώση (συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2014) κατά 4,1%.
Και στο πετρέλαιο θέρμανσης, όμως, η αγορά δεν κινείται καλύτερα. Γι΄ αυτό, βέβαια, δεν ευθύνονται μόνον οι τιμές αλλά και η παρατεταμένη καλοκαιρία που έχει συμπιέσει την ζήτηση.
Όμως ακόμη και αν στο σκηνικό του καιρού πρωταγωνιστούσε η παγωνιά, ουδείς μπορεί να προβλέψει με βεβαιότητα πως αυτό θα σήμαινε αύξηση της κατανάλωσης καθώς οι φόροι στο πετρέλαιο θέρμανσης ισούται με το 50% της τελικής τιμής.
Read more: http://www.newsbomb.gr/oikonomia/news/story/655757/forologiko-success-story-h-timi-toy-petrelaioy-peftei-alla-stin-ellada-to-plironoyme-panakriva#ixzz3vjGHAkLG
Η τιμή του μαύρου πετρελαίου διεθνώς έχει μειωθεί την διάρκεια του 2015 κατά 40%! Κι όμως ο Έλληνας καταναλωτής πληρώνει ακριβά τα καύσιμα!
Στα πρατήρια καυσίμων η τιμή του πετρελαίου κίνησης τον φετινό Δεκέμβριο συγκριτικά με τον αντίστοιχο μήνα του 2014 έχει μειωθεί μόλις κατά 9%. Συγκριμένα, από 1,174 ευρώ το πληρώνουμε 1,065 ευρώ το λίτρο. Ακόμη και για τους δικαιούχους του επιδόματος θέρμανσης, η μείωση στην τιμή του πετρελαίου δεν ξεπερνά το 8,5%! Σε ότι δε αφορά στην τιμή της βενζίνης, η μείωση δεν ξεπερνά το 8%.
Γιατί συμβαίνει αυτό;
Εξαιτίας της υψηλής φορολογίας. Επισημαίνουμε πως οι φόροι που «κυνηγούν» την αμόλυβδη βενζίνη στην Ελλάδα είναι οι υψηλότεροι στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αντιστοιχούν στο 68% της τελικής τιμής και δεν επηρεάζονται από τις διακυμάνσεις των διεθνών τιμών (energypress).
Με μία «βόλτα» στα στοιχεία της Eurostat εύκολα κατανοεί ο κάτοικος αυτής της χώρας γιατί κάθε φορά που θέλει να κινήσει το όχημά του ή να ζεστάνει το σπίτι του με πετρέλαιο θέρμανσης, θα πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Η χώρα μας κατέχει την πέμπτη θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση με την ακριβότερη βενζίνη!
Κι όλα αυτά συμβαίνουν ενώ από το μυαλό του αναπληρωτή υπουργού Τρύφωνα Αλεξιάδης περνά στα σοβαρά η σκέψη να αυξήσει τον φόρο στα καύσιμα κατανάλωσης. Εάν συμβεί αυτό, όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς, όχι μόνον το κράτος δεν θα μαζέψει έσοδα κατά πως επιθυμεί, αλλά το αποτέλεσμα θα είναι αντιστρόφως ανάλογο των προσδοκιών του.
Στο ενδεχόμενο αύξησης της φορολόγησης, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) έχει αντιδράσει έντονα επισημαίνοντας μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της πως: «Σήμερα το 67,16% στη τιμή της Αμόλυβδης βενζίνης είναι φόροι, που βρίσκονται ήδη 86% πάνω από την χαμηλότερη φορολόγηση που επιτρέπεται από την Οδηγία 2003/96 της ΕΕ».
Έτσι κι αλλιώς τα στοιχεία από την κίνηση στα πρατήρια δείχνει πτώση της κατανάλωσης στα καύσιμα κίνησης. Το δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2015 καταγράφει πτώση (συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2014) κατά 4,1%.
Και στο πετρέλαιο θέρμανσης, όμως, η αγορά δεν κινείται καλύτερα. Γι΄ αυτό, βέβαια, δεν ευθύνονται μόνον οι τιμές αλλά και η παρατεταμένη καλοκαιρία που έχει συμπιέσει την ζήτηση.
Και στο πετρέλαιο θέρμανσης, όμως, η αγορά δεν κινείται καλύτερα. Γι΄ αυτό, βέβαια, δεν ευθύνονται μόνον οι τιμές αλλά και η παρατεταμένη καλοκαιρία που έχει συμπιέσει την ζήτηση.
Όμως ακόμη και αν στο σκηνικό του καιρού πρωταγωνιστούσε η παγωνιά, ουδείς μπορεί να προβλέψει με βεβαιότητα πως αυτό θα σήμαινε αύξηση της κατανάλωσης καθώς οι φόροι στο πετρέλαιο θέρμανσης ισούται με το 50% της τελικής τιμής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου