Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Πέμπτη, 18 Αυγούστου 2016

(Χωριάτικη δολοφονική αλητεία νεοπλούτων του τύπου "ξαίρεις ποιός είμαι εγώ, ρε", παρεμβατική αλητεία Δρίτσα και Συριζαίικη αλητεία εμπλοκής)! Σενάρια συγκάλυψης του μοιραίου χειριστή

 Σενάρια συγκάλυψης του μοιραίου χειριστή

Ρεπορτάζ: Σωτήρης Σκουλούδης

Περιπλέκεται το κουβάρι της υπόθεσης με τη ναυτική τραγωδία στην Αίγινα , καθώς υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι ο χειριστής του μοιραίου ταχυπλόου δεν είναι αυτός που παρουσιάζεται, ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος, αλλά νεαρότερα άτομα πιθανότατα συγγενείς του, και ότι γίνονται προσπάθειες συγκάλυψης, με εμπλοκή ή συμμετοχή μάλιστα στελεχών της κυβέρνησης! Για το θέμα έχει ξεσπάσει πολιτική θύελλα με ανακοινώσεις κομμάτων που ζητάνε πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης. 
Ο γνωστός ποινικολόγος υποστήριξε σε ανακοίνωσή του ότι «δεν μπορεί να ασκήσει με την απαιτούμενη ψυχραιμία και νηφαλιότητα τα υπερασπιστικά του καθήκοντα» από τη στιγμή που ο κατηγορούμενος είναι στενός συγγενής του
Η αιφνίδια απόφαση του Αλέξανδρου Λυκουρέζου να αποσυρθεί από συνήγορος υπεράσπισης του 77χρονου κατηγορουμένου, ο οποίος φέρεται να ήταν ο χειριστής του μοιραίου ταχύπλοου που εμβόλισε τουριστικό σκάφος με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τέσσερις άνθρωποι, προκαλεί ακόμα περισσότερα ερωτήματα που αναζητούν επίμονα απάντηση. Ο γνωστός ποινικολόγος υποστήριξε σε ανακοίνωσή του ότι «δεν μπορεί να ασκήσει με την απαιτούμενη ψυχραιμία και νηφαλιότητα τα υπερασπιστικά του καθήκοντα» από τη στιγμή που ο κατηγορούμενος είναι στενός συγγενής του.

Η απόφαση αυτή έρχεται μία μόλις ημέρα μετά τις δηλώσεις του στην είσοδο των Δικαστηρίων Πειραιά, όπου μεταξύ άλλων υποστήριξε ότι «η αμέλεια δεν οφείλεται στον χειριστή του σκάφους». Με τους συγγενείς των θυμάτων να ζητούν απονομή Δικαιοσύνης και την τοπική κοινωνία του νησιού να παρακολουθεί «μουδιασμένη» τις εξελίξεις στην πολύκροτη υπόθεση, η λιμενική αρχή εστιάζει την προσοχή της σε σειρά γεγονότων τα οποία ενδεχομένως να οδηγήσουν σε ριζική ανατροπή του διαμορφωθέντος σκηνικού.



Αναλυτικά η δήλωση του γνωστού ποινικολόγου:

Υπάρχει ένας άγραφος κανόνας που υποδεικνύει στον δικηγόρο να μην αναλαμβάνει σοβαρές ποινικές υποθέσεις στενών συγγενών του. Και τούτο, γιατί στις περιπτώσεις αυτές δεν μπορεί να ασκήσει με την απαιτούμενη ψυχραιμία και νηφαλιότητα τα υπερασπιστικά του καθήκοντα, αλλά τείνει να προσέρχεται στη διαδικασία με ψυχολογία διαδίκου και όχι συνηγόρου, γεγονός που δεν συμβάλλει στην ορθή επιτέλεση του έργου του. Μετά την αυθόρμητη συμπαράσταση που όφειλα να επιδείξω στον πρώτο μου εξάδελφό, Θρασύβουλο Λυκουρέζο, αμέσως μετά τη ναυτική τραγωδία της Αίγινας, νιώθω συναισθηματικά την ανάγκη να αποσυρθώ από την περαιτέρω εκπροσώπηση και υπεράσπισή του, όντας βέβαιος ότι η Δικαιοσύνη θα κάνει το χρέος της.

Οι άνθρωποι που επέβαιναν στο ταχύπλοο, σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά ή έχουν κατατεθεί στις Αρχές μέχρι τώρα, εκτός από τον Θρασύβουλο Λυκουρέζο ήταν οι Επαμεινώνδας Βενετσιάνος (83 ετών), Ευθυμία Βενετσιάνου (80 ετών)  και η Θεοδότη Καρακάση (65 ετών). Και οι τρεις στις καταθέσεις τους στο λιμεναρχείο δήλωσαν ότι το ταχύπλοο το κυβερνούσε ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος (διαβάστε παρακάτω μαρτυρίες στο zougla.gr που ανατρέπουν αυτή την εκδοχή)...
Στην ερώτηση των Αρχών προς τον Θρασύβουλο Λυκουρέζο γιατί δεν κάλεσε εκείνος το λιμεναρχείο εκείνος απάντησε ότι ήταν «σε κατάσταση σοκ» και ανέφερε ότι μαζί του ήταν άλλοι οι παραπάνω τρεις επιβαίνοντες και ότι μετά το ατύχημα κάλεσε έναν γνωστό του δύτη και έναν ακόμα ναύτη άλλης θαλαμηγού, οι οποίοι μετέφεραν τους τέσσερις επιβάτες του ταχύπλοου στην θαλαμηγό ιδιοκτησίας γυναίκας από την Ελβετία! Μάλιστα ομολόγησε ότι δεν κάλεσε ποτέ για τη διάσωση των ανθρώπων, που είχε χτυπήσει...

Κατέθεσε δε ότι έτρεχε με ταχύτητα 21 μιλίων την ώρα.



Ερωτήματα για τον χειριστή του ταχύπλοου
Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η ναυτική τραγωδία, κάτοικοι του νησιού δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο ο χειριστής του ταχύπλοου να μην ήταν ο 77χρονος αλλά ένα από τα άτομα που βρίσκονταν μαζί του στο σκάφος -ή ακόμα και να μην ήταν ο ίδιος ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος στο σκάφος! Όπως είπαν, ο ηλικιωμένος βγήκε μπροστά προκειμένου να πάρει πάνω του την ευθύνη, προστατεύοντας με αυτόν τον τρόπο το αγαπημένο του πρόσωπο. Στο μικροσκόπιο του Λιμενικού Σώματος έχουν μπει σειρά ενδείξεων που τείνουν προς αυτήν την κατεύθυνση. Πηγή από την Ελληνική Ακτοφυλακή που μίλησε στο zougla.gr ανέφερε μεταξύ άλλων:
Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η ναυτική τραγωδία, κάτοικοι του νησιού δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο ο οδηγός του ταχύπλοου να μην ήταν ο 77χρονος αλλά ένα από τα άτομα που βρίσκονταν μαζί του στο σκάφος«Μετά από ναυτικό ατύχημα παραμένεις στο σημείο και δεν πας σπίτι σου να περιμένεις να σε συλλάβουν (όπως έγινε στην περίπτωση του 77χρονου, ο οποίος φώναξε ο ίδιος τους λιμενικούς να τον συλλάβουν σε σπίτι συγγενικού του προσώπου). Παραμένεις στο σημείο, ακόμα και αν βουλιάζεις και εσύ από το ατύχημα που δημιούργησες. Μοιράζεσαι τα σωστικά και τη ζωή σου την ίδια, αν χρειαστεί».

«Η έννοια της "εγκατάλειψης" είναι πολύ πιο αυστηρή στη θάλασσα απ’ ότι στη ξηρά (με τους ασυνείδητους οδηγούς αυτοκινήτων που παρατούν τα θύματά τους αιμόφυρτα στην άσφαλτο). Στη θάλασσα η εγκατάλειψη είναι απάνθρωπη και δεν συμβαίνει ούτε μεταξύ εχθρικών πολεμικών πλοίων που αφού βυθίσει το ένα το άλλο, περισυλλέγουν ναυαγούς, οι οποίοι τελούν στη συνέχεια υπό κράτηση. Διεθνής ηθικός κανόνας της ναυτοσύνης πάνω απ’ ολα!» πρόσθεσε η ίδια πηγή στο zougla.gr.

Αυτό, λοιπόν, που ακούγεται και εξετάζεται κατά τη διάρκεια της προανάκρισης είναι ότι κυβερνήτης του ταχύπλοου ήταν ο ανιψιός του 77χρονου, στον οποίο έχει μεγάλη αδυναμία καθώς ο ίδιος είχε χάσει τον υιό του ή ο γαμπρός του (άνδρας της κόρης του). Ο υπουργός ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας ανατρέπει αυτό το σενάριο δηλώνοντας ότι  «η κόρη και ο γαμπρός του Λυκουρεζου προσκόμισαν εισητήρια που βεβαίωναν πως ταξίδεψαν από την Κρήτη προς Αθήνα το απόγευμα της του δυστυχήματος όταν ενημερωθηκαν για τα γεγονότα».



Στο μικροσκόπιο των αρχών έχουν μπει και μαρτυρίες κατά τις οποίες το ταχύπλοο εκινείτο με μεγάλη ταχύτητα και ο χειριστής του είχε προχωρήσει σε επικίνδυνους ελιγμούς -εξέλιξη που ενδεχομένως να συνδέεται με το νεαρό της ηλικίας του και να μη συνάδει μ’ έναν ηλικιωμένο.

Αυτό πιστεύει και ο αδελφός του νεκρού καπετάνιου της λάντζας, που δηλώνει βέβαιος ότι ο 77χρονος δεν είναι ο δράστης του τραγικού ναυτικού δυστυχήματος της Αίγινας. Μιλώντας την Τετάρτη στον ΣΚΑΪ καταγγέλλει μάλιστα ότι ο χείριστης του ταχύπλοου έδρασε με απόλυτη ψυχραιμία για να καλύψει τα ίχνη του, σημειώνοντας ότι μετά το ναυτικό δυστύχημα, ο φερόμενος ο δράστης και οι υπόλοιποι επιβάτες του ταχύπλοου εγκατέλειψαν το σημείο και πήγαν σε κατοικία της Αίγινας για να σχεδιάσουν τις επόμενες κινήσεις τους.

«Σηκωθήκανε και φύγανε, πήγαν σπίτι τους συμβουλευτήκανε τι θα πούνε, και τώρα που θα πάει σε κανένα νοσοκομείο ποιος να τιμωρηθεί; Ο 80χρόνος; πλάκα κάνουμε;» ανέφερε χαρακτηριστικά. Όπως υποστήριξε μια από τις επιβάτες της λάντζας την προηγούμενη ημέρα το ίδιο ταχύπλοο έκανε επικίνδυνους ελιγμούς στο ίδιο ακριβώς σημείο της τραγωδίας...
Νέα ανατροπή προκύπτει από μαρτυρία κυβερνήτη σκάφους της Αιγίνας:  αποβιβάστηκαν δύο επιβάτες του ταχύπλοου κρυφά στη Μονή και... αντικαταστάθηκαν!

Ένας κυβερνήτης σκάφους που έσπευσε να βοηθήσει στο ναυάγιο και επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του, ισχυρίζεται -και η μαρτυρία των όσων λέει ότι είδε αναφέρθηκε στο zougla.gr - ότι εκείνες τις κρίσιμες ώρες παρατήρησε το μοιραίο ταχύπλοο και διαπίστωσε ότι αμέσως μετά τη σύγκρουση προσάραξε για λίγη ώρα σε παραλία της νήσου Μονή, όπου εκεί αποβιβάστηκαν κρυφά 2 άτομα! Και άρα προφανώς οι δύο που αποβιβάστηκαν δεν αναζητούνται από τις Αρχές...

Μάλιστα λέγεται ότι ήταν δύο νεαροί που αφού αφέθηκαν στο νησί «αντικαταστάθηκαν» από άλλους επιβαίνοντες, εκ των οποίων και ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος, που ανέλαβε και την ευθύνη!


Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, από εκείνο ακριβώς το σημείο έγινε κλήση προς το λιμενικό και αναφορά του συμβάντος από τους υπαίτιους που επέβαιναν στο ταχύπλοο -η επιχείρηση διάσωσης ήταν ήδη σε εξέλιξη- και το στίγμα της κλήσης έχει καταγραφεί από τις λιμενικές αρχές...

Στη συνέχεια, το ταχύπλοο ρυμουλκήθηκε από άλλο ειδικό σκάφος που κατέφθασε στο σημείο και, αντί να συνδράμει στις προσπάθειες περισυλλογής των ναυαγών, το μετέφερε στο λιμάνι της Αίγινας... 



«Τι δουλειά έχει ο υπουργός στην προανακριτική διαδικασία»;

Ερωτηματικά προκύπτουν από τη στάση του υπουργού Ναυτιλίας, ενώ κάποιοι «βλέπουν» προσπάθειες επηρεασμού της έρευνας που βρίσκεται σε εξέλιξη. 
Ο Θοδωρής Δρίτσας με τον δήμαρχο της Αίγινας κατά την άφιξή του
Ο Θοδωρής Δρίτσας με τον δήμαρχο της Αίγινας κατά την άφιξή του


Ανώτατος αξιωματικός του Λιμενικού Σώματος αναφέρει στο zougla.gr ότι είναι πρωτοφανές γεγονός ένας υπουργός Ναυτιλίας, ο Θοδωρής Δρίτσας εν προκειμένω, να φεύγει από τις διακοπές του και να συμμετέχει σε μυστική προανακριτική διαδικασία που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, και μάλιστα να κάνει δηλώσεις στον Τύπο σχετικά με τα πορίσματά της.

Κύκλοι από την Αίγινα αναφέρουν ότι ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος διατηρεί πολύ φιλικές σχέσεις με στελέχη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - που επισκέπτονται συχνά το νησί της Αίγινας- και η προσωπική εμπλοκή του υπουργού να σχετίζεται με αυτό το γεγονός... 

Ο ίδιος ο υπουργός μάλιστα σε δηλώσεις του έσπευσε να χαρακτηρίσει ως «έμπειρο» χειριστή τον Θρασύβουλο Λυκουρέζο...

Πολιτική θύελλα 
Για τις πρωτοφανείς ενέργειες του Θοδωρή Δρίτσα το ΠΑΣΟΚ εξαπέλυσε επίθεση και τονίζει σε ανακοίνωσή του:

«Εύλογες απορίες προξενεί η θεσμικά ανεπίτρεπτη δήλωση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα σχετικά με το τραγικό ναυτικό ατύχημα στην Αίγινα που έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο. Έστω με αφορμή το τραγικό συμβάν ο αρμόδιος Υπουργός θα έπρεπε άμεσα και κατά προτεραιότητα να ασχολείται για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου θαλάσσιων συγκοινωνιών και τη διαδικασία χορήγησης και αναθεώρησης των αδειών οδήγησης σκαφών.

Αντί αυτού και ενώ η υπόθεση βρίσκεται στο στάδιο της ανάκρισης, σπεύδει παραβιάζοντας ευθέως την αρχή της διάκρισης των εξουσιών και παρεμβαίνοντας άκομψα στη Δικαιοσύνη ως συνήγορος του κατηγορουμένου. Γιατί άραγε;»

Την ίδια ώρα, το Ποτάμι ζητάει άρση του τηλεφωνικού απορρήτου των επιβαινόντων ώστε να φωτιστούν σημαντικές πτυχές των γεγονότων...

Η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη από την πλευρά της, σχολιάζοντας διάφορες φημολογίες που γράφτηκαν στο διαδίκτυο, που ενέπλεκαν τα ονόματα των κ.κ. Γ. Σταθάκη, Αλ. Φλαμπουράρη και Θ. Δρίτσα στο τραγικό ναυτικό δυστύχημα, σε δήλωσή της Γεροβασίλη αναφέρει: 

«Κακοήθεις ούτως ή άλλως, απελπισμένοι γιατί κάθε σχέδιο αποδόμησης της κυβέρνησης ναυαγεί εξακολουθητικά, «ανακάλυψαν» σήμερα στους επιβαίνοντες στο φονικό ταχύπλοο και στην παρέα του κατηγορούμενου, τους υπουργούς Αλέκο Φλαμπουράρη, Γιώργο Σταθάκη και Θοδωρή Δρίτσα. Αφού το δυστύχημα έγινε στην Αίγινα και δύο εκ των τριών υπουργών έχουν σπίτι στην Αίγινα, άρα αυτοί προκάλεσαν το δυστύχημα. Η τραγωδία όμως δεν αφήνει περιθώρια ανοχής σε ψεύδη. Για τους συκοφάντες αυτή τη φορά ζητήθηκε από την δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος, ο άμεσος εντοπισμός τους, προκειμένου να υποστούν τις συνέπειες».

Ολοκληρώθηκαν οι έρευνες του Λιμενικού για αγνοούμενους

Το μεσημέρι της Πέμπτης ολοκληρώθηκαν  οι έρευνες για τον εντοπισμό τυχόν αγνοουμένων, δύο ημέρες μετά από το τραγικό δυστύχημα. Οι έρευνες, στις οποίες συμμετείχαν ένα πλοίο ανοιχτής θάλασσας του Λιμενικού, τέσσερα περιπολικά σκάφη, ιδιωτικά πλοία, ελικόπτερο του Λιμενικού, ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και κλιμάκιο της Μονάδας Υποβρύχιων Αποστολών, είχαν αρνητικά αποτελέσματα.



Από το βυθισθέν σκάφος ανασύρθηκαν νεκροί ένα κοριτσάκι 5 ετών, ο 44χρονος πατέρας της, ένας άνδρας 35 ετών και ο 58χρονος κυβερνήτης. Τραυματισμένοι είναι πέντε από τους διασωθέντες, ανάμεσα στους οποίους μία 28χρονη Ουκρανή, η οποία λόγω της σοβαρότητας της κατάστασής της παραμένει ακόμα νοσηλευόμενη στο ΚΑΤ. Στο τουριστικό πλοιάριο επέβαιναν και διασώθηκαν ακόμη 15 άτομα.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα, από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, προκύπτει ότι στο ταχύπλοο «ΝΤΟΥΕΝΤΕ», το οποίο εμβόλισε το τουριστικό σκάφος, επέβαιναν τέσσερα άτομα: Λυκουρέζος Θρασύβουλος, ετών 77, ως Κυβερνήτης του σκάφους, ο οποίος παραπέμφθηκε από τη Λιμενική Αρχή Αίγινας στην αρμόδια Εισαγγελική Αρχή με τις κατηγορίες της παράβασης των άρθρων 94, 302, 310 και 278 του Π.Κ., ήτοι συρρέον ανθρωποκτονία από αμέλεια και βαριά σωματική βλάβη καθώς και πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια και πήρε αναβολή προκειμένου απολογηθεί την Παρασκευή ενώπιον της αρμόδιας ανακριτικής Αρχής. 
Βενετσιάνος Επαμεινώνδας - Παύλος, ετών 83
Βενετσιάνου Ευθυμία, ετών 80
Καρακάση Θεοδότη, ετών 65.



Όπως ανακοίνωσε το Λιμενικό, από το βυθισθέν σκάφος «ΑΝΤΩΝΙΑ» ανασύρθηκαν νεκροίοι:

Τρίμης Στυλιανός, ετών 58, Κυβερνήτης
Κατιφές Θεοδόσιος, ετών 44
Κατιφέ Σεβαστή, ετών 5 
Cherednyk Jevgen, ετών 35, χωρίς να έχει επίσημα ταυτοποιηθεί από οικείους του.

Επίσης, από τους διασωθέντες του πλοιαρίου, σύμφωνα με το Λιμενικό, τραυματίες είναι οι:

Γεωργιάδης Μιχαήλ, ετών 64
Λαμπρακόπουλος Γεώργιος, ετών 26
Λαμπρακόπουλος Μιχαήλ, ετών 16
Σίδερης Αναστάσιος, ετών 28, καθώς και η 
Cherednyk Anastasiia, ετών 28, Ουκρανικής υπηκοότητας, η οποία λόγω της σοβαρότητας της κατάστασής της παραμένει ακόμα νοσηλευόμενη στο ΚΑΤ.

Τέλος, στο σκάφος «ΑΝΤΩΝΙΑ», το οποίο βυθίστηκε, επέβαιναν και διασώθηκαν και οι κάτωθι:

Πλούμπης Δημήτριος, ετών 36
Xenika – Κατιφέ Olga, ετών 44
Κατιφές Θεόδωρος, ετών 9
Αναστασίου Αναστάσιος, ετών 42
Αρκουζή Αλεξάνδρα, ετών 36
Αναστασίου Αναστασία, ετών 6
Μπενέκου Ελένη, ετών 20
Μπρέγκου Ίλντα, ετών 21
Χατζηδιάκος Άγγελος, ετών 20
Σακελλαράκης Ιωάννης – Παναγιώτης, ετών 21
Αναστασίου Ιωάννης, ετών 10
Χρυσοβελώνη Αναστασία, ετών 32
Γεωργιάδη Χρυσούλα, ετών 36
Γεωργιάδη Δανάη, ετών 9
Γεωργιάδης Κωνσταντίνος, ετών 37

 http://www.zougla.gr/zouglaport/port_various/article/anatropi-stis-erevnes-gia-ti-naftiki-tragodia

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου