Η κατασκευαστική εταιρία «Διάτμηση», στην οποία μέτοχος ήταν μέχρι πριν από έναν χρόνο ο υπουργός Επικρατείας, κ. Αλέκος Φλαμπουράρης, ανέλαβε μία ακόμη εργολαβία της ΕΥΔΑΠ στην πρωτεύουσα, προϋπολογισμού 4,9 εκατ. ευρώ, με έκπτωση - σοκ, που προσεγγίζει το 60%.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ηλεκτρονικής έκδοσης του «Βήματος», η εταιρεία αναλαμβάνει το έργο «Τοποθέτηση Νέων Παροχών και Εργασίες Δικτύου Ύδρευσης σε Περιοχές Αρμοδιότητας Τομέα Πειραιά της ΕΥΔΑΠ», προϋπολογισμού δημοπράτησης 4,9 εκατ. ευρώ, με έκπτωση, η οποία έφτασε το 59,2%. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν συνολικά επτά εργοληπτικές εταιρίες.
Αοριστία κατασκευαστικού αντικειμένου
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η τεχνική περιγραφή του έργου, η οποία είναι αρκετά αόριστη, καθώς προβλέπει ότι ο ανάδοχος θα υλοποιήσει «σποραδικά έργα στην εν λόγω περιοχή, χωρίς τη δυνατότητα της εκ των προτέρων γνώσης των θέσεων επέμβασης και του μεγέθους εκάστου έργου». «Η Διευθύνουσα Υπηρεσία ιεραρχεί το σύνολο των εργασιών και καθορίζει τη θέση, το χρόνο και το είδος των προς εκτέλεση επεμβάσεων στο πλαίσιο του παρόντος έργου», σημειώνεται.
Ειδικότερα, η εργολαβία περιλαμβάνει «αναγκαίες εργασίες για την ικανοποίηση αιτημάτων πελατών που αφορούν στην τοποθέτηση νέων παροχών, οι οποίες εκτιμάται ότι, ενδεικτικά και όχι δεσμευτικά, θα απορροφήσουν περί το 25% του συνολικού προϋπολογισμού του έργου, στο οποίο περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων και η τοποθέτηση περί των 2.000 νέων παροχών».
Επίσης, «περί το 60% του συνολικού προϋπολογισμού, θα αφορά σε εργασίες στοχευμένων και επειγουσών αντικαταστάσεων δικτύου, εκτιμώμενου μήκους περί τα 20 km, όπου απαιτηθεί βελτίωση αυτού, και οι εν λόγω εργασίες θα συνοδεύονται από τις απαραίτητες εξυγιάνσεις των παροχών, προκειμένου το νέο δίκτυο να είναι πλήρως ανακατασκευασμένο και λειτουργικό», σημειώνεται.
Συγκεκριμένα, στο αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνονται: τοποθέτηση αγωγών - δικλείδων και διαμόρφωση συνδέσεων, τοποθέτηση νέων οικιακών παροχών ύδρευσης «επί υπάρχοντος δικτύου ή όπου απαιτηθεί σε επέκταση υφιστάμενου δικτύου», εξυγίανση και μεταφορά - μετατόπιση υφισταμένων παροχών, κατασκευή και αποκάλυψη φρεατίων και αντικατάσταση προτεινόμενων τμημάτων του δικτύου. Αξίζει να αναφερθεί ότι διανύουμε περίοδο ανομβρίας σε οικοδομικά έργα και οι νέες συνδέσεις με το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ είναι ελάχιστες.
Σύγκρουση συμφερόντων;
Στο μεταξύ, από την ανάληψη έργων της ΕΥΔΑΠ από την «Διάτμηση» προκύπτει και σύγκρουση συμφερόντων, καθώς ο γενικός διευθυντής Λειτουργίας Δικτύων και Εγκαταστάσεων της ΕΥΔΑΠ, κ.Γιώργος Καραγιάννης, ο οποίος προΐσταται των έργων της εταιρίας, είναι κουμπάρος με τον νυν επικεφαλής της «Διάτμησης» και πρώην συνεταίρο του κ. Φλαμπουράρη, κ. Ι. Κοτταρίδη.
Μάλιστα, σύμφωνα με ντοκουμέντα που είχε αποκαλύψει "Το Βήμα της Κυριακής" προ μηνών, το 2003, η ομόρρυθμη εταιρεία «Ι. Κοτταρίδης - Αλ. Φλαμπουράρης» (με μετόχους τους τότε εταίρους της Διάτμησης) είχε προχωρήσει στη σύσταση κοινοπραξίας με τον κ. Καραγιάννη.
Με άλλα λόγια, ο τότε βοηθός γενικός διευθυντής της ΕΥΔΑΠ, στα καθήκοντα του οποίου ήταν - μεταξύ άλλων - η εποπτεία των εργοληπτών της εταιρείας, συνεταιρίστηκε με δύο σταθερούς εργολάβους της εταιρείας, κατά παράβαση κάθε έννοιας εταιρικού δικαίου.
Η κοινοπραξία, στην οποία η ομόρρυθμη εταιρεία συμμετείχε με 66,6% και ο κ. Καραγιάννης με 33%, είχε ως ιδρυτικό σκοπό και αντικείμενο την κατασκευή πολυκατοικίας στη Ραφήνα.
Όταν αυτή η σύγκρουση συμφερόντων έγινε γνωστή στον τότε πρόεδρο της ΕΥΔΑΠ Κωνσταντίνο Κωστούλα - και στον πρώην υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά -, διατάχθηκε εσωτερικός έλεγχος και ο κ. Καραγιάννης «καρατομήθηκε» και απομακρύνθηκε από τη θέση του. Ωστόσο, το 2013 επέστρεψε και αναβαθμίστηκε σε θέση γενικού διευθυντή.
Οι υψηλές εκπτώσεις στο τέλος αυξάνουν τον λογαριασμό
Η Διάτμηση από το 2004 ως το 2011 έλαβε από την ΕΥΔΑΠ οκτώ εργολαβίες για εργασίες στα δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης της εταιρείας, αθροιστικής αξίας 18,6 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, σε αρκετές εξ αυτών η εταιρεία προσέφερε υπερβολικά υψηλές εκπτώσεις ακόμη και στο ύψος του 69%.
Σημειωτέον ότι οι υψηλές εκπτώσεις στα δημόσια έργα, ειδικά στα έργα κατασκευής, έχουν οδηγήσει συχνά σε πανωλεθρίες, όπως στα σιδηροδρομικά έργα της Βόρειας Πελοποννήσου παλιότερα ή τα οδικά της Αμβρακίας Οδού, καθώς έφτασαν να καρκινοβατούν και να πηγαίνουν από παράταση σε παράταση.
Μάλιστα, σύμφωνα με μελέτη του Συνδέσμου Τεχνικών Εταιριών Ανωτέρων Τάξεων (ΣΤΕΑΤ), σε δείγμα 706 έργων που δημοπρατήθηκαν την τελευταία 15ετία, με προϋπολογισμό άνω των 10 εκατ. ευρώ, ένα στα τρία έργα ανατέθηκε με έκπτωση μεταξύ 40% και 60%, με αποτέλεσμα τα περισσότερα να καταγράψουν μεγάλες υπερβάσεις του προϋπολογισμού και το δημόσιο να επιβαρυνθεί με σημαντικά υψηλότερα ποσά.
Πηγή: tovima.gr
Αναδημοσίευση από sekes-eydap.gr
Αναδημοσίευση από sekes-eydap.gr
http://www.ergasianet.gr/menu-epikairotita/menu-epik-erg-oikonomia/18854-meta300116-18854
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου