1. Κείμενο του Γεράσιμου Τσάκαλου, για την υποδικία και την απεργία πείνας
ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΤΕΛΕΙΩΣΕ ΤΟ ΤΣΙΡΚΟ…
Τώρα θεωρώ πως ήρθε η ώρα να τοποθετηθώ πάνω σε κάποια γεγονότα που συνέβησαν το τελευταίο διάστημα.
Ξεκινώντας, να αναφέρω ότι παραμένω προφυλακισμένος 33 μήνες χωρίς ακόμα κάποιο δικαστήριο να μου έχει επιβάλει ποινή. Για τους νόμους τους αυτό θεωρείται παράτυπο, παράνομο, καταχρηστικό κ.λ.π… Το ανώτατο όριο προφυλάκισης όπως είναι πλέον γνωστό είναι 18 μήνες. Με μία στρατηγική, όμως, νέων υποδικιών που ξεκίνησε εναντίον της οργάνωσής μας και συγκεκριμένα εναντίον του συντρόφου Χάρη Χατζημιχελάκη, αυξανότανε το ανώτατο όριο της προφυλάκισης κάθε φορά που ένας από εμάς πλησίαζε σε αυτό, από τους 18 στους 30 μήνες. Το ίδιο έγινε σε εμένα, το ίδιο έγινε και στο Γιώργο Πολύδωρο και την Όλγα Οικονομίδου που κλείνουν το Σεπτέμβρη το 30μηνό τους. Αυτό ήταν κάτι που δεν είχε ξαναεφαρμοστεί ποτέ σε αναρχική οργάνωση στον ελλαδικό χώρο.
Τον Απρίλιο του 2013 με την αιτιολογία της επικινδυνότητάς μου ως μέλος της Συνωμοσίας Πυρήνων της Φωτιάς, προχώρησαν στην παράταση για άλλους 6 μήνες της προφυλάκισής μου, φτάνοντας έτσι το όριο στους 36 μήνες (3 χρόνια).
Από την πλευρά τους καλά κάνανε. Αν γινότανε το “λάθος” και βγάζανε οποιοδήποτε μέλος της Συνωμοσίας Πυρήνων της Φωτιάς είναι σίγουρο ότι θα αξιοποιούσε την ελευθερία του για τη συνέχιση της αναρχικής δράσης, γράφοντας στα αρχίδια του όποιους περιοριστικούς όρους του βάζανε.
Επειδή όμως, δεν ήταν σίγουροι ότι το δικαστήριο θα προλάβει να ολοκληρωθεί μέσα σε αυτό το διάστημα, έκαναν ένα βήμα παραπάνω. Στις 22 Μαίου του 2013 μου φορτώσανε μία νέα υποδικία. Ο λόγος είναι ότι τον Μάιο του 2012, όταν υπήρχε η περίπτωση να βγω με το 18μηνό, είχα δώσει σε κάτι άτομα φωτογραφίες μου ώστε να φτιαχτούν πλαστές ταυτότητες, έτσι ώστε σε περίπτωση που αποφυλακιζόμουνα να μπορούσα κατευθείαν να βγω στην παρανομία. Αυτά τα άτομα από ανικανότητα ή αδιαφορία, παρόλο που δεν αποφυλακίστηκα και ούτε είχαμε πια συντροφικές ή φιλικές σχέσεις, θεώρησαν σωστό να κρατήσουν τις πλαστές μου ταυτότητες για περίπου 1 χρόνο σε κάποιο σπίτι που χρησιμοποιούσαν. Όταν τους πιάσανε για μία ληστεία και αφού δεν είχαν φροντίσει ήδη να τις εξαφανίσουν, βρέθηκαν από τα τσογλάνια της αντιτρομοκρατικής. Το αποτέλεσμα ήταν να χρεωθώ ηθική αυτουργία σε “τρομοκρατικές πράξεις” και να είμαι κατηγορούμενος στην υπόθεση της ληστείας στο Βελβεντό Κοζάνης. Έτσι τώρα, βρίσκομαι σε μία κατάσταση που δεν έχει ξαναυπάρξει ποτέ στον ελλαδικό χώρο. Ενώ έχω συλληφθεί το Νοέμβριο του 2010, έχω υποδικία έως το Δεκέμβρη του 2014. Δηλαδή, 4 χρόνια παραμονής στη φυλακή ως υπόδικος ή με άλλα λόγια, η πειραματική εφαρμογή της αορίστου χρόνου προφυλάκισης για υποθέσεις αναρχικής άμεσης δράσης. Και έρχονται και άλλες υποδικίες…
Προφανώς για την κατάσταση που βρίσκομαι δεν φταίει η ανικανότητα και η έλλειψη εμπειρίας των ατόμων που κατείχαν τις ταυτότητες. Αυτό θα ήταν ανόητο και κοντόφθαλμο να το πιστεύω. Αν δεν ήταν οι ταυτότητες θα “ανακάλυπταν” κάτι άλλο. Απλά θεώρησα σημαντικό να αναφερθώ στα γεγονότα, ώστε να ενημερωθούν σύντροφοι και να προσέχουν ακόμα πιο πολύ στοιχεία που αφήνονται πίσω.
Εναντίον μας, σαν οργάνωση και σαν τάση στον αναρχικό χώρο, εφαρμόζουν και θα προσπαθήσουν να εφαρμόσουν ό,τι διαθέτει το νομικό “οπλοστάσιό” τους για να μη βγούμε ποτέ από εδώ μέσα με νόμιμο τρόπο. Το ξέρουμε αυτό και θα κινηθούμε αναλόγως. Δεν σεβαστήκαμε το “νομικό πολιτισμό” τους ποτέ και ούτε θα αρχίσουμε να το κάνουμε τώρα.
Δυστυχώς μαζί με εμάς, που είμαστε μέλη της Συνωμοσίας, αυτή την αντιμετώπιση θα προσπαθήσουν να την έχουν απένατι και σε άλλα άτομα. Κατά το “μαζί με το βασιλικό ποτίζεται κι η γλάστρα”, βλέπουμε διάφορες συλλήψεις να βαφτίζονται συλλήψεις μελών της οργάνωσής μας. Άτομα από υποθέσεις π.χ. απλής οπλοκατοχής, παρουσιάζονται σαν κομμάτι του δικτύου πυρήνων της Συνωμοσίας Πυρήνων της Φωτιάς. Υποθέσεις που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν άλλη μια αναφορά στο αστυνομικό δελτίο αναμέσα σε τόσες άλλες, αναβαθμίζονται μόνο και μόνο επειδή υπάρχουν υποψίες των μπάτσων ότι οι εκάστοτε συλληφθέντες έχουν κάποια σχέση με εμάς. Αυτό γίνεται για να πληγεί το κύρος της οργάνωσής μας και να αυξηθεί mediaκα το άτρωτο της καταστολής.
Εμείς έχουμε κάνει ξεκάθαρο με την στάση μας ότι οι αντάρτικες ενέργειες της Συνωμοσίας Πυρήνων της Φωτιάς μας κάνουνε περήφανους για αυτό και αναλάβαμε την ευθύνη, αδιαφορώντας για τις όποιες νομικές επιπτώσεις. Όποιος είναι μέλος της Συνωμοσίας Πυρήνων της Φωτιάς είναι περήφανος για αυτό. Δεν θα το διαπραγματευόμασταν ούτε για λιγότερα χρόνια φυλακής, ούτε για να γίνουμε πιο αρεστοί, ούτε για τίποτα. Αλλά όπως ανέφερα, διάφορα άτομα, που και να θέλανε, δεν θα μπορούσαμε ποτέ να τους δεχτούμε μαζί μας γιατί μας χωρίζει ένας ωκεανός αντιλήψεων και αξιών, συνεχίζουν να κατηγορούνται για την οργάνωσή μας. Εμείς με τη σειρά μας για να τους βοηθήσουμε, ξεκαθαρίζουμε, σε κάθε δικαστήριο που εμπλέκονται τέτοιοι, ότι φυλακισμένα μέλη της Συνωμοσίας Πυρήνων της Φωτιάς είμαστε μόνο όσοι έχουμε αναλάβει την ευθύνη για τη δράση της, προασπίζοντας την αξιοπρέπεια και την ιστορία της οργάνωσής μας. Ένας τέτοιος κατηγορούμενος για απλή οπλοκατοχή, όπως και ο ίδιος δηλώνει, βρέθηκε ένα μήνα μετά από εμένα στην ίδια νομική καταστάση. Δηλαδή παρατάθηκε η προφυλάκισή του από τους 30 στους 36 μήνες. Για να αποφυλακιστεί ξεκίνησε απεργία πείνας. Ως εδώ όλα καλά…
Η συνέχεια όμως και το τσίρκο που ακολούθησε ήταν κάτι που κανείς μας δεν το περίμενε. Είδαμε το μεγαλύτερο κομμάτι του αναρχικού χώρου να σιωπά ή και να αβαντάρει παρασκηνιακά τις ύαινες της αλληλεγγύης που όρμησαν σε αυτή την υπόθεση.
Πώς γίνεται σαν αναρχικός να δέχεσαι να κάνεις συνέντευξη τύπου με καργιόληδες σαν τον Γιάννη Πανούση; Τον βουλευτή της ΔΗΜΑΡ που είναι πίσω από τη συγγραφή του σωφρονιστικού κια ποινικού κώδικα. Τον ίδιο βουλευτή που υπήρξε στο παρελθόν στόχος της οργάνωσής μας και είναι μάρτυρας κατηγορίας εναντίον μας στο ειδικό δικαστήριο που λαμβάνει χώρα στον Κορυδαλλό. Πως δέχεσαι άλλα στελέχη κομμάτων να λένε ότι θα ξεκινήσουνε και αυτοί απεργία πείνας για αλληλεγγύη στην υπόθεσή σου; Οι βουλευτές, είτε του ΣΥΡΙΖΑ είτε οποιουδήποτε κόμματος είναι στόχοι επίθεσης και σίγουρα όχι αλληλέγγυοι.
Αλλά και ο τρόπος που επιλέχθηκε να προβληθεί αυτή η υπόθεση με αναφορές στον “άδικα προφυλακισμένο” και στον “αθώο” Κ.Σ. αναδεικνύει την ηττοπάθεια σαν την κυρίαρχη πολιτική επιλογή αυτού του χώρου.
Δηλαδή υπάρχουν δίκαια προφυλακισμένοι;
Δηλαδή οι “αθώοι” αναρχικοί πρέπει να βγούνε, ενώ εμείς οι “ένοχοι” πρέπει να παραμείνουμε μέσα; Για να μη χαλάσουμε το γλυκανάλατο lifestyle που έχουν μετατρέψει κάποιοι την αναρχία;
Αλλά προφανώς το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για αυτό το τσίρκο, το φέρει ο ίδιος ο κατηγορούμενος. Πόση αξιοπρέπεια έχεις και πώς μπορείς να λέγεσαι αναρχικός όταν κάνεις τουμπεκί το γεγονός ότι το ΠΑΣΟΚ, η ΔΗΜΑΡ και ο ΣΥΡΙΖΑ, βγάζουν ανακοινώσεις υπερ σου; Πώς κάνεις τουμπεκί όταν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, όπως ο Βούτσης, ρωτάνε στη βουλή για εσένα; Εκτός και αν κάποιος τους το ζήτησε… Πώς γίνεται να αφήνεις κόμματα να δείχνουν την αλληλεγγύη τους σε συγκεντρώσεις έξω από το νοσοκομείο που κρατείσαι όπως έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ; Αυτοί, την πολιτικάντικη δουλειά τους κάνουνε και χώνονται όπου τους αφήνεται χώρος. Άμα εσύ δεν το κόβεις μαχαίρι και δεν ξεκαθαρίζεις τη στάση σου είναι απλό. Δεν είσαι αναρχικός και δεν έχεις καμία σχέση με αγώνα. Απλά φιλάς κατουρημένες ποδιές για να βγεις από τη φυλακή.
Αλλά και στην ίδια την απεργία πείνας σαν απεργία πείνας, βιώσαμε το απόλυτο τσίρκο. Ποιός απεργός πείνας παέι στο νοσοκομείο στις 12 μέρες και δέχεται όχι 1 αλλά 2 ορούς; Κάτι που είπε και η γιατρός Φανή Κυριακού στις 19/06, όταν κλήθηκε να καταθέσει στη δίκη εναντίον της Συνωμοσίας Πυρήνων της Φωτιάς, που δικάζεται και ο Κ.Σ. και γίνεται στις γυναικείες φυλακές. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι του χορηγείται ορός δεξτρόζης και άλλος ένας ορός με ηλεκτρολύτες, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία κ.α. Με αυτά δεν κάνεις απεργία πείνας. Ήταν εξάλου αναμενόμενο το ότι ποτέ δε δημοσιεύτηκε το σάκχαρό του σε αντίθεση με παλαιότερες απεργίες πείνας. Απλά τα αποτελέσματα δεν θα βόλευαν. Και είναι λογικό, σύντροφοι εκτός φυλακής να μην έχουν γνώση για τα διαδικαστικά της απεργίας πείνας, αλλά εμείς από προσωπικά βιώματα είμαστε σε θέση να έχουμε αντίληψη.
Όταν ξεφτιλίζεις ένα μέσο αγώνα με τέτοιο τρόπο είναι απλά λάθος. Ή αγωνίζεσαι συνεπής στις επιλογές σου ή δεν αγωνίζεσαι καθόλου.
Όταν είσαι αναρχικός δεν γλύφεις πολιτικά κόμματα. Όταν είσαι αναρχικός δεν μιλάς για την εθνική κυριαρχία ή για τον ελληνικό λαό, ούτε αποζητάς τη δημιουργία ενός άλλου πόλου εξουσίας. (αποσπάσματα από προηγούμενα κείμενα του Κ.Σ.).
Αναρχικός είσαι όταν περήφανα αγωνίζεσαι ενάντια σε κάθε εξουσία ακόμα και στις αλλοτριωμένες πτυχές της που έχουμε όλοι μέσα μας.
Τα πολιτικά κόμματα είναι ξεκάθαρα εχθροί μας, είτε αριστερά είτε ακροαριστερά. Τελεία και παύλα. Ο ΣΥΡΙΖΑ να παέι να γαμηθεί. Ψήφο σε αυτούς, όπως τους δώσανε κάτι άλλοι “αναρχικοί” κρατούμενοι πέρυσι στην εκλογική διαδικασία που έγινε μέσα στη φυλακή, από εμάς δε θα δούνε ποτέ. Νταλαβέρια με την αντιπολίτευση και την πιθανή αυριανή κυβέρνηση δεν κάνουμε. Τόσο “διεφθαρμένοι” ούτε εμείς δεν είμαστε…
Ο καθένας κάνει τις επιλογές του και η ιστορία θα κρίνει.
ΖΗΤΩ Η ΑΝΑΡΧΙΑ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΤΗΝ
ΟΛΙΚΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΤΣΑΚΑΛΟΣ
Μέλος της Συνωμοσίας Πυρήνων της Φωτιάς -FAI-IRF
Υ.Γ. Το παραπάνω κείμενο εκφράζει απόλυτα όλους τους συντρόφους της Συνωμοσίας Πυρήνων της Φωτιάς και θα ακολουθήσει συλλογική τοποθέτηση.
Τώρα θεωρώ πως ήρθε η ώρα να τοποθετηθώ πάνω σε κάποια γεγονότα που συνέβησαν το τελευταίο διάστημα.
Ξεκινώντας, να αναφέρω ότι παραμένω προφυλακισμένος 33 μήνες χωρίς ακόμα κάποιο δικαστήριο να μου έχει επιβάλει ποινή. Για τους νόμους τους αυτό θεωρείται παράτυπο, παράνομο, καταχρηστικό κ.λ.π… Το ανώτατο όριο προφυλάκισης όπως είναι πλέον γνωστό είναι 18 μήνες. Με μία στρατηγική, όμως, νέων υποδικιών που ξεκίνησε εναντίον της οργάνωσής μας και συγκεκριμένα εναντίον του συντρόφου Χάρη Χατζημιχελάκη, αυξανότανε το ανώτατο όριο της προφυλάκισης κάθε φορά που ένας από εμάς πλησίαζε σε αυτό, από τους 18 στους 30 μήνες. Το ίδιο έγινε σε εμένα, το ίδιο έγινε και στο Γιώργο Πολύδωρο και την Όλγα Οικονομίδου που κλείνουν το Σεπτέμβρη το 30μηνό τους. Αυτό ήταν κάτι που δεν είχε ξαναεφαρμοστεί ποτέ σε αναρχική οργάνωση στον ελλαδικό χώρο.
Τον Απρίλιο του 2013 με την αιτιολογία της επικινδυνότητάς μου ως μέλος της Συνωμοσίας Πυρήνων της Φωτιάς, προχώρησαν στην παράταση για άλλους 6 μήνες της προφυλάκισής μου, φτάνοντας έτσι το όριο στους 36 μήνες (3 χρόνια).
Από την πλευρά τους καλά κάνανε. Αν γινότανε το “λάθος” και βγάζανε οποιοδήποτε μέλος της Συνωμοσίας Πυρήνων της Φωτιάς είναι σίγουρο ότι θα αξιοποιούσε την ελευθερία του για τη συνέχιση της αναρχικής δράσης, γράφοντας στα αρχίδια του όποιους περιοριστικούς όρους του βάζανε.
Επειδή όμως, δεν ήταν σίγουροι ότι το δικαστήριο θα προλάβει να ολοκληρωθεί μέσα σε αυτό το διάστημα, έκαναν ένα βήμα παραπάνω. Στις 22 Μαίου του 2013 μου φορτώσανε μία νέα υποδικία. Ο λόγος είναι ότι τον Μάιο του 2012, όταν υπήρχε η περίπτωση να βγω με το 18μηνό, είχα δώσει σε κάτι άτομα φωτογραφίες μου ώστε να φτιαχτούν πλαστές ταυτότητες, έτσι ώστε σε περίπτωση που αποφυλακιζόμουνα να μπορούσα κατευθείαν να βγω στην παρανομία. Αυτά τα άτομα από ανικανότητα ή αδιαφορία, παρόλο που δεν αποφυλακίστηκα και ούτε είχαμε πια συντροφικές ή φιλικές σχέσεις, θεώρησαν σωστό να κρατήσουν τις πλαστές μου ταυτότητες για περίπου 1 χρόνο σε κάποιο σπίτι που χρησιμοποιούσαν. Όταν τους πιάσανε για μία ληστεία και αφού δεν είχαν φροντίσει ήδη να τις εξαφανίσουν, βρέθηκαν από τα τσογλάνια της αντιτρομοκρατικής. Το αποτέλεσμα ήταν να χρεωθώ ηθική αυτουργία σε “τρομοκρατικές πράξεις” και να είμαι κατηγορούμενος στην υπόθεση της ληστείας στο Βελβεντό Κοζάνης. Έτσι τώρα, βρίσκομαι σε μία κατάσταση που δεν έχει ξαναυπάρξει ποτέ στον ελλαδικό χώρο. Ενώ έχω συλληφθεί το Νοέμβριο του 2010, έχω υποδικία έως το Δεκέμβρη του 2014. Δηλαδή, 4 χρόνια παραμονής στη φυλακή ως υπόδικος ή με άλλα λόγια, η πειραματική εφαρμογή της αορίστου χρόνου προφυλάκισης για υποθέσεις αναρχικής άμεσης δράσης. Και έρχονται και άλλες υποδικίες…
Προφανώς για την κατάσταση που βρίσκομαι δεν φταίει η ανικανότητα και η έλλειψη εμπειρίας των ατόμων που κατείχαν τις ταυτότητες. Αυτό θα ήταν ανόητο και κοντόφθαλμο να το πιστεύω. Αν δεν ήταν οι ταυτότητες θα “ανακάλυπταν” κάτι άλλο. Απλά θεώρησα σημαντικό να αναφερθώ στα γεγονότα, ώστε να ενημερωθούν σύντροφοι και να προσέχουν ακόμα πιο πολύ στοιχεία που αφήνονται πίσω.
Εναντίον μας, σαν οργάνωση και σαν τάση στον αναρχικό χώρο, εφαρμόζουν και θα προσπαθήσουν να εφαρμόσουν ό,τι διαθέτει το νομικό “οπλοστάσιό” τους για να μη βγούμε ποτέ από εδώ μέσα με νόμιμο τρόπο. Το ξέρουμε αυτό και θα κινηθούμε αναλόγως. Δεν σεβαστήκαμε το “νομικό πολιτισμό” τους ποτέ και ούτε θα αρχίσουμε να το κάνουμε τώρα.
Δυστυχώς μαζί με εμάς, που είμαστε μέλη της Συνωμοσίας, αυτή την αντιμετώπιση θα προσπαθήσουν να την έχουν απένατι και σε άλλα άτομα. Κατά το “μαζί με το βασιλικό ποτίζεται κι η γλάστρα”, βλέπουμε διάφορες συλλήψεις να βαφτίζονται συλλήψεις μελών της οργάνωσής μας. Άτομα από υποθέσεις π.χ. απλής οπλοκατοχής, παρουσιάζονται σαν κομμάτι του δικτύου πυρήνων της Συνωμοσίας Πυρήνων της Φωτιάς. Υποθέσεις που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν άλλη μια αναφορά στο αστυνομικό δελτίο αναμέσα σε τόσες άλλες, αναβαθμίζονται μόνο και μόνο επειδή υπάρχουν υποψίες των μπάτσων ότι οι εκάστοτε συλληφθέντες έχουν κάποια σχέση με εμάς. Αυτό γίνεται για να πληγεί το κύρος της οργάνωσής μας και να αυξηθεί mediaκα το άτρωτο της καταστολής.
Εμείς έχουμε κάνει ξεκάθαρο με την στάση μας ότι οι αντάρτικες ενέργειες της Συνωμοσίας Πυρήνων της Φωτιάς μας κάνουνε περήφανους για αυτό και αναλάβαμε την ευθύνη, αδιαφορώντας για τις όποιες νομικές επιπτώσεις. Όποιος είναι μέλος της Συνωμοσίας Πυρήνων της Φωτιάς είναι περήφανος για αυτό. Δεν θα το διαπραγματευόμασταν ούτε για λιγότερα χρόνια φυλακής, ούτε για να γίνουμε πιο αρεστοί, ούτε για τίποτα. Αλλά όπως ανέφερα, διάφορα άτομα, που και να θέλανε, δεν θα μπορούσαμε ποτέ να τους δεχτούμε μαζί μας γιατί μας χωρίζει ένας ωκεανός αντιλήψεων και αξιών, συνεχίζουν να κατηγορούνται για την οργάνωσή μας. Εμείς με τη σειρά μας για να τους βοηθήσουμε, ξεκαθαρίζουμε, σε κάθε δικαστήριο που εμπλέκονται τέτοιοι, ότι φυλακισμένα μέλη της Συνωμοσίας Πυρήνων της Φωτιάς είμαστε μόνο όσοι έχουμε αναλάβει την ευθύνη για τη δράση της, προασπίζοντας την αξιοπρέπεια και την ιστορία της οργάνωσής μας. Ένας τέτοιος κατηγορούμενος για απλή οπλοκατοχή, όπως και ο ίδιος δηλώνει, βρέθηκε ένα μήνα μετά από εμένα στην ίδια νομική καταστάση. Δηλαδή παρατάθηκε η προφυλάκισή του από τους 30 στους 36 μήνες. Για να αποφυλακιστεί ξεκίνησε απεργία πείνας. Ως εδώ όλα καλά…
Η συνέχεια όμως και το τσίρκο που ακολούθησε ήταν κάτι που κανείς μας δεν το περίμενε. Είδαμε το μεγαλύτερο κομμάτι του αναρχικού χώρου να σιωπά ή και να αβαντάρει παρασκηνιακά τις ύαινες της αλληλεγγύης που όρμησαν σε αυτή την υπόθεση.
Πώς γίνεται σαν αναρχικός να δέχεσαι να κάνεις συνέντευξη τύπου με καργιόληδες σαν τον Γιάννη Πανούση; Τον βουλευτή της ΔΗΜΑΡ που είναι πίσω από τη συγγραφή του σωφρονιστικού κια ποινικού κώδικα. Τον ίδιο βουλευτή που υπήρξε στο παρελθόν στόχος της οργάνωσής μας και είναι μάρτυρας κατηγορίας εναντίον μας στο ειδικό δικαστήριο που λαμβάνει χώρα στον Κορυδαλλό. Πως δέχεσαι άλλα στελέχη κομμάτων να λένε ότι θα ξεκινήσουνε και αυτοί απεργία πείνας για αλληλεγγύη στην υπόθεσή σου; Οι βουλευτές, είτε του ΣΥΡΙΖΑ είτε οποιουδήποτε κόμματος είναι στόχοι επίθεσης και σίγουρα όχι αλληλέγγυοι.
Αλλά και ο τρόπος που επιλέχθηκε να προβληθεί αυτή η υπόθεση με αναφορές στον “άδικα προφυλακισμένο” και στον “αθώο” Κ.Σ. αναδεικνύει την ηττοπάθεια σαν την κυρίαρχη πολιτική επιλογή αυτού του χώρου.
Δηλαδή υπάρχουν δίκαια προφυλακισμένοι;
Δηλαδή οι “αθώοι” αναρχικοί πρέπει να βγούνε, ενώ εμείς οι “ένοχοι” πρέπει να παραμείνουμε μέσα; Για να μη χαλάσουμε το γλυκανάλατο lifestyle που έχουν μετατρέψει κάποιοι την αναρχία;
Αλλά προφανώς το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για αυτό το τσίρκο, το φέρει ο ίδιος ο κατηγορούμενος. Πόση αξιοπρέπεια έχεις και πώς μπορείς να λέγεσαι αναρχικός όταν κάνεις τουμπεκί το γεγονός ότι το ΠΑΣΟΚ, η ΔΗΜΑΡ και ο ΣΥΡΙΖΑ, βγάζουν ανακοινώσεις υπερ σου; Πώς κάνεις τουμπεκί όταν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, όπως ο Βούτσης, ρωτάνε στη βουλή για εσένα; Εκτός και αν κάποιος τους το ζήτησε… Πώς γίνεται να αφήνεις κόμματα να δείχνουν την αλληλεγγύη τους σε συγκεντρώσεις έξω από το νοσοκομείο που κρατείσαι όπως έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ; Αυτοί, την πολιτικάντικη δουλειά τους κάνουνε και χώνονται όπου τους αφήνεται χώρος. Άμα εσύ δεν το κόβεις μαχαίρι και δεν ξεκαθαρίζεις τη στάση σου είναι απλό. Δεν είσαι αναρχικός και δεν έχεις καμία σχέση με αγώνα. Απλά φιλάς κατουρημένες ποδιές για να βγεις από τη φυλακή.
Αλλά και στην ίδια την απεργία πείνας σαν απεργία πείνας, βιώσαμε το απόλυτο τσίρκο. Ποιός απεργός πείνας παέι στο νοσοκομείο στις 12 μέρες και δέχεται όχι 1 αλλά 2 ορούς; Κάτι που είπε και η γιατρός Φανή Κυριακού στις 19/06, όταν κλήθηκε να καταθέσει στη δίκη εναντίον της Συνωμοσίας Πυρήνων της Φωτιάς, που δικάζεται και ο Κ.Σ. και γίνεται στις γυναικείες φυλακές. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι του χορηγείται ορός δεξτρόζης και άλλος ένας ορός με ηλεκτρολύτες, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία κ.α. Με αυτά δεν κάνεις απεργία πείνας. Ήταν εξάλου αναμενόμενο το ότι ποτέ δε δημοσιεύτηκε το σάκχαρό του σε αντίθεση με παλαιότερες απεργίες πείνας. Απλά τα αποτελέσματα δεν θα βόλευαν. Και είναι λογικό, σύντροφοι εκτός φυλακής να μην έχουν γνώση για τα διαδικαστικά της απεργίας πείνας, αλλά εμείς από προσωπικά βιώματα είμαστε σε θέση να έχουμε αντίληψη.
Όταν ξεφτιλίζεις ένα μέσο αγώνα με τέτοιο τρόπο είναι απλά λάθος. Ή αγωνίζεσαι συνεπής στις επιλογές σου ή δεν αγωνίζεσαι καθόλου.
Όταν είσαι αναρχικός δεν γλύφεις πολιτικά κόμματα. Όταν είσαι αναρχικός δεν μιλάς για την εθνική κυριαρχία ή για τον ελληνικό λαό, ούτε αποζητάς τη δημιουργία ενός άλλου πόλου εξουσίας. (αποσπάσματα από προηγούμενα κείμενα του Κ.Σ.).
Αναρχικός είσαι όταν περήφανα αγωνίζεσαι ενάντια σε κάθε εξουσία ακόμα και στις αλλοτριωμένες πτυχές της που έχουμε όλοι μέσα μας.
Τα πολιτικά κόμματα είναι ξεκάθαρα εχθροί μας, είτε αριστερά είτε ακροαριστερά. Τελεία και παύλα. Ο ΣΥΡΙΖΑ να παέι να γαμηθεί. Ψήφο σε αυτούς, όπως τους δώσανε κάτι άλλοι “αναρχικοί” κρατούμενοι πέρυσι στην εκλογική διαδικασία που έγινε μέσα στη φυλακή, από εμάς δε θα δούνε ποτέ. Νταλαβέρια με την αντιπολίτευση και την πιθανή αυριανή κυβέρνηση δεν κάνουμε. Τόσο “διεφθαρμένοι” ούτε εμείς δεν είμαστε…
Ο καθένας κάνει τις επιλογές του και η ιστορία θα κρίνει.
ΖΗΤΩ Η ΑΝΑΡΧΙΑ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΤΗΝ
ΟΛΙΚΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΤΣΑΚΑΛΟΣ
Μέλος της Συνωμοσίας Πυρήνων της Φωτιάς -FAI-IRF
Υ.Γ. Το παραπάνω κείμενο εκφράζει απόλυτα όλους τους συντρόφους της Συνωμοσίας Πυρήνων της Φωτιάς και θα ακολουθήσει συλλογική τοποθέτηση.http://theparabellum.squat.gr/2013/07/26/%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%BF%CF%85-%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7/
2. Ο Κώστας Σακκάς γράφει κι απαντά στον Γεράσιμο Τσάκαλο...
Ο Γεράσιμος Τσάκαλος
Ο Γεράσιμος Τσάκαλος
Θεωρώ πως το να παραδίνεσαι στον εχθρό όταν δέχεσαι επίθεση και να αρνείσαι να δώσεις τη μάχη που καλείσαι να δώσεις, είναι απλά ανοησία. Το να λες την ώρα που δέχεσαι επίθεση ‘’εγώ δεν παίζω το παιχνίδι σου’’ δεν αποτρέπει την ήττα αλλά αντίθετα κινδυνεύεις να οδηγηθείς σε πανωλεθρία. Το να απαξιώνεις τη στιγμή της μάχης τον εχθρό δεν σε κάνει ανώτερο.
Η έλλειψη στοιχειώδους αντιληπτικής ικανότητας και αδυναμίας να δει κανείς και να συμπεράνει το προφανές, είναι προβληματικό. Η εμμονή σε διάφορες επιλογές και συμπεριφορές που αποδεδειγμένα οδηγούν στην ήττα, αποτελούν εμμονή και εθισμό στο λάθος. Όταν αυτές οι επιλογές και συμπεριφορές, αφορούν ατομικά ζητήματα, αποδέκτες των συνεπειών είναι συνήθως αυτοί που παράγουν το λάθος. Όταν όμως οι επιλογές αυτές γίνονται στο όνομα του συλλογικού και προπαγανδίζονται για παράδειγμα ως επαναστατικές και μάλιστα ως οι μόνες πολιτικά ¨καθαρές¨ και αξιοπρεπείς, ο καθένας αντιλαμβάνεται πως τότε και οι συνέπειες είναι συλλογικές. Από την πρώτη στιγμή της ομηρίας μου, έχω την άποψη ότι το βήμα που δίνεται στους αναρχικούς και γενικά στους πολιτικούς κρατούμενους να εκφράζουν τις θέσεις και τις απόψεις τους, πρέπει κατά κάποιο τρόπο να το κερδίζουν και ότι δεν είναι δεδομένο απλά και μόνο λόγω της συνθήκης του εγκλεισμού και τις δήλωσης μιας ταυτότητας η της ένταξης σε μια οργάνωση. Στις φυλακές εξάλλου υπάρχουν πολλοί κρατούμενοι, γνωστοί ως ¨ποινικοί¨, οι όποιοι είναι πολύ καλοί βομβιστές (από τεχνικής άποψης), εμπρηστές, ληστές κλπ. Δεν νομίζω πως ως αναρχικοί μπορούμε να αναγνωρίσουμε κάποια αξία σε αυτό. Το δημόσιο βήμα θεωρώ πως ο πολίτικος κρατούμενος πρέπει να το ¨κερδίζει¨κάθε φορά με το λόγο του. Όχι φυσικά με την έννοια της ρητορικής-συγγραφικής ικανότητας, αλλά με την ουσία των θέσεων και των απόψεων του. Από τα λεγόμενα και φυσικά τη δράση του χαρακτηρίζεται ο αναρχικός και ο επαναστάτης και όχι από τις ταμπέλες που κρεμάσει ο καθένας στον εαυτό του. Στις 25/7 δημοσιεύτηκε ένα κείμενο από τον Τσάκαλο Γ. μέλος της σπφ που -για μένα τουλάχιστον-, αποτελεί μια ξεκάθαρα λαθραία χρήση του δημόσιου βήματος. Στην λογική του αν το κρέας βαφτίζεται ψάρι τότε γίνεται κιόλας, μια κακοπροαίρετη, απολίτικη και ανήθικη επίθεση βαφτίζεται αντίστοιχα κριτική(!). Μια σειρά από ανακρίβειες και ψέματα τόσο για μένα προσωπικά και την απεργία πείνας που έκανα, όσο και για το αλληλέγγυο αναρχικό κίνημα που την στήριξε, δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να θεωρηθούν κριτική για όποιον διάβασε το εν λόγω κείμενο. Δεν θα έμπαινα στη διαδικασία να απαντήσω στην κακόβουλη επίθεση που δέχτηκα, όπως δεν το έχω κάνει και στο παρελθόν, ωστόσο η συγκεκριμένη περίπτωση θεωρώ πως με ξεπερνά προσωπικά. Το συγκεκριμένο κείμενο, αμφισβητεί έναν συλλογικό αγώνα που δόθηκε και ξεπερνά τα όρια του ανεκτού. Δεν ξέρω αν και κατά ποσό υπάρχει συνείδηση αυτού, αλλά το εν λόγω κείμενο, αποτελεί κανονική, κανονικότατη προβοκάτσια, που πλήττει την αξιοπιστία και το πολτικό κύρος του αναρχικού κινήματος. Αποτελεί κιτρινισμό και στρώνει το δρόμο στους –επίσημους- εχθρούς του. Κάνει αυτό που ουσιαστικά δεν τόλμησαν οι τελευταίοι αλλά που ευχαρίστως αξιοποιούν. (πρωτοσέλιδο της Χ.Α. για το εν λογω κείμενο, καθεστωτικά δημοσιογραφικά κοράκια κλπ). Για το λόγο αυτό, θεωρώ πως είναι απαραίτητο να διευκρινιστούν κάποια πράγματα. Η απεργία πείνας που έκανα, δεν ήταν μια ατομική πράξη αλλά ήταν ένας συλλογικός αγώνας που δόθηκε απ το αναρχικό κίνημα –κυρίως-, αλλά και από άτομα που πρωτοβουλιακά χωρίς να ανήκουν στον α/χ στήριξαν αυτόν τον αγώνα (φίλοι, συγγενείς, συμπαθούντες).Το ότι δέχτηκα στήριξη από άτομα που παρακινήθηκαν -ας πούμε- από μη πολιτικά κίνητρα, αποτελεί ένα γεγονός και δεν έχω να πω τίποτα γι αυτό. Αυτό που έχω να πω, είναι πως η αλληλεγγύη αποτελεί σχέση μονάχα μεταξύ συντρόφων. Η αλληλεγγύη δεν είναι συμπαράσταση, δεν είναι σχέση που γεννιέται από συναισθήματα συμπαθείας η αντιπάθειας, δεν γεννιέται από την ευαισθησία η τη συμπόνια κάποιου, ούτε από την οργή για την αγανάκτηση για τις αδικίες του καλού, κακού, αναγκαίου η δεν ξέρω τι άλλου συστήματος. Η αλληλεγγύη είναι σχέση αγώνα. Αποτελεί σχέση-όπλο μεταξύ των αγωνιστών εναντία στο σύστημα. Εναντία σε κάθε εξουσιαστικό σύστημα. Αποτελεί όπλο στα χεριά αυτών που αγωνίζονται για την ελευθερία. Ως συντρόφους μου αναγνωρίζω μόνο τους αναρχικούς και με αυτούς έδωσα τον συγκεκριμένο νικηφόρο αγώνα. Ωστόσο, δεν έλειψαν και αυτοί που νόμισαν πως μπορούσαν να καπηλευτούν τη απεργία πείνας που έκανα, προκειμένου να αποκομίσουν πολιτική υπεραξία για αυτούς και τα κόμματα τους. Προσωπικά, δεν έχω να αποδείξω τίποτα και σε κανέναν. Η θέση μου ήταν συγκεκριμένη και πάντοτε η ιδία. Τα κόμματα είναι εκ φύσεως εχθρικοί μηχανισμοί προς τον άνθρωπο και την κοινωνία του. Πάντα λειτουργούσαν και θα λειτουργούν εις βάρος του. Πάντα θα στέκονται εναντία και θα υπονομεύουν κάθε ουσιαστικό και αδέσμευτο απελευθερωτικό αγώνα όποιες και αν είναι οι ιδεολογικές τους καταβολές. Ας ξεκαθαρίσω λοιπόν πως ουδέποτε δέχτηκα, κανένα βουλευτή να με επισκεφτεί στο νοσοκομείο όπως ακούστηκε και μάλιστα φρόντισα να γίνει όσο πιο σαφές γινόταν ότι δεν ήταν λόγω αδυναμίας, αλλά γιατί δεν επιθυμούσα. Δεν βγήκα ποτέ να χαιρετίσω καμία κομματική συγκέντρωση έξω από το νοσοκομείο, παρά μόνο αυτή των αναρχικών συντρόφων στις 5/7 η οποία ήταν και καθοριστική όχι μοναχά για να βρω τη δύναμη να φωνάξω πως αυτός ο αγώνας θα πάει ¨μέχρι το τέλος, μέχρι τη νίκη¨, αλλά και να το εννοώ στο ακέραιο. Δυστυχώς για τους ¨πάλλευκους¨ αψεγάδιαστους επικριτές μου δεν θα μπορούσα σε καμία περίπτωση να κάνω face control στο ποιοι δίνουν το παρόν στις συγκεντρώσεις, στις πορείες, η στις συνεντεύξεις, η να παρακολουθώ και να τρέχω να καταδικάσω κάθε τι που λέει ή προτείνει ο καθένας. Θα ήταν αδύνατο πρακτικά και αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά. Είναι προφανές πως αυτό που τους ένοιαζε ήταν να πετάξουν τη λάσπη γρήγορα-γρήγορα προτού στεγνώσει… Δεν ξέρω τι αντίστοιχες εμπειρίες έχουν άλλοι, αλλά εγώ στο δωμάτιο που βρισκόμουν στο ΓΚΝ, εκτός από τα τριπλά κάγκελα που υπήρχαν στα παράθυρα, φρουρούμουν εικοσιτέσσερις ώρες το εικοσιτετράωρο από τρεις διαφορετικές υπηρεσίες, όπου συνόδευαν ακόμα και τους γιατρούς κατά τη διάρκεια των επισκέψεων τους και μάλιστα είχαν την απαίτηση να ακούνε κάθε τι που ειπωνόταν. Επισκεπτήριο δικαιούμουνα μια φορά την εβδομάδα για ένα τέταρτο αποκλειστικά από συγγενείς Α’ βαθμού, με την παρουσία του φρουρού στην κυριολεξία πάνω από το κεφάλι μου και σε πολλές περιπτώσεις να παρεμβαίνουν είτε ¨φιλικά¨, είτε για να ζητήσουν να μιλάμε δυνατότερα ώστε να ακούνε τι λέμε. Για αρκετό διάστημα απαγορευόταν η αλληλογραφία (κάτι που άλλαξε μετά από πολλούς τσαμπουκάδες), ενώ σε κάποιες περιπτώσεις υπήρξε και λογοκρισία στις έντυπες ενημερώσεις του Indy. Δυο φορές, είχα και την ¨ευχαρίστηση¨ να δεχτώ και έλεγχο στο δωμάτιο που κρατούμουν θυμίζοντας μου τις ¨ωραίες¨μέρες της φυλακής. Οι συνθήκες χαρακτηρίζονταν επιεικώς αποπνιχτικές. Παρόλα αυτά, ακόμα και αν είχα τη δυνατότητα να παρεμβαίνω σε πρώτο χρόνο για κάθε τι, δεν θα το έκανα γιατί μου φαίνεται ¨λίγο¨ και ¨μικρό¨ στην κατάσταση που βρισκόμουν να έκανα κάτι τέτοιο . Στο νοσοκομείο εισήχθηκα στις 17/6 (την 14η μέρα δηλαδή), με παραπεμπτικό του εφημερεύοντα ιατρού του νοσοκομείου κρατούμενων των φυλάκων Κορυδαλλού. Μάλιστα το παραπεμπτικό είχε συνταχθεί από τις 14/6 και παρέμενε ¨ανοιχτό¨. Δηλαδή ο γιατρός έκρινε πως θα έπρεπε να εισαχθώ στο νοσοκομείο ακόμα νωρίτερα. Οι κρατούμενοι γνωρίζουν πολύ καλά πως στο νοσοκομείο δεν πας οπότε θες, παρά μόνο όταν υπάρχει απόλυτη ανάγκη, η όταν υπάρχει αδυναμία αντιμετώπισης μιας κατάστασης-περιστατικού, όχι απαραίτητα τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή αλλά και προληπτικά. Σε αυτή τη περίπτωση ανήκει και η απεργία πείνας. Ειδικότερα στη δική μου περίπτωση το γεγονός ότι είχα πραγματοποιήσει και άλλη απεργία πείνας πριν από ένα χρόνο, ήταν αίτια να θεωρηθεί προφανώς από τον εφημερεύοντα γιατρό ότι θα ήταν καλύτερο –για όλους- να βρίσκομαι σε νοσοκομείο και όχι στο αναρρωτήριο των φυλάκων. Η ανθρωποφύλακες δεν στέλνουν ποτέ κάποιον στο νοσοκομείο αν δεν υπάρχει λόγος και ακόμα και τότε συχνά δεν το κάνουν. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που κρατούμενοι έχουν πεθάνει στο κελί τους επειδή κάποιος ασυνείδητος γιατρός εκτίμησε με επιπολαιότητα την κατάσταση ενός κρατουμένου. Οσοι έχουν περάσει έστω και για λίγο από τα ελληνικά κολαστήρια, γνωρίζουν πως αυτές οι περιπτώσεις δεν είναι και λίγες. Σε κάποια φάση της απεργίας, εξαιτίας των συνέχων υπογλυκαιμικών κρίσεων, μου χορηγήθηκε ορός γλυκόζης προκειμένου να αποφύγω το ενδεχόμενο αιφνίδιου θανάτου πριν καν προλάβει να πραγματοποιηθεί το συμβούλιο το οποίο θα εξέταζε το αίτημα της αποφυλάκισης μου(!). Ήταν κάτι το οποίο αντιλαμβάνεται ο καθένας ότι έγινε στα πλαίσια τήρησης μια πολύ βασικής στρατηγικής ώστε να έχει νόημα αυτό που έκανα. Πρόθεση μου δεν ήταν ποτέ να αυτοκτονήσω. Ο αγώνας μου ήταν αγώνας για την ελευθερία και άρα για την ιδία τη ζωή. Για όποιον δεν γνωρίζει, ο ορός γλυκόζης δεν επηρεάζει την απώλεια βάρους του απεργού. Αυτό το γνωρίζει οποίος έχει κάνει απεργία πείνας. Επίσης το ζάχαρο είναι μια τιμή που πρέπει να βρίσκεται σε συγκεκριμένα επίπεδα. Δεν σημαίνει πως όσους περισσότερους όρους λαμβάνει κάποιος, τόσο το καλύτερο. Το να είναι το ζάχαρο σε πολύ ψηλά επίπεδα είναι εξίσου επικίνδυνο με το να είναι πολύ χαμηλά. Είτε ένα, είτε δυο είτε 22 όρους λαμβάνεις, για να αποφευχθεί ο αιφνίδιος θάνατος, το ζάχαρο πρέπει να είναι σταθεροποιούμενο. Εκεί που πραγματικά δεν κατάλαβα τι θέλει να πει ο Γ.Τ. είναι στο σημείο που γίνονται κάποιες αναφορές περί αθωότητας – ενοχής. Ποιος μίλησε για αθωότητα? Ποιος μίλησε για αδικία? Από πού προκύπτει το συμπέρασμα ότι πιστεύω/ουμε πως υπάρχουν άδικα και δίκαια προφυλακισμένοι? Ότι οι αθώοι αναρχικοί πρέπει να βγουν, ενώ οι ένοχοι να μείνουν μέσα? Φυσικά τα ερωτήματα είναι ρητορικά και προσωπικά δεν περιμένω καμία απάντηση. Όσο για τους βασιλικούς και τις γλάστρες, αν είναι τέτοιο πότισμα, χάρισμα σας… Υ.Γ. Η τοποθέτηση αυτή είναι η πρώτη και η τελευταία όσο αναφορά το συγκεκριμένο ζήτημα. Ξεκαθαρίζω πως δεν πρόκειται να ανοίξω κανένα διάλογο. Θεωρώ πως κάτι τέτοιο θα υπονόμευε τον αναρχικό χώρο και δεν πρόκειται να το κάνω. Θα πρότεινα σε όλους νηφαλιότητα και ψυχραιμία… Κώστας Σακκάς 3. Μία κριτική στην Ε.Ο. Σ.Π.Φ.
Ο σκοπός αυτού του κειμένου είναι αφ’ ενός να ανασκευάσει την προπαγάνδα που αναδομεί την πραγματικότητα με βάση τις προσωπικές εχθρότητες, αφ’ ετέρου να συμβάλλει σε μια κριτική (ανα)θεώρηση των γεγονότων και των σχέσεων μας στην κατεύθυνση του ξεπεράσματος χρόνιων προβλημάτων του αναρχικού κινήματος. Είναι δύσκολο να αντισταθείς στη φυσική παρόρμηση να απαντήσεις στην ύπουλη απαξίωση με τρόπους αναντίστοιχους των ιδανικών μας. Όμως μπαίνοντας στην αναρχική εξεγερσιακή διαδρομή μας, θυσιάσαμε πολλά και δε σκοπεύουμε να πουλήσουμε τις αξίες μας. Οπότε για άλλη μια φορά θα απαντήσουμε στην ασέβεια με το σεβασμό που ταιριάζει ανάμεσα σε αναρχικούς επαναστάτες. Αντί της άγονης, ιντριγκαδόρικης, προσβλητικής και υποτιμητικής γλώσσας των υποννοουμένων, που τροφοδοτεί τα κουτσομπολιά που υποτίθεται πως εχθρεύεται, θα μιλήσουμε την ξεκάθαρη γλώσσα της εποικοδομητικής κριτικής. ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΜΕΙΩΤΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΜΑΣ Κατ’ αρχάς ας διασαφηνίσουμε ότι την πλαστή ταυτότητα πάνω στην οποία στηρίχθηκε η τελευταία υποδικία του Γ. Τσάκαλου, δεν την κρατούσαμε για μουσειακούς λόγους αλλά γιατί τη θεωρούσαμε ακόμα χρήσιμη. Σοβαρό λάθος μας, που διαπράξαμε όμως, ακριβώς επειδή διατηρούσαμε συντροφικές σχέσεις με μέλη της Σπφ, και επειδή θεωρούσαμε ακόμα πιθανό να βγει απ’ τη φυλακή, παρ’ ότι ο ίδιος ισχυρίζεται πως είχαμε διακόψει επαφές 1 χρόνο πριν! Το γεγονός ότι βρέθηκε σε ένα σπίτι για το οποίο δεν είχαμε έτοιμο σχέδιο αδειάσματος σε περίπτωση σύλληψης είναι αδιαμφισφήτητα δεύτερο λάθος μας, συνεπώς θα αποδεχόμασταν μία (ακόμα και δημόσια) κριτική πάνω σ’αυτό. Άλλωστε δε βρέθηκε κανείς στη φυλακή με τη θέλησή του, αλλά από λάθη, παραλείψεις, αλαζονείες. Γιατί πολύ απλά, λάθη δεν κάνει, όποιος δεν κάνει τίποτα. Αποδεχόμαστε τις συνέπειες του νόμου ως φυσικό επακόλουθο της επιλογής μας να σταθούμε απέναντι στο κράτος και το διάχυτο πολιτισμό της εξουσίας, επιλογής που περιλαμβάνει και τα λάθη που θα κοστίσουν τόσο σε εμάς, όσο και συντρόφους μας. Εμείς για παράδειγμα, ουδέποτε διανοηθήκαμε να χρεώσουμε τα εντάλματα που εκδόθηκαν σε βάρος μας στα επιχειρησιακά λάθη αντιπαρακολούθησης μελών της Σπφ, σε αντίθεση με τον Γ. Τσάκαλο που η αναφορά του σε “ανικανότητα ή αδιαφορία” όπως και η άρνηση παραδοχής της ταυτότητάς μας ως αναρχικών αιχμαλώτων χρησιμοποιώντας τον προσδιορισμό “άτομα”, προδίδουν εμπάθεια και κακεντρέχεια. Το πρόσχημα της κριτικής καταρρέει, ενώ φαίνεται ξεκάθαρα πόσο υποκριτική είναι η δικαιολόγηση της επαίσχυντης αυτής αναφοράς ως συμβουλευτικής για νέους συντρόφους. Απλά πράγματα. Ο Γ. Τσάκαλος χρησιμοποιεί ένα επιχειρισιακό λάθος μας για να μας επιτεθεί δημόσια με φτηνό και απολίτικο τρόπο, λόγω πολιτικών και προσωπικών συγκρούσεων και ρήξεων. Είναι πραγματικά αντιφατικό η ίδια η ΣΠΦ, να χρησιμοποεί μία “κριτική περί λαθών”, ίδια με αυτή που τη στοχοποιούσε στα πηγαδάκια της αδράνειας και της παθητικότητας, πατώντας πάνω στις συλλήψεις μελών της, ιδιαίτερα όταν στο τελευταίο κείμενό της στηλιτεύει ανελέητα τέτοιες πρακτικές. Για την ιστορία και μόνο, γνώμη μας είναι ότι σε μία ρήξη και οι δύο πλευρές κάνουνε λάθη, φέρουν ευθύνη. Κατά ένα διαλεκτικό τρόπο υπήρξαν επιλογές και θέσεις της Σ.Π.Φ. που επηρέασαν σε σημαντικό βαθμό τις δικές μας αποφάσεις, όπως φυσικά συνέβη και το αντίστροφο. Φυσικά η οποιαδήποτε λεπτομέρεια της ρήξης αυτής δεν έχει θέση σε ένα δημόσιο κείμενο, όμως για να αποφύγουμε την σύγχυση και να διαψεύσουμε τις προκαταλήψεις θέλουμε να ανφέρουμε ότι αδιαμφισβήτητα έχουμε ένα μεγάλο μερίδιο ευθύνης. ΑΝΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΣΤΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ Μία επαναλαμβανόμενη προπαγανδιστική τεχνική είναι η προβολή μόνο των θετικών στοιχείων της οργάνωσης και η επιμελής απόκρυψη των αρνητικών σε συνδυασμό με τον υπερτονισμό ή ακόμα και την εφεύρεση των αρνητικών στοιχείων των αντιπάλων της. Όπως για παράδειγμα στο τελευταίο κείμενο της οργάνωσης, που μιλώντας τη γλώσσα της σύγχυσης, ομογενοποίησε σε ένα μίγμα τις αναρχικές απόψεις που διαφοροποιούνται απ’ τις θέσεις της, ακόμα και αν είναι αντιθετικές μεταξύ τους. Σ’ αυτά τα πλαίσια εκτός από το ότι αναφέροντάς μας ως συγκατηγορούμενους των μελών της στο δικαστήριο των 160 επιθέσεων, μας χρέωσε αντιλήψεις οι οποίες μας είναι εχθρικές (π.χ. το διαχωρισμό του αντάρτικου απ’ το κίνημα), καταλήγοντας να υποννοήσει οτί ισχυριζόμαστε πως είμαστε αθώοι βάσει της ενοχής τους! Αυτή ήταν και η σταγόνα που ξεχείλησε το ποτήρι και αναγκαστήκαμε να απαντήσουμε γράφοντας αυτό το κείμενο. Γιατί εμείς, παραστήκαμε μόνο στην αρχή της πρώτης συνεδρίας της εν λόγω δίκης, και αποχωρήσαμε αφού διαβάσαμε μία ανακοίνωση, στην οποία μεταξύ άλλων δηλώσαμε την εχθρότητά μας με το δικαστήριο, ότι αποτελούμε κομμάτι της αναρχικής δράσης και της αντάρτικης μορφής της και δεν αναφερθήκαμε καν στο αν είμαστε ή όχι μέλη της Σ.Π.Φ.. Μέχρι στιγμής, στη δίκη αυτή δεν είμαστε παρόντες, και δεν ορίσαμε δικηγόρο, με αποτέλεσμα να μας “εκπροσωπούν” δικηγόροι διορισμένοι απ’ το δικαστήριο, διαδικασία που δεν μπορούμε να αποφύγουμε. Αν τυχόν κάνουμε κάποια παρέμβαση, όπως και σε κάθε δίκη, θα είναι πάντα πολιτικού και ποτέ νομικού χαρακτήρα. Στην περίπτωση που η σύγχυση αυτή δεν έγινε σκόπιμα, διασαφηνίζουμε, πως είναι ευθύνη της οργάνωσης να μιλάει ξεκάθαρα, όμως όλες οι ενδείξεις υποδεικνύουν πως πρόκειται για ένα ακόμα προπαγανδιστικό τέχνασμα. Όπως και όλες οι βερμπαλιστικές αναφορές στον εαυτό της χωρίς ίχνος ουσιαστικής αυτοκριτικής. ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΠΟΛΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥΣ… Το δίπολο “αθώος” – “ένοχος” είναι ένα παράγωγο της εξουσίας για να γεννάει διαχωρισμούς. Δυστυχώς, τα τελευταία χρόνια, το έχει υιοθετήσει, και η νεομηδενιστική τάση στην οποία εντάσσεται η ΣΠΦ και ένα κομμάτι των αλληλέγγυων αναρχικών, αναπαράγοντας τους διαχωρισμούς που εισάγει ανάμεσα στους αναρχικούς το ίδιο το κράτος. Εμείς όπως έχουμε ξαναπεί, σε διλήμματα – παγίδες δεν απαντάμε. Τώρα για τα αόριστα υποννοούμενα περί δειλών που ικετεύουν, δε στηρίζουν τις επιλογές τους κλπ, πραγματικά, δεν ξέρουμε τί να απαντήσουμε. Η στάση και η θεώρηση καθενός από εμάς, είναι δημόσια κατατεθειμμένη και ο κάθε νοήμων άνθρωπος, μπορεί να κρίνει. Δε θα μπούμε στη διαδικασία να αποδείξουμε οτί δεν είμαστε ελέφαντες. Πέρα από την ανασκευή της προπαγάνδας, ας προχωρήσουμε σε μία ουσιωδέστερη κριτική. Όχι, δε θα μπούμε στον πόλεμο της λάσπης, δε θα ανταποδώσουμε χτυπήματα κάτω απ’ τη μέση. Το πρόβλημα εντοπίζεται στη λογική του αναρχόμετρου. Δηλαδή στο να χρίζουν κάποιοι τους εαυτούς τους θεματοφύλακες της αναρχικής καθαρότητας. Μιας καθαρότητας που ούτως ή άλλως αδυνατούν να ακολουθήσουν και οι ίδιοι. Δεν είναι γόνιμη η κριτική σε αναρχικούς όταν δεν είναι και αυτοκριτική, όταν δεν γίνεται στην κατεύθυνση της βελτίωσης και της αυτοεξέλιξης, αλλά σπέρνει διαχωρισμούς για να θερίσει αυτοεπιβεβαίωση. Το πιο επικίνδυνο της νεομηδενιστικής προπαγάνδας εντέλει, είναι η αυθυποβολή που προκαλεί η αυτοανακήρυξη σε τέλειο αναρχικό, βγάζοντας τον άλλον σκάρτο. Γιατί π.χ. όντας πια 9 μήνες φυλακισμένοι, γνωρίζουμε ότι για κάθε αναρχικό που μπαίνει στη φυλακή, θα υπάρξουν στιγμές που οι πράξεις του θα “αντιβαίνουν” με τις αξίες του. Όλοι κάποια στιγμή θα κάνουν τα στραβά μάτια, όλων η αξιοπρέπεια θα “τσαλακωθεί”, όλοι θα ανεχτούν το δεσμοφύλακα να κλειδώνει τα κελιά σαν μία απολύτως φυσική διαδικασία. Γιατί πολύ απλά, κάποιες συμβάσεις βρίσκουμε τη δύναμη να μην τις κάνουμε, ενώ κάποιες άλλες όχι. Γι’ αυτό ακριβώς, ούτε εμείς, ούτε κανείς άλλος είναι καθαρός. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως μια σύμβαση σε κατατάσσει αυτοματοποιημένα ως άνθρωπο συμβιβασμένο με τον κόσμο της εξουσίας. Δεν είναι πρώτη φορά που μία συλλογικότητα επιχειρεί να λειτουργήσει σαν θεματοφύλακας της αναρχίας. Παλαιότερα κυρίως, αλλά και πρόσφατα, η Συσπείρωση Αναρχικών, συκοφαντούσε ανελέητα τους ενδοκινηματικούς πολιτικούς της αντιπάλους. Το κοινό στοιχείο είναι ότι κάποιοι επαναστάτες κρίνουν πως η πλούσια ιστορία αγώνα, τους καθιστά υπέρτατους κριτές. Η διαφορά είναι οτί η “κριτική” της ΣΠΦ δεν προφασίζεται καν οτί “χτυπά λογικές και όχι άτομα”. Αντιμετωπίζει τους ανθρώπους που επικρίνει σαν μη εξελίξιμα όντα, χωρίς να αναγνωρίζει τις εσωτερικές τους αντιφάσεις, μπορεί μόνο να τους πετάξει στα σκουπίδια. Ακριβώς αυτή η λογική οδήγησε τα μέλη της οργάνωσης στο να θεωρούν συλλήβδην την κοινωνία εξουσιαστική, συλλήβδην τον αναρχικό χώρο σκάρτο, και τους εαυτούς τους τέλειους. Στερούνται την ικανότητα αυτοκριτικής και αδυνατούν να αντικρύσουν τη ρευστότητα των τάσεων της εξουσίας ή της αναρχίας, τόσο στην κοινωνία, όσο και στον χώρο απ’ τον οποίο προερχόμαστε και εκ των πραγμάτων είμαστε συνδεδεμένοι. Ως τώρα το σκεπτικό της Σπφ βασίζεται στους διαχωρισμούς και στην αντιμετώπιση των ανθρώπων ως μονολιθικών όντων, αντί να αναζητά τα σημεία σύνδεσης, από όπου μπορεί να ξεκινήσει μια σύμπλευση και ταυτόχρονα μια ουσιαστική κριτική-αυτοκριτική που στοχεύει στην εξέλιξη και την αυτεξέλιξη. Έτσι σκάβουν τον τάφο της αυτοαπομόνωσης. …ΩΣ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΚΥΡΙΑΡΧΙΚΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ Απόρροια της διαχωριστικής λογικής που αναζητά παντού εχθρούς, και της έλλειψης αντίληψης της κοινότητας του αγώνα, οι σχέσεις αλληλεγγύης της οργάνωσης χαρακτηρίζονται από εσωστρέφεια. Άμεση συνέπεια, είναι η συνεχής προσπάθεια επιβολής, αντί της αναζήτησης συνδετικών στοιχείων, απέναντι σε οτιδήποτε διαφορετικό. Φυσικά αν στην κριτική μας απομονώναμε τα στοιχεία αυτά, και επικαλύπταμε ολόκληρη την ιστορία αγώνα της οργάνωσης, θα ήταν σαν να τσιμπάμε στο δόλωμα της άσπονδης εχθρικής αντιμετώπισης που εμπεριέχει η διαχωριστική λογική. Προφανώς λοιπόν και δεν θεωρούμε ότι η οργάνωση έχει πάψει να είναι αναρχική, η νοοτροπία της αποκήρυξης δεν μας εκφράζει. Αναγνωρίζουμε το ότι οι άνθρωποι που την αποτελούν έχουν ταυτίσει τους εαυτούς τους με την αναρχική εξεγερσιακή δράση, τολμώντας και πετυχαίνοντας σημαντικά πράγματα, από τις απανωτές επιθέσεις σε στόχους – σύμβολα της κυριαρχίας μέχρι την επιλογή ανάληψης ευθύνης που τους στοιχίζει βαριές ποινές, γι’ αυτό άλλωστε επιλέξαμε να συνδεθούμε μαζί τους για ένα χρονικό διάστημα αδιαφορώντας για τις όποιες νομικές συνέπειες. Και η ενασχόληση και κριτική εκφράζει ακριβώς αυτήν την εκτίμηση, καθώς δεν μπήκαμε στον κόπο να απαντήσουμε στις όποιες συκοφαντίες καταφέρονται εναντίον μας από ανθρώπους τους οποίους απαξιώνουμε. Έτσι το κομμάτι της κριτικής που ακολουθεί παρακάτω δεν θεωρούμε ότι εκφράζει 100% τη λογική της οργάνωσης, αλλά μία τάση στη νοοτροπία της, απέναντι στην οποία κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου. Καταλήγοντας, το ουσιωδέστερο σημείο κριτικής, είναι η εμμονή στη συσσώρευση ισχύος με μέσα και τρόπους που αντιβαίνουν στις αναρχικές αξίες, όπως εμείς τις αντιλαμβανόμαστε. Όπως έχει γραφτεί, τα μέσα έχουν διαλλεκτική σχέση με το σκοπό, δεν αγιάζονται απ’ αυτόν. Οπότε όταν χρησιμοποιούνται κυριαρχικές πρακτικές προδίδουν εξουσιαστικούς στόχους. Η ιστορία έχει γνωρίσει αρκετές επαναστατικές εξουσίες -ας μην ξεχνάμε πως οι περισσότερες ισχυρές δημοκρατίες αποτελούν μετεξέλιξη επαναστατικών καθεστώτων- και μία “αναρχική” εξουσία δεν θα έκανε τη διαφορά. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν συνάδει ούτε με την αναρχοατομικιστική οπτική της οργάνωσης, καθώς η σχέση εξουσίας, παρότι φαινομενικά ισχυροποιεί τον εξουσιαστή, δεν παύει να τον ετεροκαθορίζει σε αντίθεση με την αναρχική σχέση η οποία ολοκληρώνει όλα της τα μέρη. Βλέποντας τους πρώην συντρόφους μας να απομακρύνονται σταδιακά από τις αυτονόητες αναρχικές αξίες, τους θυμίζουμε την κατάληξη της επαναστατημένης φάρμας των ζώων του Όργουελ, όπου τα εξεγερμένα ζώα που στασίασαν απέναντι στους ανθρώπους καταπιεστές, έκαναν το σφάλμα να θέσουν αρχηγούς. Σταδιακά οι αρχηγοί τους μεταμορφώθηκαν σε ανθρώπους… Δημήτρης Πολίτης, Γιάννης Μιχαηλίδης Φυλακές Κορυδαλλού http://theparabellum.squat.gr/2013 /11/28/kritikh-spf-mixailidhs-poliths/ |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου