Στο μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης βρίσκονται τα στοιχεία που αναφέρονται στην έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου που δόθηκε στη δημοσιότητα πριν από λίγες ημέρες για ατασθαλίες σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και Ο.Τ.Α., που αφορά το έτος του 2009.,
Ο οικονομικός εισαγγελέας Γρηγόρης Πεπόνης ζήτησε ήδη να του διαβιβαστεί η έκθεση του ελεγκτικού συνεδρίου που διαβιβάστηκε στη Βουλή την περασμένη εβδομάδα, προκειμένου να κρίνει σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει.
Σύμφωνα με την έκθεση αυτή, διαπιστώνονται παρατυπίες στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και Ο.Τ.Α., που εμφανίζονται μεταξύ άλλων να έχουν αυξημένες δαπάνες και δεν έχουν καταρτίσει ούτε προϋπολογισμούς.
Υπενθυμίζεται ότι η έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για το 2009 αφορά σε διαφθορά και ανεξέλεγκτη σπατάληση του δημοσίου χρήματος.
Σωρεία παραβάσεων και ελλείψεων στις δαπάνες του κράτους, των ΟΤΑ και των ΝΠΔΔ, που υπερβαίνουν τα 770 εκατ. ευρώ διαπιστώνει το Ελεγκτικό Συνέδριο στην ετήσια έκθεσή του για το οικονομικό έτος 2009 που κατατέθηκε στη Βουλή.
Παράλληλα δείχνει εκτροχιασμό των δημοσιονομικών μεγεθών της ίδιας χρονιάς, καθώς, εκτός από την απόκλιση του στόχου των εσόδων κατά 5,59%, οι πραγματικές πληρωμές διαμορφώθηκαν στα 146,5 δισ. ευρώ (ή 61,7% του ΑΕΠ), παρουσιάζοντας απόκλιση σε σχέση με τις αντίστοιχες προβλέψεις του προϋπολογισμού κατά 47,1 δισ. ευρώ και ποσοστό 47,47%! Ακόμη ένα ενδιαφέρον σημείο είναι ότι μία στις δύο παραβάσεις εντοπίζεται στους Ο.Τ.Α..
Στενός δημόσιος τομέας και Τοπική Αυτοδιοίκηση, σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, μοίραζαν αφειδώς εκατομμύρια ευρώ για παράτυπες και παράνομες δαπάνες, σε απευθείας αναθέσεις έργων, προσλήψεις, μισθούς, επιδοτήσεις.
Οι μη νόμιμες δαπάνες εξαπλασιάστηκαν το 2009 συγκριτικά με το 2008, φθάνοντας από τα 106,4 εκατ. ευρώ στα 657,7 εκατ. ευρώ.
Από αυτά, τα 505,5 εκατ. ευρώ είναι μη νόμιμες δαπάνες του κεντρικού κράτους, τα 113 εκατ. ευρώ των ΝΠΔΔ -σχεδόν διπλάσια από το 2008- και τα 38 εκατ. ευρώ των Ο.Τ.Α..
Προκλητικές περιπτώσεις παρανομίας
Στην έκθεση καταγράφονται περιπτώσεις απευθείας αναθέσεων, χωρίς να συντρέχουν οι προϋποθέσεις «για την προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία».
Για ακόμη μία χρονιά, ακολουθήθηκε σε μεγάλο βαθμό η κατάτμηση των συμβάσεων σε μικρότερα ποσά, προκειμένου να αποφευχθεί η διενέργεια διαγωνισμού.
Σύμφωνα με την έκθεση, το Ελεγκτικό Συνέδριο διαπιστώνει ότι σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει «δυστροπία» της Διοίκησης όχι μόνο να εφαρμόσει την κείμενη νομοθεσία, αλλά και να συμμορφωθεί με τη νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με αποτέλεσμα την επανάληψη των ιδίων παραβάσεων.
Μερικές, μόνο, περιπτώσεις είναι:
• καταβολή εξόδων παράστασης αιρετών οργάνων που δεν δικαιούνταν
• πληρωμή υπαλλήλων με βάση το μισθολογικό κλιμάκιο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, χωρίς να έχουν τα απαραίτητα προσόντα (απολυτήριο λυκείου)
• μη νόμιμη καταβολή οικογενειακού επιδόματος ή επιδόματος μεταπτυχιακών σπουδών
• μη νόμιμη καταβολή εφάπαξ έκτακτης οικονομικής παροχής σε αγροτικούς ιατρούς
• παράνομη πρόσληψη και ένταξη σε ανώτερη βαθμίδα ωρομίσθιων καθηγητών από ΤΕΙ για τη διδασκαλία μαθημάτων χωρίς να κατέχουν τα αντίστοιχα προσόντα
• μη νόμιμη καταβολή αποζημίωσης για διδακτικό έργο που προσέφεραν επιστημονικοί συνεργάτες με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου λόγω μη προσκόμισης της άδειας της υπηρεσίας τους για ιδιωτικό έργο
• προσλήψεις με σύμβαση έργου, οι οποίες υπέκρυπταν συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας για την κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών, κατά παράβαση της σχετικής νομοθεσίας, ενώ υπήρχαν περιπτώσεις υπουργικών αποφάσεων έγκρισης και ανάθεσης εκτέλεσης έργου που καθόριζαν ως χρόνο έναρξης των συμβάσεων προγενέστερο αυτού της ημερομηνίας έκδοσης υπουργικών αποφάσεων και της σύναψης των συμβάσεων των προσληφθέντων
.
Ο οικονομικός εισαγγελέας Γρηγόρης Πεπόνης ζήτησε ήδη να του διαβιβαστεί η έκθεση του ελεγκτικού συνεδρίου που διαβιβάστηκε στη Βουλή την περασμένη εβδομάδα, προκειμένου να κρίνει σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει.
Σύμφωνα με την έκθεση αυτή, διαπιστώνονται παρατυπίες στα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και Ο.Τ.Α., που εμφανίζονται μεταξύ άλλων να έχουν αυξημένες δαπάνες και δεν έχουν καταρτίσει ούτε προϋπολογισμούς.
Υπενθυμίζεται ότι η έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για το 2009 αφορά σε διαφθορά και ανεξέλεγκτη σπατάληση του δημοσίου χρήματος.
Σωρεία παραβάσεων και ελλείψεων στις δαπάνες του κράτους, των ΟΤΑ και των ΝΠΔΔ, που υπερβαίνουν τα 770 εκατ. ευρώ διαπιστώνει το Ελεγκτικό Συνέδριο στην ετήσια έκθεσή του για το οικονομικό έτος 2009 που κατατέθηκε στη Βουλή.
Παράλληλα δείχνει εκτροχιασμό των δημοσιονομικών μεγεθών της ίδιας χρονιάς, καθώς, εκτός από την απόκλιση του στόχου των εσόδων κατά 5,59%, οι πραγματικές πληρωμές διαμορφώθηκαν στα 146,5 δισ. ευρώ (ή 61,7% του ΑΕΠ), παρουσιάζοντας απόκλιση σε σχέση με τις αντίστοιχες προβλέψεις του προϋπολογισμού κατά 47,1 δισ. ευρώ και ποσοστό 47,47%! Ακόμη ένα ενδιαφέρον σημείο είναι ότι μία στις δύο παραβάσεις εντοπίζεται στους Ο.Τ.Α..
Στενός δημόσιος τομέας και Τοπική Αυτοδιοίκηση, σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης, μοίραζαν αφειδώς εκατομμύρια ευρώ για παράτυπες και παράνομες δαπάνες, σε απευθείας αναθέσεις έργων, προσλήψεις, μισθούς, επιδοτήσεις.
Οι μη νόμιμες δαπάνες εξαπλασιάστηκαν το 2009 συγκριτικά με το 2008, φθάνοντας από τα 106,4 εκατ. ευρώ στα 657,7 εκατ. ευρώ.
Από αυτά, τα 505,5 εκατ. ευρώ είναι μη νόμιμες δαπάνες του κεντρικού κράτους, τα 113 εκατ. ευρώ των ΝΠΔΔ -σχεδόν διπλάσια από το 2008- και τα 38 εκατ. ευρώ των Ο.Τ.Α..
Προκλητικές περιπτώσεις παρανομίας
Στην έκθεση καταγράφονται περιπτώσεις απευθείας αναθέσεων, χωρίς να συντρέχουν οι προϋποθέσεις «για την προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία».
Για ακόμη μία χρονιά, ακολουθήθηκε σε μεγάλο βαθμό η κατάτμηση των συμβάσεων σε μικρότερα ποσά, προκειμένου να αποφευχθεί η διενέργεια διαγωνισμού.
Σύμφωνα με την έκθεση, το Ελεγκτικό Συνέδριο διαπιστώνει ότι σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει «δυστροπία» της Διοίκησης όχι μόνο να εφαρμόσει την κείμενη νομοθεσία, αλλά και να συμμορφωθεί με τη νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με αποτέλεσμα την επανάληψη των ιδίων παραβάσεων.
Μερικές, μόνο, περιπτώσεις είναι:
• καταβολή εξόδων παράστασης αιρετών οργάνων που δεν δικαιούνταν
• πληρωμή υπαλλήλων με βάση το μισθολογικό κλιμάκιο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, χωρίς να έχουν τα απαραίτητα προσόντα (απολυτήριο λυκείου)
• μη νόμιμη καταβολή οικογενειακού επιδόματος ή επιδόματος μεταπτυχιακών σπουδών
• μη νόμιμη καταβολή εφάπαξ έκτακτης οικονομικής παροχής σε αγροτικούς ιατρούς
• παράνομη πρόσληψη και ένταξη σε ανώτερη βαθμίδα ωρομίσθιων καθηγητών από ΤΕΙ για τη διδασκαλία μαθημάτων χωρίς να κατέχουν τα αντίστοιχα προσόντα
• μη νόμιμη καταβολή αποζημίωσης για διδακτικό έργο που προσέφεραν επιστημονικοί συνεργάτες με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου λόγω μη προσκόμισης της άδειας της υπηρεσίας τους για ιδιωτικό έργο
• προσλήψεις με σύμβαση έργου, οι οποίες υπέκρυπταν συμβάσεις εξαρτημένης εργασίας για την κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών, κατά παράβαση της σχετικής νομοθεσίας, ενώ υπήρχαν περιπτώσεις υπουργικών αποφάσεων έγκρισης και ανάθεσης εκτέλεσης έργου που καθόριζαν ως χρόνο έναρξης των συμβάσεων προγενέστερο αυτού της ημερομηνίας έκδοσης υπουργικών αποφάσεων και της σύναψης των συμβάσεων των προσληφθέντων
.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου