Έξι δυστυχήματα και 365 εργατικά ατυχήματα έχουν καταγράψει οι Επιθεωρητές Εργασίας από το 2010 έως το πρώτο 5μηνο του 2011 σε Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και κυρίως στον τομέα της καθαριότητας.
Μιλώντας χθες σε ημερίδα του Ελληνικού Ινστιτούτου Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας, με θέμα την Υγεία και την Ασφάλεια στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης κατά την εφαρμογή του προγράμματος "Καλλικράτης", ο Ειδικός Γραμματέας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, Μιχάλης Χάλαρης, ανέφερε, ότι στους περισσότερους δήμους η επίβλεψη της υγείας των εργαζομένων είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Το 70% των εργαζομένων στην καθαριότητα δεν υπόκεινται σε ιατρικές εξετάσεις, το 65% δεν εμβολιάζεται και για το 75% δεν τηρούνται οι σχετικοί ιατρικοί φάκελοι.
Μιλώντας χθες σε ημερίδα του Ελληνικού Ινστιτούτου Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας, με θέμα την Υγεία και την Ασφάλεια στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης κατά την εφαρμογή του προγράμματος "Καλλικράτης", ο Ειδικός Γραμματέας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας, Μιχάλης Χάλαρης, ανέφερε, ότι στους περισσότερους δήμους η επίβλεψη της υγείας των εργαζομένων είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Το 70% των εργαζομένων στην καθαριότητα δεν υπόκεινται σε ιατρικές εξετάσεις, το 65% δεν εμβολιάζεται και για το 75% δεν τηρούνται οι σχετικοί ιατρικοί φάκελοι.
Οι έλεγχοι του ΣΕΠΕ κατέδειξαν, ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων στους δήμους είναι ανεκπαίδευτη σε θέματα ασφάλειας και υγείας στο χώρο εργασίας, ελάχιστοι χρησιμοποιούν σωστά τα μέσα ατομικής προστασίας, ενώ υπήρξαν περιπτώσεις που τα μέσα αυτά δεν χορηγήθηκαν σε έκτακτο προσωπικό.
Σύμφωνα με τον Γενικό Επιθεωρητή Εργασίας, "η πλειονότητα των απορριμματοφόρων οχημάτων είναι παλαιάς τεχνολογίας και δεν φέρουν τις πιο σύγχρονες διατάξεις ασφάλειας (όπως κάμερες και αισθητήρες στα σκαλοπάτια με κόφτη ταχύτητας) ενώ, λόγω της έλλειψης κονδυλίων αλλά και για τεχνικούς λόγους, δηλώνεται και αδυναμία εκ των υστέρων τοποθέτησής τους. Βασικότερος εξοπλισμός ασφάλειας όπως χειρολισθήρες και διατάξεις φωτεινής και ηχητικής προειδοποίησης οπισθοπορείας, γενικά υπήρχε ακόμα και στα παλαιότερα οχήματα".
Στους περισσότερους δήμους που ελέγχθηκαν, οι επιθεωρητές εργασίας διαπίστωσαν ότι δεν υπήρχε κανένας συντονισμός των συνεργείων καθαριότητας, τα οποία πολλές φορές απαρτίζονται από συμβασιούχους εργαζόμενους (που δουλεύουν κυρίως ως συνοδοί) και με μηδαμινή εκπαίδευση και ενημέρωση για τους κινδύνους της αποκομιδής απορριμμάτων.
Οι έλεγχοι του ΣΕΠΕ κατέδειξαν επίσης, ότι ενώ τα απορριμματοφόρα οχήματα περνούν από περιοδικό έλεγχο μέσω των ΚΤΕΟ, οι ανυψωτικοί και άλλοι μηχανισμοί -οι οποίοι είναι κρίσιμοι για την ασφάλεια των εργαζομένων- δεν συντηρούνται με αντίστοιχο, τακτικό τρόπο.
Πηγή: ΑΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου