Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Δευτέρα 14 Απριλίου 2014

Plasticobilism: 12 φωτογραφίες "πλαστικής" οργής και ένα σκάνδαλο


"Ευτυχής πατέρας, δυστυχής Έλληνας. Δεν βλέπω καμιά θυσία μου να πιάνει τόπο, εκτός ίσως απ’ αυτές που έκανα για να αγοράσω playmobil στον γιο μου. Με σήκωσαν απ' τον καναπέ και δεν εννοώ μόνο για να παίξω μαζί του...".
Κάπως έτσι προλογίζεται το blog Plasticobilism από τον δημιουργό του, τον κατά κόσμο Νίκο Παπαδόπουλο.

Ο ίδιος είναι φυσικός, διδάκτωρ αστρονομίας και επαγγελματίας σεναριογράφος, όπως μας δήλωσε, σε επικοινωνία που είχαμε μαζί του. Κάποτε λεγότανPlaymobilism αλλά επειδή η Playmobil τον "κυνήγησε", άλλαξε το κωδικό του όνομα σε Plasticobilism.
Σε κείμενο του με τίτλο, "Playmobil όπως λογοκρισία", ανέφερε χαρακτηριστικά:
"Όπως ίσως γνωρίζετε ήδη, η Playmobil, χωρίς καμία προηγούμενη προειδοποίηση, έκλεισε τη σελίδα μου, Playmobilism. Οι λόγοι, που η ίδια η γερμανική Playmobil παραδέχτηκε ήταν:
1. Ότι χρησιμοποίησα τη λέξη "Playmobil" στο όνομα της σελίδας δημιουργώντας τη λανθασμένη εντύπωση ότι πρόκειται για εγκεκριμένες φωτογραφίες της Playmobil.
2. Ότι το περιεχόμενο των φωτογραφιών ήταν καθαρά πολιτικού χαρακτήρα, κάτι που εναντιώνεται στις οδηγίες τους για την τροποποίηση των φιγούρων, ή όπως λέμε στα αγγλικά είναι: against their (customizing) guidelines.
Να τονίσω εδώ ότι στις φωτογραφίες που δημιουργώ δεν φτιάχνω δικές μου φιγούρες Playmobil, αλλά χρησιμοποιώ ΜΟΝΟ αυτές που κυκλοφορούν στο εμπόριο, τις οποίες και έχω ΑΓΟΡΑΣΕΙ όλες (ευτυχώς ή δυστυχώς). Επομένως, δεν έχω custom φιγούρες, άρα δεν θα έπρεπε καν να με αγγίζουν οι όροι περί customizing. Εννοείται πως δεν θεωρείται custom φιγούρα αυτή του εμπορίου που της αλλάζεις απλώς τα μαλλιά ή τα ρούχα, κάτι που είναι τελείως θεμιτό από την ίδια την εταιρεία.
Στη συνέχεια, και μετά το κλείσιμο του Playmobilism, άνοιξα μια καινούρια σελίδα, την #Plasticobilism, προσέχοντας στο όνομα να μην υπάρχει κάτι που να μην παραπέμπει στην Playmobil, κάτι που έγινε όπως και οι ίδιοι παραδέχονται.
Αλλά δεν τους έφτασε αυτό. Έξι μόλις ημέρες (!) μετά το άνοιγμα της νέας μου σελίδας, η Playmobil Γερμανίας επιστρέφει για να μου γράψει πώς παρόλο που το νέο όνομα δεν περιέχει το trademark της Playmobil, το περιεχόμενο της σελίδας είναι πάλι πολιτικό και against their guidelines και αυτό μπορεί να βλάψει τη φήμη της εταιρείας τους (!). Γι’ αυτό μου ζητάνε ή να κλείσω τη σελίδα μόνος μου ή να αφαιρέσω τις φωτογραφίες με πολιτικό περιεχόμενο και να μην ξαναποστάρω τέτοιου περιεχομένου εικόνες, αλλιώς θα με ξανακλείσουν οι ίδιοι, με τη διορία να είναι η δεκάτη του Απρίλη 2014".
Ακολούθησε σειρά διαπραγματεύσεων και επισήμανση των guidelines της εταιρείας:
-Οποιοδήποτε φυλετική διάκριση
-Περιεχόμενο που χρησιμοποιείται για πολιτικές δηλώσεις
-Περιεχόμενο ακατάλληλο για παιδιά
-Εξτρεμιστικό περιεχόμενο κάθε είδους
-Επιθετικό περιεχόμενο και αντίστοιχο περιεχόμενο που σχετίζεται με πόλεμο και βία.
-Περιεχόμενο και μορφές που βλάπτουν τα παιδιά.”
Και συνεχίζει ο ίδιος: "Το πρόβλημα είναι ότι οι παραπάνω οδηγίες υπάρχουν μόνο στο site και ΜΟΝΟ στο ελληνικό site της Playmobil! Ψάχνοντας όλα τα site της εταιρείας σε όλες τις χώρες (σύνολο 18 site) ΠΟΥΘΕΝΑ δεν αναφέρονται οι παραπάνω οδηγίες".
Και παρακάτω: "ΠΟΥΘΕΝΑ λόγος για πολιτικές δηλώσεις (ποιος ακριβώς ορίζει το τι είναι πολιτική δήλωση;), ΠΟΥΘΕΝΑ για εξτρεμιστικό (ποιος ακριβώς ορίζει τι είναι εξτρεμιστικό;) περιεχόμενο. ΠΟΥΘΕΝΑ σε όλον τον κόσμο, εκτός από την Ελλάδα!".
Μάλιστα.
Και έρχεται η αποκάλυψη: "Αποφάσισα να περιηγηθώ στο ελληνικό site της Playmobil και να βρω αυτούς τους όρους που μου επιβάλλουν να ακολουθήσω. Με μεγάλη μου έκπληξη ανακάλυψα ότι αυτό το link με τους όρους: Κατευθυντήριες γραμμές Geobra για την τροποποίηση φιγούρων και εξαρτημάτων PLAYMOBIL®, που εμφανίζεται σήμερα στο site τους δεν υπήρχε ΠΟΤΕ. Και, φυσικά, δεν υπήρχε ούτε την ημέρα που άνοιξα το playmobilism.blogspot, δηλαδή στις 6 Αυγούστου του 2013. Δεν μπορώ να εντοπίσω ακριβώς ποια μέρα προστέθηκε στο site  τους, αλλά είναι αποδεδειγμένο ότι μέχρι τις 12 Ιανουαρίου 2014 δεν υπήρξε ΠΟΤΕ! (έχω αποθηκεύσει ήδη όλα τα αρχεία από το 2010 μέχρι τον Ιανουάριο του 2014, οπότε όποιος θέλει να απευθυνθεί στον οργανισμό, για να σβήσει τα αρχεία της ελληνικής Playmobil είναι… καλοδεχούμενος.)... Όπως αντιλαμβάνεστε, η ελληνική Playmobil μπήκε και ΠΡΟΣΘΕΣΕ τις συγκεκριμένες οδηγίες (που τους πλασάρει ως νόμους!) ΜΟΝΟ στην Ελλάδα και μόνο και μόνο για να κατεβάσει το blog μου, τη σελίδα μου και να με φιμώσει. Είτε επειδή έχω ενοχλήσει κάποιους στην Ελλάδα είτε επειδή έχω εκνευρίσει τη μαμά Γερμανία".
"Το πρώτο μπλογκ το άνοιξα στις 6 Αυγούστου 2013 και λίγες μέρες αργότερα άνοιξα τη σελίδα που μου έριξαν", μας είπε ο ίδιος.
Και η δικαίωση:
Στη συνέχεια της ιστορίας, ο blogger αναφέρει ότι η γερμανική Playmobil επικοινώνησε ξανά μαζί του και τον ενημέρωσε πως αυτές οι οδηγίες για την απαγόρευση χρήσης φιγούρων της εταιρείας για πολιτικό και εξτρεμιστικό περιεχόμενο υπάρχουν και στις ιστοσελίδες της σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται ήδη από το 2012, αλλά στην Ελλάδα οι οδηγίες αυτές αναρτήθηκαν το 2014 και βάσει αυτών του άσκησαν την λογοκρισία.
"Ο λόγος που μαζεύω τα Playmobil είναι αυτός που εξυπηρετείται από το blog και ο άλλος είναι ο γιος μου", μας δήλωσε επίσης ο Ν.Π. Εμείς, του ευχόμαστε ολόψυχα, καλή συνέχεια.
Μερικές από τις πιο εμπνευσμένες δημιουργίες του Blogger (οι λεζάντες είναι του NEWS 247 και όχι του ιδίου του Blogger):
Έχουμε πλεόνασμα, σωστά;
Η επανάσταση θα ξεκινήσει από το πλαστικό
Ψωμί, παιδεία, ελευθερία. 2014 edition
Έ-ε-ερχονται, ε-ε-εκλογές
Ας αναδιαμορφώσουμε το ΠΑΣΟΚ λοιπόν
Τα νιάτα της χώρας παρελαύνουν
ΕΟΠΥΥ και άλλα ωραία
Ήρθαν οι εκπτώσεις, ας εκμεταλλευτούμε το πλεόνασμα
Μπαλτάκος και μπαλτα-διά στη δημοκρατία
Άστεγα όνειρα
Εργάτες ενωμένοι
Το ρατσισμό βαθιά κατάλαβέ τον
Περισσότερα στο: Plasticobilism

http://news247.gr/eidiseis/weekend-edition/plasticobilism_12_fwtografies_plastikhs_orghs_kai_ena_skandalo.2730986.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου