Βλέπω πολλές κοινοποιήσεις κειμένου για τη μαντίλα της μαθήτριας στην Παρέλαση και άλλες τόσες για κοντά φουστάκια και για τακουνάκια.
Ξέρω ότι το θέμα ξυπνά τα αίματα και σήμερα δεν έχω δυνάμεις να απαντήσω.
Αλλά δε θέλω και να το αφήσω ασχολίαστο, κι έτσι για όποια/όποιον νοιάζεται πραγματικά θέλω να το φωτίσω λίγο αλλιώς, άσχετα από πατρίδα και θρησκεία:
Το πρόβλημά μου δεν είναι πόσο άτοπα ντύνεται ένα παιδί (όλοι οι έφηβοι λίγο-πολύ τα παθαίνουν, όλοι λίγο-πολύ έχουμε νεανικές φωτογραφίες της ντροπής)
αλλά ότι παρά την όποια χειραφέτηση
ακόμα στις κοινωνίες μας
θεωρείται θεμιτό να αποτιμάται η γυναίκα από το ρούχο της
και να υπαγορεύεται στους θηλυκούς πολίτες το τι θα φοράνε.
Και σε αυτό δεν έχουμε κάνει βήμα προόδου από τα βουκολικά έτη της Βίβλου όποιο κι αν είναι το Αβρααμικό δόγμα με το οποίο ανατρεφόμαστε.
__________________
**'Αυριο θα είναι μπούρκα;' ρωτά ρητορικά ο Ανδρέας Πετρουλάκης [στο protagon] και βλέπω αμέτρητες κοινοποιήσεις και σχόλια.
Δε θα συλλέξω πολλά γιατί δεν έχω σκοπό να ξαναπούμε τα γνωστά. Μόνο σα δείγμα φέρνω ενδεικτικά κάποια που συμφωνώ και κάποια ως υπενθύμηση.
Εγώ τώρα δηλαδή που πάλεψα ενάντια στην καταπίεση των Ελλήνων ΡΟΜΑ και ήμουν ενάντια πχ στον γάμο τους από μικρά παιδιά, ή που δίνω μάχες ΚΑΘΕ ΗΜΕΡΑ στα τραίνα ενάντια στην χρήση παιδιών στην επαιτία που αγωνίσθηκα από σκατό μικρό ενάντια στην εθνικιστική τρομοκρατία των Ιρλανδών, των Βάσκων των δικών μας των Κύπριων ΠΡΕΠΕΙ ΑΠΟ ΛΥΠΗΣΗ να ανέχομαι τις μανδήλες τις μπόμπες και τις άλλες ανατολίτικες δοξασίες ; ΡΕ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΟΣ ΑΝΑΘΕΩΡΙΤΙΣΜΟΣ...
Sofia Lampiki
Τί κοιτάω όταν μπαίνω στη τάξη και τί βλέπω στους μαθητές μου;
Καταρχήν δεν κοιτώ τί φορούν,πώς είναι κουρεμένα τα μαλλιά τους,αν είναι βαμμένα τα κορίτσια,αν φοράνε σκουφιά,μπερέδες,κουκούλες των φούτερ,αν έχουν 7,17 σκουλαρίκια αν έχουν τατουάζ.
Κοιτώντας τους μαθητές μου βλέπω βαθιά μέσα τους τον ενήλικα που είναι έτοιμος να αναλάβει δράση και σε αυτόν απευθύνομαι.
Προσπαθώ με χίλια βάσανα και τρόπους να πείσω αυτόν τον αγριεμένο ενήλικα που περιμένει φυλακισμένος,προσπαθώ να τον πείσω να είναι άνθρωπος,να είναι ανοιχτόμυαλος,να αποκτήσει την εμμονή του διαβάσματος,το βίτσιο της γνώσης,για να μην τον εκμεταλλεύονται οι κατέχοντες τη γνώση,το χρήμα.
Να είναι ατρόμητος προσπαθώ αλλά πάντα να νιώθει τον διπλανό του,να αγαπά τον εαυτό του και μέσα απ΄αυτόν τους άλλους ανθρώπους.
Γι αυτό δε βλέπω τίποτα,καμιά φορά με ρωτάνε άλλοι συνάδελφοι "εσένα μασάνε τσίχλα μέσα και δε σε πειράζει;" Δεν το βλέπω,δεν βλέπω την εμφάνιση του σήμερα,τον ενήλικα βλέπω που πολλές φορές με τρομάζει.
Γι αυτό δε με νοιάζουν κι οι μαντήλες.
Ας είχα μαθήτρια μια κοπέλα με μαντήλα και θα κατάφερνα να της κολλήσω το μικρόβιο της γνώσης,μετά,δικός της ο δρόμος.
Καταρχήν δεν κοιτώ τί φορούν,πώς είναι κουρεμένα τα μαλλιά τους,αν είναι βαμμένα τα κορίτσια,αν φοράνε σκουφιά,μπερέδες,κουκούλες των φούτερ,αν έχουν 7,17 σκουλαρίκια αν έχουν τατουάζ.
Κοιτώντας τους μαθητές μου βλέπω βαθιά μέσα τους τον ενήλικα που είναι έτοιμος να αναλάβει δράση και σε αυτόν απευθύνομαι.
Προσπαθώ με χίλια βάσανα και τρόπους να πείσω αυτόν τον αγριεμένο ενήλικα που περιμένει φυλακισμένος,προσπαθώ να τον πείσω να είναι άνθρωπος,να είναι ανοιχτόμυαλος,να αποκτήσει την εμμονή του διαβάσματος,το βίτσιο της γνώσης,για να μην τον εκμεταλλεύονται οι κατέχοντες τη γνώση,το χρήμα.
Να είναι ατρόμητος προσπαθώ αλλά πάντα να νιώθει τον διπλανό του,να αγαπά τον εαυτό του και μέσα απ΄αυτόν τους άλλους ανθρώπους.
Γι αυτό δε βλέπω τίποτα,καμιά φορά με ρωτάνε άλλοι συνάδελφοι "εσένα μασάνε τσίχλα μέσα και δε σε πειράζει;" Δεν το βλέπω,δεν βλέπω την εμφάνιση του σήμερα,τον ενήλικα βλέπω που πολλές φορές με τρομάζει.
Γι αυτό δε με νοιάζουν κι οι μαντήλες.
Ας είχα μαθήτρια μια κοπέλα με μαντήλα και θα κατάφερνα να της κολλήσω το μικρόβιο της γνώσης,μετά,δικός της ο δρόμος.
Μαρια Δαρδαντακη Θυμαμαι με θυμο τα δικα μας σχολικα χρονια με τις ποδιες, τις κορδελες και τη φασιστικη ομοιομορφια στα γυμνασια θηλεων.Θυμαμαι με θυμο την προσπαθεια των εντεταλμενων "δασκαλων" να μας ισοπεδωσουν. .Θυμαμαιαι επισης και τους, μετρημενους στα δαχτυλα του ενος χεριου, καθηγητες μας να μας κοιταζουν μια-μια στα ματια και να μας προκαλουν να ακουστει η φωνη μας στην ταξη.
Δείγμα Χριστιανικόν
Ο ΙΖ' κανόνας της τοπικής συνόδου της Γάγγρας (340μ.χ.) που δεν έχει καταργηθεί έως σήμερα, απαγορεύει στις γυναίκες να κουρεύουν τα μαλλιά τους. Μερικά χρόνια αργότερα ο αυτοκράτορας Θεοδόσιος (ο επονομαζόμενος Μέγας) διέταξε με νομοθεσία να εκδιώχνονται από την εκκλησία οι γυναίκες που έχουν κοντά μαλλιά, ενώ αν κάποιοι αρχιερείς τύχει και τις δεχθούν, να καθαιρούνται….
«η γυναίκα δεν εξουσιάζει το ίδιο της το σώμα, αλλά ο άνδρας» (Α' προς κορινθίους, ζ'4).
Ο λόγος του Ιωάννη του χρυσόστομου ξεχειλίζει από μίσος κατά των γυναικών. Στο «προς τους έχοντας παρθένουν συνεισάκτους» διαβάζουμε:
«Γενικά η γυναίκα είναι ένα σκουλήκι που σέρνεται, η κορη του ψεύδους, σκεύος ακαθαρσιών, ο εχθρός της ειρήνης. Ο κατάλογος των αμαρτημάτων και των αδυναμιών της είναι ατελείωτος. Eίναι ελαφρόμυαλη, φλύαρη και ακόλαστη. Πάνω απ'όλα είναι παθιασμένη με την πολυτέλεια και τις δαπάνες. Φορτώνεται με κοσμήματα, πουδράρει το πρόσωπό της, βάφει τα μάγουλά της με κοκκινάδι, βάζει μυρωδικά στα ρούχα της κι έτσι γίνεται θανάσιμη παγίδα για τον εκμαυλισμό των νέων. Όσος και να είναι ο πλούτος δεν επαρκεί να ικανοποιήσει τη γυναικεία επιθυμία. Μέρα και νύκτα η γυναίκα δεν σκέπτεται τίποτε άλλο παρά το χρυσάρι και τα πολύτιμα πετράδια, τα πορφυρά υφάσματα και τα κεντήματα, τις κρέμες και τα αρώματα.Αν δεν υπήρχε η σεξουαλική επιθυμία, κανένας άνδρας με τα σωστά του δεν θα ήθελε να μοιράζεται το σπίτι του με μια γυναίκα και να υφίσταται τις επακόλουθες ζημιές, παρά τις οικιακές εργασίες που εκτελεί ".
Οι γυναίκες στις εκκλησίες ας σιωπήσουν. Δεν επιτρέπεται σ'αυτές να ομιλούν, αλλά να υποτάσσονται, καθώς ο (μωσαϊκός) νόμος λέγει.. Αν θέλουν να μάθουν κάτι, ας ρωτούν στο σπίτι τους άνδρες τους (Α' προς Κορινθίους, ια' 4-12,ιδ' 31-40).
________________
εικόνες
1.Banksy. Διοτι sexy, ή πρόστυχα προκλητική, σεμνή κι ενάρετη, καλή μαγείρισσα και μάνα όλα είναι ρόλοι, απαιτήσεις και προσδιορισμοί άλλων για μας.
2. Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών
3 και 4 . Ιράν και Αφγανιστάν το 1970 και το 2012: ό,τι πουν οι άνδρες.
Για το θέμα έχω και στα:
Τα των Παρελάσεων σχόλια (και λίγο Χαλάνδρι)
____
Αν ενδιαφέρεστε για το διάλογο, είναι πολλά τα σχόλια στο Facebook:
____
Αν ενδιαφέρεστε για το διάλογο, είναι πολλά τα σχόλια στο Facebook:
Daphne Chronopoulou
πριν από 22 ώρες
Βλέπω πολλές κοινοποιήσεις κειμένου για τη μαντίλα της μαθήτριας στην Παρέλαση και άλλες τόσες για κοντά φουστάκια και για τακουνάκια.
Ξέρω ότι το θέμα ξυπνά τα αίματα και σήμερα δεν έχω δυνάμεις να απαντήσω.
Αλλά δε θέλω και να το αφήσω ασχολίαστο, κι έτσι για όποια/όποιον νοιάζεται πραγματικά θέλω να το φωτίσω λίγο αλλιώς, άσχετα από πατρίδα και θρησκεία:
Ξέρω ότι το θέμα ξυπνά τα αίματα και σήμερα δεν έχω δυνάμεις να απαντήσω.
Αλλά δε θέλω και να το αφήσω ασχολίαστο, κι έτσι για όποια/όποιον νοιάζεται πραγματικά θέλω να το φωτίσω λίγο αλλιώς, άσχετα από πατρίδα και θρησκεία:
Το πρόβλημά μου δεν είναι πόσο άτοπα ντύνεται ένα παιδί (όλοι οι έφηβοι λίγο-πολύ τα παθαίνουν, όλοι λίγο-πολύ έχουμε ν...
Δείτε περισσότερα
http://daphnechronopoulou.blogspot.gr/2016/03/blog-post_26.html
http://daphnechronopoulou.blogspot.gr/2016/03/blog-post_26.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου