Θα μπορούσε κάποιος να στείλει την απάντηση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου στον ΕΣΔΝΑ ??
Σας Ευχαριστώ Θερμά
Κυριάκος Γκίκας
Subject: [ΟΥΤΕ ΧΥΤΑ ΟΥΤΕ ΧΥΤΥ, ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΩΡΑ] Λόγος και αντίλογος για τα εργοστάσια επεξεργασίας απορριμμάτων
ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΕΔΣΝΑ
Επιστολή στην «Κ.Ε.», για δημοσίευμα σχετικά με το διαγωνισμό για τα 4 εργοστάσια επεξεργασίας σκουπιδιών, έστειλε ο Ειδικός Διαβαθμιδικός Σύνδεσμος Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ). Στην επιστολή, μεταξύ άλλων, αναφέρεται:
«Στο από 4-5-2013 φύλλο της εφημερίδας σας δημοσιεύθηκε ρεπορτάζ με τον τίτλο "Ερωτήματα για τα εργοστάσια επεξεργασίας απορριμμάτων", με αφορμή τις ενέργειες που έχουν γίνει για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για τους διαγωνισμούς για την κατασκευή των 4 Μονάδων Επεξεργασίας Απορριμμάτων στην Αττική.Το δημοσίευμα της εφημερίδας σας λίγο έως πολύ εγκαλεί τη διοίκηση του ΕΔΣΝΑ, επειδή σε μια δύσκολη εποχή για τη χώρα, εξοικονομεί χιλιάδες ευρώ που θα επιβάρυναν τους Ελληνες φορολογούμενους, εξασφαλίζοντας για τις ίδιες υπηρεσίες και μικρότερο κόστος και χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Αττικής 2007-2013.
Εγκαλεί δηλαδή τον ΕΔΣΝΑ επειδή δεν προχώρησε στην υπογραφή μιας σύμβασης, της οποίας οι διαγωνιστικές διαδικασίες -θυμίζουμε- ξεκίνησαν και ολοκληρώθηκαν από τον προγενέστερο φορέα, τον ΕΣΔΚΝΑ, με συμβατικό αντικείμενο ύψους περίπου 1.200.000,00 ευρώ, και αντ' αυτών προκηρύχθηκαν από την Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή Αττικής με χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Αττικής 2007-2013.
Και όλα αυτά ενώ ο πρόεδρος του ΕΔΣΝΑ και περιφερειάρχης Αττικής έχει πλείστες όσες φορές αναδείξει με επιστολές και δημόσιες παρεμβάσεις του το τεράστιο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο φορέας με τα χρέη που κληρονόμησε, που σήμερα ανέρχονται στο ύψος των 76 εκατ. ευρώ. Αναρωτιέται κανείς τι θα έπρεπε να κάνει ο ΕΔΣΝΑ, να προσθέσει στον βεβαρημένο προϋπολογισμό του ακόμη μία συμβασιοποιημένη οφειλή στην οποία δεν θα μπορούσε εκ των πραγμάτων να ανταποκριθεί;
Το δημοσίευμα παρουσιάζει τις θέσεις της εταιρείας που είχε κερδίσει το διαγωνισμό, μη αναδεικνύοντας και πάλι τις ενέργειες της διοίκησης του ΕΔΣΝΑ που προασπίζουν το προφανές για το δημόσιο συμφέρον όφελος. Το γεγονός αυτό θεωρούμε ότι αδικεί κατάφωρα τη νέα διοίκηση του ΕΔΣΝΑ, που σε μια δύσκολη συγκυρία για το Σύνδεσμο αλλά και για τη χώρα γενικότερα έχει καταφέρει να διασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία του και να προχωρήσει όλες τις αναγκαίες διαγωνιστικές διαδικασίες για την ολοκληρωμένη διαχείριση των απορριμμάτων της Αττικής και για την αποκατάσταση των Χώρων Ανεξέλεγκτης Διάθεσης Απορριμμάτων για τους οποίους κινδυνεύουμε ως χώρα με υψηλά πρόστιμα από την Ευρωπαϊκή Ενωση».
ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ «Κ.Ε.»
Η απάντηση της συντάκτριάς μας ΝΑΝΤΙΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ:
Είναι προφανές ότι με τα δημοσιεύματά μας δεν εγκαλούμε τη διοίκηση του ΕΔΣΝΑ για την (όπως ισχυρίζεται) εξοικονόμηση χιλιάδων ευρώ, σε καιρούς κρίσης. Το αντίθετο συμβαίνει: παραθέτουμε στοιχεία και εντοπίζουμε παραλείψεις, εξαιτίας των οποίων ο ΕΔΣΝΑ κινδυνεύει να «φορτωθεί» το κόστος υπηρεσιών που δεν προσφέρθηκαν καν. Αυτονόητα, δημιουργούνται πολλά ερωτήματα.
Στο σημείο αυτό, αξίζει να επισημανθεί ότι όσο τα ανακλαστικά του ΕΔΣΝΑ «λειτουργούν» απέναντι στα κριτικά ρεπορτάζ, άλλο τόσο «βραδυφλεγής» είναι η στάση του προς τις κινήσεις πολιτών. Εξόχως χαρακτηριστική αυτής της τακτικής είναι η αντιμετώπιση που έχει επιφυλαχθεί σε αλλεπάλληλες επιστολές της «Πρωτοβουλίας συνεννόησης για τη διαχείριση των απορριμμάτων - ΠΡΩΣΥΝΑΤ». Για την, επί μήνες, απουσία έστω μιας τυπικής απάντησης, έχει ζητηθεί η παρέμβαση του Σώματος Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης.
Ζητήματα που τίθενται χωρίς να απαντηθούν είναι η ολιγωρία που επιδεικνύεται στην αναθεώρηση του περιφερειακού σχεδιασμού απορριμμάτων, η πλήρης υποβάθμιση των αρχών της πρόληψης δημιουργίας τους, της επαναχρησιμοποίησης και της ανακύκλωσης -που η νομοθεσία επιβάλλει να διαμορφώνουν το ύφος του νέου περιφερειακού σχεδιασμού-, η ταυτόχρονη διατήρηση σε σύμμεικτη μορφή του συνόλου, σχεδόν, των απορριμμάτων και η επεξεργασία τους σε συγκεντρωτικές εγκαταστάσεις (Φυλή, Κερατέα, Γραμματικό).
Επί τούτου
Ως προς το «επίμαχο» δημοσίευμα:
Αν και οι διαγωνιστικές διαδικασίες για την ανάδειξη τεχνικού συμβούλου ξεκίνησαν από την προηγούμενη διοίκηση, όπως επισημαίναμε, δεν σημαίνει ότι οι δημόσιες αρχές δεν έχουν συνέχεια. Αν η τωρινή διοίκηση του ΕΔΣΝΑ έκρινε ότι το συμβατικό αντικείμενο, ύψους, περίπου, 1 εκατ. 200 χιλιάδων ευρώ είναι ασύμφορο, έπρεπε να ενημερώσει την επιλεγείσα κοινοπραξία έγκαιρα, ώστε να μη βρίσκεται σήμερα προ των πυλών δικαστικών προσφυγών. Διότι σε περίπτωση δικαίωσης της κοινοπραξίας, που ισχυρίζεται ότι έχει υποστεί ζημιές, θα χρειαστεί να καταβληθούν διόλου ευκαταφρόνητες αποζημιώσεις.
Ως προς τον ισχυρισμό ότι το κόστος της σύμβασης με την κοινοπραξία θα καλυπτόταν από εθνικούς πόρους, η προειδοποιητική επιστολή της αναφέρει ότι «εφόσον τα 4 εργοστάσια συγχρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκά κονδύλια, τότε αντίστοιχα και η αμοιβή του τεχνικού συμβούλου μπορεί να συγχρηματοδοτηθεί κι αυτή». Σε αυτή την περίπτωση, είναι ατυχής και χωρίς νόημα η χρήση του ως επιχειρήματος υπέρ της ακύρωσης της ανάθεσης.
Είναι, επίσης, προφανές ότι στο ρεπορτάζ δεν παρουσιάζαμε τις θέσεις της εταιρείας που είχε κερδίσει το διαγωνισμό. Αναδείξαμε τα επιχειρήματα που επικαλείται στο αυστηρό προειδοποιητικό έγγραφο -δίκην εξωδίκου- προς ένα δημόσιο φορέα, αφήνοντας ανοιχτή την πόρτα για διεκδίκηση αποζημιώσεων.
Η διαδικασία που εσείς επιλέξατε στη θέση της μη υπογραφείσας σύμβασης είναι η κατάτμηση του αρχικού αντικειμένου σε επιμέρους έργα. Ορισμένα από αυτά εντάχθηκαν σε πράξη χρηματοδότησης, με την υπογραφή του κ. Σγουρού και με το γενικό τίτλο: «Υποστήριξη Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας Αττικής και Στρατηγικών Τελικών Δικαιούχων σε δράσεις ωρίμανσης/παρεμβάσεων έργων του ΠΕΠ Αττικής 2007-2013» (12.2.2013). Στην πράξη αυτή περιλαμβάνονταν, αρχικά, οκτώ υποέργα, που στη συνέχεια (13.5.2013) με τροποποιητική απόφαση έγιναν δέκα.
Υποέργα
Σε αυτά περιλαμβάνονται πέντε υποέργα (τεχνικός, οικονομικός, νομικός σύμβουλος κ.ά.) που σχετίζονται άμεσα με τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων και τους σε εξέλιξη διαγωνισμούς, συνολικού προϋπολογισμού 519.000 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ. Το πιθανότερο είναι ότι τα υποέργα αυτά θα συνοδευτούν και από άλλα, αφού:
* Το αντικείμενο του ανολοκλήρωτου διαγωνισμού είναι πολύ πιο ευρύ από αυτό των πέντε υποέργων και εκτείνεται μέχρι και την περίοδο δοκιμαστικής λειτουργίας των νέων εγκαταστάσεων.
* Ο χρόνος υλοποίησης της πράξης χρηματοδότησης λήγει στις 31.12.2015, ημερομηνία που θεωρείται σχεδόν βέβαιο -ακόμη και από στελέχη του ΕΔΣΝΑ- ότι δεν θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα.
* Αρμόδιοι της υπηρεσίας σας έχουν πει: «Θα υπάρξουν κι άλλες συμβουλευτικές υπηρεσίες για τα εργοστάσια, οι οποίες θα ενταχθούν σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα (Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα-ΠΕΠ)».
Με αυτά τα δεδομένα, το τελικό συνολικό κόστος των υποστηρικτικών υπηρεσιών παραμένει, προσώρας, απροσδιόριστο. Αν συνυπολογίσουμε το ενδεχόμενο ο ΕΔΣΝΑ να υποχρεωθεί δικαστικά στην καταβολή αποζημίωσης στην κοινοπραξία, τότε σίγουρα δεν μιλάμε για εξοικονόμηση δημόσιου χρήματος.
Η όλη συζήτηση θα μπορούσε να είναι άνευ αντικειμένου αν τις παραπάνω υπηρεσίες αναλάμβανε το επιστημονικό και τεχνικό δυναμικό του Δημοσίου, ειδικότερα των εμπλεκόμενων φορέων και υπηρεσιών, ώστε να καλυφθεί μεγάλο μέρος, αν όχι το σύνολο, των υπηρεσιών, για τις οποίες θα δαπανηθούν εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.
Πηγή
--
Ανάρτηση Από τον/την Blogger στο ΟΥΤΕ ΧΥΤΑ ΟΥΤΕ ΧΥΤΥ, ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΤΩΡΑ τη 6/03/2013 10:01:00 μ.μ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου