Μόνιμη… έκτακτη εισφορά περιμένει τους ιδιοκτήτες σχεδόν 300.000 αυτοκινήτων, έπειτα από την σκέψη αλλά και σύντομα, υλοποίηση της Κυβέρνησης, να περάσει ένα νέο νομοσχέδιο που προβλέπει επιπλέον φόρους. Συγκεκριμένα και από… φέτος θα επιβάλλεται χαράτσι στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που φέρουν κινητήρες πάνω από 1.929 κ.εκ. το οποίο μεταφράζεται σε μερικές χιλιάδες ευρώ!
Στόχος του Υπουργείου Οικονομικών είναι να βάλει επιπλέον χρήματα στα ταμία και σε ετήσια βάση. Ο νέος φόρος στα Ι.Χ., που δεν περιελήφθη στο φορολογικό νομοσχέδιο και αποφασίστηκε αφού ολοκληρώθηκε η αποπληρωμή των τελών κυκλοφορίας, θα επιβάλλεται με συντελεστές 5% και 10% ανάλογα με τον κυβισμό και για αυτοκίνητα ηλικίας έως 10 ετών.
Το χρονικό...
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Πριν από 3-4 χρόνια δόθηκε η δυνατότητα σε χιλιάδες υποψήφιους αγοραστές να αποκτήσουν καινούργιο αυτοκίνητο με άφθονα κυβικά σε τιμές που πωλούνταν αυτοκίνητα με μικρότερους κινητήρες. Ήταν η περίοδος που όλοι... έτρεξαν να πάρουν το αυτοκίνητο των ονείρων τους, πληρώνοντας υψηλά ποσά, καταβάλλοντας εφάπαξ, χρήματα από οικονομίες κ.ά. αφού θεωρείτο ευκαιρία και όνειρο ζωής η απόκτηση του. Τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν όταν αυξήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας, αρχικά σε ποσοστό κοντά στο 20% και αργότερα σχεδόν στο 100%. Την ίδια στιγμή εκατοντάδες χιλιάδες κατέθεταν πινακίδες κυκλοφορίας αφού δεν μπορούσαν να ανταπεξέλθουν. Το 2012 ήρθε μία επιπλέον «σφαλιάρα» με έκτακτη εισφορά αυτοκινήτων στα οποία οι ιδιοκτήτες τους είχαν κάνει χρήση το… 2010!
Σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών η έκτακτη εισφορά ίσχυε μόνο γαι το 2010 (ενημέρωση στις 20/1/2012)Τεκμήρια που δεν συμβαδίζουν με την πραγματικότητα
Ταυτόχρονα επέστρεψαν τα τεκμήρια, τα οποία και σύμφωνα με τον Διευθυντή του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αυτοκινήτων) Δημήτρη Πάτσιο, δεν συμβαδίζουν με την πραγματικότητα. Οι φόροι όμως και όπως φαίνεται, δεν έχουν τελειωμό. Έτσι προκειμένου οι ιδιοκτήτες να μην καταθέσουν πινακίδες βγήκε η φήμη ότι θα
Στόχος του Υπουργείου Οικονομικών είναι να βάλει επιπλέον χρήματα στα ταμία και σε ετήσια βάση. Ο νέος φόρος στα Ι.Χ., που δεν περιελήφθη στο φορολογικό νομοσχέδιο και αποφασίστηκε αφού ολοκληρώθηκε η αποπληρωμή των τελών κυκλοφορίας, θα επιβάλλεται με συντελεστές 5% και 10% ανάλογα με τον κυβισμό και για αυτοκίνητα ηλικίας έως 10 ετών.
Το χρονικό...
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Πριν από 3-4 χρόνια δόθηκε η δυνατότητα σε χιλιάδες υποψήφιους αγοραστές να αποκτήσουν καινούργιο αυτοκίνητο με άφθονα κυβικά σε τιμές που πωλούνταν αυτοκίνητα με μικρότερους κινητήρες. Ήταν η περίοδος που όλοι... έτρεξαν να πάρουν το αυτοκίνητο των ονείρων τους, πληρώνοντας υψηλά ποσά, καταβάλλοντας εφάπαξ, χρήματα από οικονομίες κ.ά. αφού θεωρείτο ευκαιρία και όνειρο ζωής η απόκτηση του. Τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν όταν αυξήθηκαν τα τέλη κυκλοφορίας, αρχικά σε ποσοστό κοντά στο 20% και αργότερα σχεδόν στο 100%. Την ίδια στιγμή εκατοντάδες χιλιάδες κατέθεταν πινακίδες κυκλοφορίας αφού δεν μπορούσαν να ανταπεξέλθουν. Το 2012 ήρθε μία επιπλέον «σφαλιάρα» με έκτακτη εισφορά αυτοκινήτων στα οποία οι ιδιοκτήτες τους είχαν κάνει χρήση το… 2010!
Σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών η έκτακτη εισφορά ίσχυε μόνο γαι το 2010 (ενημέρωση στις 20/1/2012)Τεκμήρια που δεν συμβαδίζουν με την πραγματικότητα
Ταυτόχρονα επέστρεψαν τα τεκμήρια, τα οποία και σύμφωνα με τον Διευθυντή του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αυτοκινήτων) Δημήτρη Πάτσιο, δεν συμβαδίζουν με την πραγματικότητα. Οι φόροι όμως και όπως φαίνεται, δεν έχουν τελειωμό. Έτσι προκειμένου οι ιδιοκτήτες να μην καταθέσουν πινακίδες βγήκε η φήμη ότι θα
Η κίνηση αυτή θα οδηγήσει σε νέες λύσεις όπως για παράδειγμα, πινακίδες από τη Βουλγαρία και γενικότερα αναστάτωση στον κλάδο του αυτοκινήτου που μετρά ήδη 40.000 απολυμένους. Άλλοι πάλι λένε ότι θα τα… κάψουν αφού δεν υπάρχει νόημα να έχεις στην κατοχή σου αυτοκίνητο άνω των 2.0 λίτρων ενώ θα υπάρξουν και μερίδα που ενώ πλήρωσε τα τέλη θα καταθέσει πινακίδες για να μην φορολογηθεί το 2013.
Για να δείτε αναλυτικά τις… νέες χρεώσεις πατήστε εδώ
Παρακολουθήστε τη συνέντευξη του Διευθυντή του ΣΕΑΑ Δημήτρη Πάτσιου
http://www.zougla.gr/automoto/article/neo-monimo-xaratsi-gia-300000-idioktites-aftokiniton
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου