Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017

Διπλωματικό έγκλημα

Διπλωματικό έγκλημα

Ρεπορτάζ: Σωτήρης Σκουλούδης
Εικονολήπτης: Νίκος Χριστοφάκης


Δραματική τροπή λαμβάνει το διπλωματικό θρίλερ μεταξύ Αθήνας-Άγκυρας-Τεχεράνης, με την 38χρονη Ελληνίδα και το 3,5 ετών παιδί της που «απέδρασαν» από το Ιράν, μετά από βασανισμούς που υπέστησαν από τον σύζυγό της, να έχουν μείνει πια στο δρόμο και να κοιμούνται στα πάρκα της Άγκυρας, εκλιπαρώντας τις ελληνικές αρχές να πράξουν τα αυτονόητα και να παρέχουν άσυλο και ταξιδιωτικά έγγραφα για να επιστρέψουν στη χώρα μας.



​Το θέμα «κολλάει» στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, καθώς ενώ για την 38χρονη δεν υπάρχει τυπικό πρόβλημα, για να ταξιδέψει και το παιδί της θα πρέπει πρώτα να... αποδειχτεί ότι είναι δικό της, ότι δεν έγινε απαγωγή και ότι δεν το... εμπορεύεται
Το θέμα «κολλάει» στα γρανάζια της γραφειοκρατίας, καθώς ενώ για την ίδια δεν υπάρχει τυπικό πρόβλημα, για να ταξιδέψει και το παιδί της θα πρέπει πρώτα να... αποδειχτεί ότι είναι δικό της, δηλαδή ότι δεν έγινε απαγωγή και ότι δεν το... εμπορεύεται, καθώς ένα μέρος των σχετικών πιστοποιητικών έχουν μείνει πίσω στο Ιράν. Όπου ο σύζυγός της, με διαπιστωμένη σχιζοφρένεια, την αναζητεί...

Κι όλα αυτά, ενώ μάνα και γιος παραμένουν επί 2,5 μήνες εγκλωβισμένοι στην Άγκυρα, όπου βρέθηκαν προσπαθώντας να διαφύγουν από τον εφιάλτη...

Πρόκειται για την υπόθεση που θυμίζει… θρίλερ του Χόλιγουντ, και αποκάλυψε το zougla.gr, απαντώντας στη δραματική έκκληση της Α.Π., η οποία όσο περνάει ο χρόνος, ξεμένει επικίνδυνα από επιλογές…

Διαβάστε τη συγκλονιστική ιστορία και τη θέση του Υπουργείου Εξωτερικών:


 
Σε τηλεφωνική μας επικοινωνία με την Α.Π., η απελπισμένη 38χρονη μητέρα, έξω από το ελληνικό προξενείο στην Άγκυρα -αφού πλέον δεν είναι δυνατόν να φιλοξενείται στο σπίτι όπου διέμενε-, απευθύνει δραματική έκκληση:
 
«Βρίσκομαι έξω από την πρεσβεία μας, ζητάω βοήθεια από τον Πρόξενο, αφού δεν λύνουν το πρόβλημά μου και δεν με αφήνουν να γυρίσω στην πατρίδα μου, να μου δώσει λίγα χρήματα ώστε να μην μείνω στον δρόμο. Μου είπαν ότι δεν μπορούν να δώσουν χαρτιά για το παιδί μου γιατί μπορεί να έχει γίνει… απαγωγή και τότε θα βρεθεί και το προξενείο μπλεγμένο!

Έξω από το ελληνικό προξενείο στην Άγκυρα, όπου η Α.Π. δεν έγινε δεκτή λόγω... αμφιβολιών για το παιδί της. Τα τελευταία 24ωρα κοιμούνται σε πάρκο της Άγκυρας
Έξω από το ελληνικό προξενείο στην Άγκυρα, όπου η Α.Π. δεν έγινε δεκτή λόγω... αμφιβολιών για το παιδί της. Τα τελευταία 24ωρα κοιμούνται σε πάρκο της Άγκυρας


»Έστω να δεχτώ ότι παρά την κατάσταση μου, υπάρχει δικαιολογημένη καθυστέρηση με τα χαρτιά του παιδιού μου και όλα τα υπόλοιπα. Γιατί δεν με βοηθάνε έστω να έχω κάπου να μείνω με το παιδί μου μέχρι να λυθεί το ζήτημα; Αν ήταν τα παιδιά τα δικά τους σε αντίστοιχη κατάσταση, τι θα έκαναν άραγε»;, μας αναφέρει μεταξύ άλλων, κι ενώ τα τελευταία 24ωρα διαμένει στους δρόμους...

Δείτε το βίντεο:

 


Το zougla.gr συνάντησε τη μητέρα της Α.Π., Ευαγγελία Μερεντίτη, η οποία παρακολουθεί με τεράστια αγωνία τις εξελίξεις και απευθύνεται καθημερινά στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εξωτερικών και του Προξενείου στην Άγκυρα. Η απογοήτευσή της, έκδηλη, ενώ δεν διστάζει να αναρωτηθεί, αν πάθει κάτι η κόρη και ο εγγονός της, «τίνος υπεύθυνου τα χέρια θα έχουν βαφτεί με αίμα»;

«Είναι αδιανόητο να είναι δύο ελληνόπουλα σε αυτή την κατάσταση και να μην κάνουμε τίποτα για να τους βοηθήσουμε. Κινδυνεύουν άμεσα η κόρη μου και ο εγγονός μου, ο σύζυγός της την ψάχνει, ενώ αν προσαχθούν απο την τουρκική αστυνομία, θα απελαθούν στο Ιράν.

Η μητέρα της 38χρονης έφθασε στο σημείο να απευθύνει έκκληση ακόμα και στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας
Η μητέρα της 38χρονης έφθασε στο σημείο να απευθύνει έκκληση ακόμα και στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας

​«Αν πάθει κάτι ή αν τη βρει ο σύζυγός της, ποιος θα απολογηθεί απέναντί μου για αυτή την κωλυσιεργία; Εγώ σε ποιον θα πάω να βρω το δίκιο μου, αν μου τη γυρίσουν σε φέρετρο»;»Δεν είναι δυνατόν να την έχουν 2,5 μήνες στο περίμενε και να της λένε δικαιολογίες τύπου «βρες τα χαρτιά που σου λείπουν από την Τεχεράνη, στείλε κάποιον να τα πάρει», όταν η κόρη μου το έχει σκάσει από εκεί, κυνηγημένη και βασανισμένη προσπαθώντας να αποφύγει τον άντρα της. Ποιον δηλαδή μπορεί να στείλει; 

»Είναι δυνατόν να έχουν αμφιβολία για τη μητρότητα; Δηλαδή θεωρούν ότι ίσως έκλεψε ένα παιδί ή το εμπορεύεται ή δεν ξέρω τι άλλο, και παράλληλα παρακαλάει το προξενείο και βγαίνει στους δημοσιογράφους; Θεωρώ ότι δεν έχουν κινηθεί καν τους τελευταίους 2,5 μήνες. Πώς να το χαρακτηρίσω αυτό, αμέλεια;

»Ως έσχατη λύση, έστειλα μηνύματα στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον Υπουργό Εξωτερικών.

»Η κόρη μου είναι τρομοκρατημένη. Έχει δύο διογκωμένες φλέβες στον εγκέφαλο, από όλα αυτά που πέρασε στο Ιράν και ανά πάσα στιγμή μπορεί να μείνει στον τόπο. Αν πάθει κάτι ή αν τη βρει ο σύζυγός της, ποιος θα απολογηθεί απέναντί μου για αυτή την κωλυσιεργία; Εγώ σε ποιον θα πάω να βρω το δίκιο μου, αν μου τη γυρίσουν σε φέρετρο», καταλήγει...

Δείτε το βίντεο:

 

Το zougla.gr παρακολουθεί την εξέλιξη του διπλωματικού θρίλερ...


http://www.zougla.gr/greece/article/diplomatiko-eglima



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου