(Δευτ. 30/9/13 - 15:25 - 20:25)
ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ SPRIDER - ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ 800 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΗΝ COCA-COLA 3Ε
ΚΛΕΙΣΤΑ 2 ΧΡΟΝΙΑ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ. ΑΠΑΞΙΩΝΟΝΤΑΙ ΧΡΥΣΟΠΛΗΡΩΜΕΝΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ.
Την ώρα που η κυβέρνηση , αξιοποιώντας τη σύλληψη της ηγεσίας της Χρυσής Αυγής, επιχειρεί να δόσει αντιναζιστική διάσταση στην πολιτική της και να μεταθέσει την πολιτική ατζέντα από τα καυτά οικονομικοκοινωνικά θέματα , την ίδια ώρα προβαίνει σε ιδιωτικοποίηση της ΛΑΡΚΟ μετά από συνεννόηση με την τρόικα και αφού απολυθούν οι εργαζόμενοι στην εταιρεία, ενώ διατηρεί κλειστά τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, έχοντας στο δρόμο 1300 εργαζόμενους , απαξιώνοντας, ταυτόχρονα, υποβρύχια αγορασμένα πανάκριβα και πρωτοποριακές ναυπηγικές υποδομές αξίας αμέτρητων δις.
Αντιφασιστική πολιτική δεν μπορεί να υπάρξει , παρά ως καρικατούρα , με τη συνέχιση της μνημονιακής λεηλασίας, την αύξηση της ανεργίας και την περαιτέρω διάλυση της παραγωγικής βάσης της χώρας.
ΣΕ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ ΜΕ ΑΠΟΛΥΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Η ΛΑΡΚΟ!
Στην επώδυνη λύση της εκκαθάρισης της ΛΑΡΚΟ με απόλυση όλου του προσωπικού του εργοστασίου στη Λάρυμνα και τη δημιουργία νέας εταιρείας, που θα αποκρατικοποιηθεί ως τα τέλη Φεβρουαρίου, οδηγείται κατά τις πληροφορίες διάφορων ιστοσελίδων η κυβέρνηση κάτω από την ασφυκτική πίεση της τρόικας.
Η λύση αυτή προτάθηκε από το τελευταίο σχέδιο που παρουσίασε το ΤΑΙΠΕΔ, και το οποίο αν υπάρξει οριστική συμφωνία με την τρόικα που επανεξετάζει όλο το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων θα περιληφθεί στο αναθεωρημένο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα που θα έρθει στη Βουλή εντός τουΟκτωβρίου.
Στο προσωπικό που θα απολυθεί θα δοθεί δυνατότητα μετάβασης στη νέα εταιρεία, σύμφωνα, όμως, με τις ανάγκες που θα έχει ο νέος αγοραστής και χωρίς αυτός να δεσμεύεται συμβατικά για την απασχόληση καθορισμένου αριθμού εργαζομένων.
Προβληματισμός για το σχέδιο επικρατεί στις δανείστριες τράπεζες καθώς εκτιμάται ότι θα βρεθούν στην ανάγκη να διαγράψουν απαιτήσεις από τη ΛΑΡΚΟ λόγω της σχεδιαζόμενης εκκαθάρισης.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΥΡΙΖΑ ΣΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ με τον Αλέξη Τσίπρα και τους Παναγ. Λαφαζάνη και Παναγ. Κουρουπλήκαι άλλα στελέχη του κόμματος επισκέφθησαν σήμερα Δευτέρα (30/9) τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όπου συναντήθηκαν με τους εργαζόμενους που είναι στο δρόμο και ξεναγήθηκαν στο χώρο των υποβρυχίων από την ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού.
Μετά την επίσκεψη ο Αλ. Τσίπρας προέβη στις παρακάτω δηλώσεις:
"Για έγκλημα, που όσοι το διέπραξαν πρέπει να λογοδοτήσουν, έκανε λόγο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας κατά την επίσκεψή του στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τα οποία "κρατά ενέχυρο ο ιδιοκτήτης κ. Σάφα και τους εργαζόμενους όμηρους και απλήρωτους", όπως ο ίδιος κατήγγειλε.
Στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά συντελείται ένα έγκλημα εις βάρος του Έλληνα φορολογούμενου και τωνΕνόπλων Δυνάμεων της χώρας. Ο Έλληνας φορολογούμενος έχει δώσει 2,5 δις ευρώ προκειμένου να κατασκευαστούν και να ναυπηγηθούν έξι υπερσύγχρονα υποβρύχια και έχουμε παραλάβει μόνο το ένα. Αυτή τη στιγμή τέσσερα υπερσύγχρονα, πληρωμένα και σχεδόν ετοιμοπαράδοτα υποβρύχιααφήνονται να σαπίζουν στις εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων, διότι ο ιδιοκτήτης ο κ. Σάφα κρατάει ενέχυρο τα τέσσερα υποβρύχια και όμηρους τους απλήρωτους εδώ και πολύ καιρό εργαζόμενουςτων Ναυπηγείων. Αλλά και τα ίδια τα Ναυπηγεία τα κρατά ενέχυρο.
Εδώ λοιπόν βρισκόμαστε μπροστά σ΄ ένα τεράστιο πολιτικό, οικονομικό, εξοπλιστικό σκάνδαλο εις βάρος του ελληνικού δημοσίου. Η σύμβαση του 2010, που έχει την σφραγίδα του κ. Βενιζέλου και του κ.Παπακωνσταντίνου, είναι μεγαλύτερο σκάνδαλο ακόμα και από την αρχική ναυπηγική σύμβαση που έχει τν σφραγίδα του κ. Τσοχατζόπουλου.
Το ελληνικό Δημόσιο οφείλει άμεσα να καταγγείλει την σύμβαση και να ασκήσει όλα τα ένδικα μέσα προκειμένου να διεκδικήσει με αγωγή αποζημίωση από την ABU DHABI MAR του κ. Σάφα. Ταυτόχρονα οφείλει να ανακτήσει το δημόσιο έλεγχο των Ναυπηγείων του Σκαραμαγκά προκειμένου να αποπερατωθούν άμεσα τα υποβρύχια, να ναυπηγηθούν, να δοθούν προς χρήση στο Πολεμικό Ναυτικό αλλά και να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας, διότι τα Ναυπηγεία αυτά, με την τεχνογνωσία και τηντεχνολογία που έχουν, μπορούν να είναι μοχλός ανάπτυξης για τη χώρα.
Βεβαίως ταυτόχρονα οφείλουμε να κάνουμε κι όλες εκείνες τις απαραίτητες κινήσεις νομικής υποστήριξης, προεργασίας αλλά και διεκδίκησης στην Ε.Ε. προκειμένου να ανακληθούν οι περιορισμοί που αφορούν στην κρατική ενίσχυση των Ναυπηγείων.
Σε μια περίοδο φτώχειας, λεηλασίας, αποεπένδυσης, ύφεσης που περνάει η χώρα μας είναιέγκλημα να δίνουμε δισεκατομμύρια στους απατεώνες ψευτοεπενδυτές και να αφήνουμε να ρημάζουν τα ελληνικά Ναυπηγεία. Η Ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία μπορεί και πρέπει να γίνει μοχλός για την παραγωγική ανασυγκρότηση και την ανάπτυξη της πατρίδας μας, Και οι εργαζόμενοι εδώ δεν μπορεί να πετιούνται στο δρόμο, διότι έχουν τεράστια εμπειρία, τεράστια γνώση και πρέπει να αποτελέσουν τον βασικό πυρήνα της επανεκκίνησης των Ναυπηγείων."
ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ SPRIDER - ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ 800 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟI!
Σε αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων της προχωράει η Sprider Stores. Αυτό σημαίνει ότι 800 εργαζόμενοι θα πεταχτούν στον δρομο!
Λουκέτο, λοιπόν, μετά από τριάντα χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά βάζει η εταιρεία εμπορίας αθλητικών ειδών Sprider Stores, η οποία από αύριο αναστέλλει την λειτουργία των καταστημάτων της ανά την Ελλάδα. Και δεν είναι η μόνη, μιας που σήμερα και η κατασκευαστική εταιρεία "Μπάμπης Βωβός Διεθνής Τεχνική" υπήχθη στο άρθρο 99, ενώ η Βιοχάλκο αναζήτησε από την προηγούμενη "σωτηρία" στο Βέλγιο, την ίδια ώρα που ο τραπεζικός δανεισμός για τις ίδιες είναι μιααιματηρή ιστορία με ληστρικά επιτόκια.
ΒΟΥΤΙΑ ΤΟΥ ΤΖΙΡΟΥ ΚΑΤΑ 45,8% ΓΙΑ ΤΗΝ SPRIDER STORES
Η εταιρεία με σημερινή (Δευτέρα 30/9) ανακοίνωσή της επικαλείται οικονομική δυσπραγία με βασική αιτία την άρνηση των τραπεζών να συνεχίσουν την υφιστάμενη έως τώρα χρηματοδότηση.
Τα οικονομικά στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2013 για τον όμιλο δείχνουν βουτιά του τζίρου, που άγγιξε το 45,8%, που αντιστοιχούσε στα 22,365 εκατ. ευρώ έναντι 41,261 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Όσο για τα μεικτά κέρδη του Ομίλου, αυτά ανήλθαν σε 4,983 εκατ. έναντι 20,297 εκατ. το πρώτο εξάμηνο του 2012, μειωμένα κατά 75,4%.
Στις αρχές του χρόνου, η εταιρεία είχε κάνει αίτηση για υπαγωγή στο άρθρο 99 και μέσα σε έξι μήνες προχώρησε στο κλείσιμο 24 καταστημάτων σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία. Παρότι, η αίτηση πτώχευσης απορρίφθηκε πρωτοδίκως, η εταιρεία άσκησε έφεση και στην δίκη της 23ης Σεπτεμβρίου η αίτηση έγινε δεκτή.
Στις αρχές του χρόνου, η εταιρεία είχε κάνει αίτηση για υπαγωγή στο άρθρο 99 και μέσα σε έξι μήνες προχώρησε στο κλείσιμο 24 καταστημάτων σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία. Παρότι, η αίτηση πτώχευσης απορρίφθηκε πρωτοδίκως, η εταιρεία άσκησε έφεση και στην δίκη της 23ης Σεπτεμβρίου η αίτηση έγινε δεκτή.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΣΕΕ: ΑΥΞΗΣΗ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΧΑΜΗΛΑ ΕΠΙΤΟΚΙΑ
Την ώρα που ακόμα και μεγάλες εταιρείες είτε βάζουν λουκέτο, είτε επιλέγουν να μεταφερθούν σε άλλες χώρες, το υπουργείο Οικονομικών δίνει άνευ όρων στήριξη στις τράπεζες μέσω τηςανακεφαλαιοποίησης, χωρίς να τις δεσμεύει σε οποιαδήποτε ενίσχυση της πραγματικής οικονομίας. Οι στρόφιγγες παραμένουν από την αρχή της κρίσης κλειστές και ο εμπορικός κόσμος ζητά άμεση παρέμβαση για την διάσωση των επιχειρήσεών του.
Με σημερινή ανακοίνωσή της η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ) επισημαίνει ότι ενώ λείπουν από την ελληνική αγορά περί τα 18 δισ. ευρώ ρευστότητας, το υπουργείο Ανάπτυξης δεσμεύεται για χρήση κοινοτικών πόρων ενίσχυσης της χρηματοδότησης, που περνούν μέσα από το τραπεζικό σύστημα και αντιστοιχούν στα 825 εκατ. ευρώ έως τα τέλη Οκτωβρίου, 1,19 δισ. ευρώ έως τα τέλη Νοεμβρίου και 2,06 δισ.. ευρώ έως τα τέλη του έτους.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ: 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΗΝ COCA-COLA 3Ε
...ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ
Σε 24ωρη απεργία, από τις 6 το απόγευμα τη Δευτέρα έως τις 6 το απόγευμα της Τρίτηςκατέρχονται οι εργαζόμενοι στην Coca-Cola Tρία Έψιλον, ζητώντας την ανάκληση των απολύσεων συναδέλφων τους, που εργάζονται στο τμήμα διακίνησης που έβαλε λουκέτο στη Θεσσαλονίκη.
Οι εργαζόμενοι θα καθορίσουν την περαιτέρω στάση τους σε γενική συνέλευση το απόγευμα της Τρίτης, μετά τη λήξη της απεργίας.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρία αποφάσισε να επεκτείνει και στη Θεσσαλονίκη την μεταφορά των προϊόντων της μέσω εξωτερικών συνεργατών (φορτηγών δημόσιας χρήσης), κάτι που ήδη ισχύει στην υπόλοιπη Ελλάδα.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, οι απολύσεις οφείλονται στο γεγονός ότι αλλάζει ο τρόπος διανομής των προϊόντων της, τα οποία πλέον θα μεταφέρονται μέσω εξωτερικών συνεργατών (φορτηγών δημόσιας χρήσης). Στελέχη της επιχείρησης δήλωσαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι "η εταιρεία έχει λάβει μέριμνα για να διασφαλίσει τους καλύτερους δυνατούς όρους για τους 33 εργαζόμενους στο τμήμα διακίνησης στης Θεσσαλονίκης". Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας, οι εργαζόμενοι που θα απολυθούν θα λάβουν αποζημιώσεις πολύ υψηλότερες σε σχέση με αυτές που προβλέπει ο νόμος.
Ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στην εταιρεία, Γρηγόρης Παπαδόπουλος, επισήμανε ότι ήδη σήμερα κοινοποιήθηκαν απολύσεις σε 12 εργαζομένους στο τμήμα διακίνησης, ενώ άλλες 11 έχουν προγραμματιστεί για αύριο και οι υπόλοιπες για την 1η Νοεμβρίου. Πρόσθεσε ότι οι εργαζόμενοι πραγματοποιούν σήμερα γενική συνέλευση, στις 3 μετά το μεσημέρι, προκειμένου να λάβουν τις αποφάσεις τους για τον τρόπο με τον οποίο θα αντιδράσουν στις απολύσεις.
Ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στην εταιρεία, Γρηγόρης Παπαδόπουλος, επισήμανε ότι ήδη σήμερα κοινοποιήθηκαν απολύσεις σε 12 εργαζομένους στο τμήμα διακίνησης, ενώ άλλες 11 έχουν προγραμματιστεί για αύριο και οι υπόλοιπες για την 1η Νοεμβρίου. Πρόσθεσε ότι οι εργαζόμενοι πραγματοποιούν σήμερα γενική συνέλευση, στις 3 μετά το μεσημέρι, προκειμένου να λάβουν τις αποφάσεις τους για τον τρόπο με τον οποίο θα αντιδράσουν στις απολύσεις.
Σύμφωνα με την εταιρεία η απόφαση της αλλαγής του τρόπου διακίνησης ελήφθη κατόπιν υλοποίησης μελετών και αναλύσεων αγοράς, που πραγματοποιήθηκαν υπό το πρίσμα των δυσμενών συνθηκών στην αγορά και με γνώμονα πάντα τη στρατηγική της επιλογή να διατηρήσει ισχυρή και σταθερή παρουσία στην Ελλάδα.
Στελέχη υποστήριξαν ότι την τελευταία διετία η εταιρεία έχει καταθέσει συνολικά τέσσερις προτάσεις στους εργαζόμενους, χωρίς να βρει ανταπόκριση από το σωματείο τους ή από το τριτοβάθμιο συνδικαλιστικό όργανο. Μεταξύ των προτάσεων, υποστηρίζουν, ήταν και αυτή που έδινε στους οδηγούς και βοηθούς της Θεσσαλονίκης τη δυνατότητα να εξακολουθήσουν να συνεργάζονται με την Coca-Cola Τρία Έψιλον, αφού τους παραχωρηθεί δωρεάν η κυριότητα των φορτηγών αυτοκινήτων ιδιοκτησίας της, προκειμένου με αυτά ν' αναλάβουν εκείνοι –ως ανεξάρτητοι επιτηδευματίες- τη διανομή των προϊόντων, είτε ιδρύοντας ατομική εταιρεία είτε μέσω τρίτης εταιρείας που θα ίδρυαν από κοινού. Μάλιστα, σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, στους εργαζόμενους είχε προσφερθεί και η δυνατότητα τριετούς ή πενταετούς συμβολαίου συνεργασίας με την εταιρεία για τη διανομή των προϊόντων της στη Βόρεια Ελλάδα.
Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2013
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου