Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2011

Βαθιά το μαχαίρι στον δημόσιο τομέα



Βαθιά το «μαχαίρι» βάζει η τρόικα στον δημόσιο τομέα, απαιτώντας επιτακτικά απολύσεις, που με ορίζοντα τεσσάρων ετών θα φθάσουν τις 150.000, ενώ παράλληλα ζητεί οριζόντιες περικοπές στους μισθούς του ιδιωτικού τομέα, θέτοντας θέμα κατώτατου μισθού.


Ο στόχος της μείωσης των απασχολουμένων στο Δημόσιο μέχρι το 2015 κατά 150.000 τουλάχιστον επαναβεβαιώθηκε κατά τη συνάντηση που είχε χθες ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Δημήτρης Ρέππας με τους εκπροσώπους της τρόικα. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, ο σχετικός προγραμματισμός αποχωρήσεων - προσλήψεων αναμένεται σε μελέτη που θα παραδοθεί τον ερχόμενο Ιανουάριο.

Χιλιάδες εργαζόμενοι θα απολυθούν, θα λαμβάνουν μισθούς εξαθλίωσης, μόνο και μόνο για να καταστεί, όπως διατείνεται η τρόικα, η χώρα μας πιο ανταγωνιστική και λιγότερο ελλειμματική και να μπορέσει να προσελκύσει επενδυτές.

Εφεδρεία…


Σε ό,τι αφορά στην εργασιακή εφεδρεία, ο κ. Ρέππας γνωστοποίησε τα στοιχεία που υπάρχουν στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων που δημιούργησε το Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, όπου κάθε φορέας καταχωρεί τα στοιχεία του, διαδικασία η οποία και βρίσκεται σε εξέλιξη.

Ο κ. Ρέππας μετ’ επιτάσεως υποστήριξε ότι το μέτρο της εφεδρείας υπήρξε το πιο δραστικό της διετίας, προαναγγέλλοντας σκληρότερη εφαρμογή του. Την ίδια ώρα, το αλαλούμ συνεχίζεται, με τους εργαζομένους να απομακρύνονται κακήν κακώς, παρότι έχουν ενστάσεις και έχουν καταθέσει αιτήσεις εξαίρεσης.

Στη διάρκεια της συνάντησης, ο υπουργός ενημέρωσε για την εφαρμογή του νέου βαθμολογίου στο Δημόσιο, την αξιολόγηση και την κινητικότητα των υπαλλήλων, το νέο πειθαρχικό που βρίσκεται στο στάδιο της συλλογής υπογραφών των συναρμόδιων υπουργών, προκειμένου να κατατεθεί στη Βουλή, το νομοσχέδιο για την καλή νομοθέτηση, το οποίο έχει ήδη κατατεθεί στο Κοινοβούλιο, την τομή της κατάργησης των κενών οργανικών θέσεων και τη μείωση κατά 30% των οργανικών μονάδων στο Δημόσιο, καθώς και τη συνεργασία με την task force βάσει της έκθεσης του ΟΟΣΑ και της Λευκής Βίβλου για τη Δημόσια Διοίκηση.

Στα «τάρταρα» οι μισθοί…


Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, όμως, βάζει η τρόικα και τους μισθούς των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα. Όπως δήλωσε ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κουτρουμάνης, η τρόικα θέτει θέμα κατώτατου μισθού για αύξηση της ανταγωνιστικότητας.

Σήμερα ο κατώτατος μισθός είναι 751 ευρώ και η τρόικα ζητεί να μειωθεί στο επίπεδο άλλων χωρών, όπως η Πορτογαλία, όπου είναι 450 ευρώ.

Σήμερα θα γίνει η κρίσιμη συνάντηση του υπουργού Εργασίας με τους επικεφαλής της τρόικα για τις επικουρικές συντάξεις και τα κοινωνικά επιδόματα, που βρίσκονται επίσης στο «στόχαστρο» των δανειστών μας.




zougla.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου