Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ 'Η ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ;

(Τετ. 17/9/14 - 17:00)
Της ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΣΟΥΛΤΑΝΙΔΟΥ*
Το ξεπούλημα δημόσιων επιχειρήσεων, εκτάσεων γης και αγαθών, που υλοποιεί η συγκυβέρνηση Ν.Δ.-ΠΑΣΟΚ στις μέρες μας, προκειμένου να «γεμίζει» η τρύπια χοάνη του δημόσιου χρέους, έφερε με έμφαση στη δημόσια συζήτηση το ζήτημα των δημόσιων αγαθών, των κοινωνικών δικαιωμάτων κτλ. Αν δηλαδή και ποια, πρέπει να ανήκουν στη σφαίρα του δημόσιου τομέα, ή στη σφαίρα του ιδιωτικού.

Η συζήτηση άνοιξε και για το ζήτημα του ΟΑΣΘ, με αφορμή την πρόσφατη ανακοίνωση της αύξησης του εισιτηρίου, το οποίο από 0,50 ευρώ το 2009 γίνεται ένα ευρώ το 2014 (αύξηση 100%). Το ερώτημα είναι: μπορεί η μετακίνηση των πολιτών να είναι αντικείμενο προσπορισμού κερδών από ιδιώτες ή πρέπει να είναι δημόσια, αφού πρόκειται γιααναφαίρετο κοινωνικό δικαίωμα; Γιατί δηλαδή η μετακίνηση των εργαζομένων, των μαθητών, των ανέργων, των συνταξιούχων να αποτελεί στοιχείο κερδοφορίας ιδιωτών και όχι δημόσιας λειτουργίας από το κράτος;
Η σκανδαλώδης μακρόχρονη λειτουργία του ΟΑΣΘ, είναι ένα επιπλέον στοιχείο που στηρίζει, με τον αρνητικό της τρόπο, το επιχείρημα της δημόσιας συγκοινωνίας.
Με λεόντειες συμβάσεις που επικύρωνε η εκάστοτε κυβερνητική πλειοψηφία στη Βουλή, και πρόσφατα επιμηκύνονται με ΚΥΑ (!!), ο ΟΑΣΘ, βρέξει χιονίσει, έχει εξασφαλισμένο κέρδος, το οποίο μάλιστα διανέμεται προκαταβολικά, από την αρχή κάθε έτους! Τώρα, σε περίοδο πρωτοφανούς μακρόχρονης οικονομικής κρίσης, ο ΟΑΣΘ είναι η μόνη επιχείρηση που έχει εξασφαλισμένα κέρδη από το 2009 ως και το 2017, 16,5 εκατ. ευρώ ετησίως! Στην περίοδο 2009-2014, που εμείς χειμάζουμε από τη σκληρή πολιτική των μνημονίων, οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ μοιράσθηκαν 100 εκατ. ευρώ!
Κι αυτό, τη στιγμή που κι ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών, με ανακοίνωση του Υπουργείου του αρχές καλοκαιριού, παραδέχεται ότι ο ΟΑΣΘ επιχορηγείται αναλογικά τέσσερις φορές (!) περισσότερο από ότι οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα. Θα περίμενε κανείς, σε μια επιχείρηση που επιχορηγείται από το κράτος, δηλαδή τους έλληνες βαριά φορολογούμενους πολίτες, να θέτει τουλάχιστον σε δημόσια θέαση και έλεγχο τα οικονομικά της στοιχεία. Αντιθέτως, ο ΟΑΣΘ δεν δημοσιεύει ισολογισμούς, και μάλιστα δεν υπάρχει δημόσιος έλεγχος για τον αριθμό των εκδιδομένων καρτών και εισιτηρίων, ούτε γνωρίζουμε αν ελέγχεται ο ΟΑΣΘ για την ανανέωση και την ποιοτική αναβάθμιση των λεωφορείων του, που αποτελεί συμβατική του υποχρέωση. Πώς απαντάει σ αυτό ο αρμόδιος Υπουργός;
Οι θιασώτες της ελεύθερης αγοράς που μας κυβερνούν, αυτοί που καταστρέφουν τη δημόσια υγεία, παιδεία, ξεπουλάνε δημόσιες επιχειρήσεις στρατηγικού χαρακτήρα όπως ο ΟΤΕ, η ΔΕΗ, τα λιμάνια, ξεπουλάνε δημόσια αγαθά όπως το νερό, χάριν –δήθεν- της ελάφρυνσης των δημοσίων δαπανών (στην ουσία χάριν της ενίσχυσης του κεφαλαίου), επιδοτούν με λεόντειες συμβάσεις, χαριστικά, χωρίς ουσιαστικούς ελέγχους, ιδιώτες για να προσκομίζουν κέρδη από τη μετακίνηση των πολιτών!
Ο ΣΥΡΙΖΑ εδώ και χρόνια καταγγέλλει τις σκανδαλώδεις συμβάσεις του ΟΑΣΘ, μέσα και έξω από τηΒουλή, και αγωνίζεται για δημόσια συγκοινωνία στη Θεσσαλονίκη, με κοινωνικό έλεγχο, που θα αντιμετωπίσει συνολικά το ζήτημα της μετακίνησης στην πόλη (αστικά λεωφορεία, μετρό, τραμ κτλ.), που θα επιδοτείται από το κράτος για να έχει φθηνό εισιτήριο, και προφανώς θα παίρνει υπόψη του τις κοινωνικά ευαίσθητες ομάδες όπως οι άνεργοι (δωρεάν μετακίνηση).
*Η Χριστίνα Σουλτανίδου είναι μέλος της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ
Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου 2014

http://www.iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=17748:oasth-soultanidou&catid=71:dr-kinitopoiisis&Itemid=278


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου