Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013

Καρκινογόνος ανάπτυξη… Βιοπούντρα για ξυλόσομπες από ελαστικά αυτοκινήτων, κατευθείαν για καύση!

Τα ελαστικά αυτοκινήτων περιέχουν εκτός των ελαστικών πολυμερισμένων ενώσεων απο τις οποίες φτειάχνονται (ενώσεις άνθρακα) πρόσθετα όπως θείο, ενώσεις διασύνδεσης που περιέχουν φθόριο, carbon black pigments τα οποία καλυτερεύουν και εξειδικεύουν τις ιδιότητές τους κλπ.

Ενα μεγάλο πρόβλημα των άχρηστων ελαστικών είναι η ανακύκλωσή τους. Υπάρχουν διάφορες τεχνολογίες με τις οποίες γίνεται αυτό. Μερικά απο τα προιόντα που προκύπτουν π.χ. διάφορα είδη καυσίμου, μπορούν να χαρακτηρισθούν ως βιοκαύσιμα αφού περάσουν συγκεκριμένα tests και ελεγχθεί η συμβατότητά τους με άλλα υπάρχοντα βιοκαύσιμα.
Μια κοινή διαδικασία πρίν την περαιτέρω επεξεργασία των ελαστικών πρός ανακύκλωση είναι η μετατροπή τους σε σκόνη, απο την οποία θα έχει αφαιρεθεί το ατσάλι αν υπάρχει. Αυτό γίνεται με τη χρήση κατάλληλα σχεδιασμένων τεμαχιστών (shredders). Η επένδυση δεν είναι πολύ μεγάλη και αυτή τη διαδικασία μπορούν να την κάνουν 2-3 άνθρωποι.
Το κόστος της πούδρας που παράγεται για καύσιμο εξαρτάται από το μέγεθος των κόκκων της, το οποίο με τη σειρά του επηρεάζει το κόστος παραγωγής και το κόστος της αρχικής επένδυσης.

Το πρόβλημα με τη καύση της πούδρας είναι ότι δεν έχει υποστεί προηγουμένως καμμία εργασία καθαρισμού. Δεν είναι δυνατόν να καίγεται ότι νάναι και να υποστηρίζεται ότι γίνεται ανακύκλωση…
Κατά τη καύση της πούδρας σε κλιβάνους, διάφορα παράγωγα τις καύσης κυρίως τοξίνες όπως διοξίνες, φουράνια, οξείδια του αζώτου και του θείου, όπως και σωματίδια carbon black, τα οποία μολύνουν την ατμόσφαιρα πολύ περισσότερο απο τη καύση βιομάζας, επιβαρύνουν τη γύρω περιοχή στην οποία γίνεται η καύση και ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα. Τα κατάλοιπα της καύσης θέλουν και αυτά επεξεργασία π.χ. οξείδια του ψευδαργύρου (2-3% ενός ελαστικού) μπορούν να επιβαρύνουν τον υδροφόρο ορίζοντα.
Η καύση της πούδρας είναι ελκυστική ως καύσιμη ύλη αφού έχει ένα μεγάλο ενεργειακό περιεχόμενο 40-50,000 BTU/kg, όσο τα λάδια του πετρελαίου… Αυτό δεν σημαίνει ότι η πούντρα είναι συμβατή χημικά με αυτά. Η διαφορά είναι στα πρόσθετα που υπάρχουν σε κάθε ελαστικό, των οποίων η ποσότητα και το είδος είναι σημαντικά μεταβλητό.
Στη συνέχεια, σας δίνω μια προτεινόμενη διαδικασία ανακύκλωσης ελαστικών που οδηγεί στη παραγωγή καυσίμου. Υπάρχουν και άλλες.
Από ότι φαίνεται στην Εληνική αγορά η ανακύκλωση σταματάει στο στάδο 3. Δηλαδή, δεν υφίσταται… Στη συνέχεια, σας παρουσιάζω την αιτία για την οποία έγραψα το άρθρο.
Tετάρτη, 13 Iουνίου 2012
Βάφτισαν «βιοκαύσιμο» τα τεμαχισμένα ελαστικά
του Δημήτρη Λάππα
imageΒάφτισαν στερεό «βιοκαύσιμο» τα τεμαχισμένα ελαστικά, δίνοντας, σε ενδιαφερόμενο επιχειρηματία (εντός μιας ημέρας, από την υποβολή του σχετικού αιτήματος) άδεια να τα χρησιμοποιεί, ως καύσιμη ύλη, για την παραγωγή ασβέστη. Αγνοώντας, μάλιστα, ότι προ έτους, οι επιθεωρητές περιβάλλοντος του είχαν επιβάλλει, για τον λόγο αυτό, υψηλό πρόστιμο. Ερωτηθείς, από το kathimerini.gr, ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Ασβέστου, Σπύρος Δουκέρης, για το θέμα, κατέστησε σαφές, ότι καμιά επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον τομέα παραγωγής ασβέστου, όχι μόνο δεν διαθέτει άδεια χρήσης τεμαχισμένων ελαστικών, αλλά ορίζεται ρητά, στην αδειοδότησή τους, ότι η χρήση των τεμαχισμένων ελαστικών, ως καύσιμης ύλης, απαγορεύεται.
Όλα αυτά -και πολλά ακόμη, συμβαίνουν στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, υπό τις ευλογίες του γενικού γραμματέα …
Είναι λυπηρό να καίγονται ελαστικά συτοκινήτων σε σκόνη με την άδεια της κυβέρνησης και αυτό να λέγεται “ανακύκλωση” ή να εξομοιάζεται με “βιοκαύσιμο”.
Ο νόμος πρέπει να ισχύει για όλους και να εφαρμόζεται σωστά. Η κυβέρνηση πρέπει να δίνει πρώτη το καλό παράδειγμα.
Δεν πρέπει στην Ελλάδα να συνεχίσουν να στήνονται ή να διαφημίζονται από τα ΜΜΕ business “ανάπτυξης”  με τέτοια φαινόμενα παρερμηνείας των νόμων και της επιστήμης, διότι αυτά τα φαινόμενα δεν είναι ευρωπαικής νοοτροπίας αλλά βασίζονται σε τριτοκοσμικές αντιλήψεις. Επειδή εκτιμώ, ότι η Ελλάδα “επιμένει” σε αυτές τις νοοτροπίες, η Ελλάδα θα φύγει απο το ευρώ και θα επιστρέψει στη δραχμή μέχρι να “μάθει”. Αυτό θα γίνει, ανεξάρτητα από το πρόσωπο ή το κόμμα που θα νικήσει στις ερχόμενες εκλογές.
Στη συνέχεια, σας αναφέρω δύο ακόμη περιπτώσεις ρύπανσης τεχνολογικού ενδιαφέροντος. Ελπίζω να γίνουν αντιληπτές.
Ειναι γνωστό τοις πάσι ότι,
  1. Στην Ελλάδα είσαι ότι δηλώσεις…
  2. Πολλά “σκάνδαλα” προκύπτουν παραμονές εκλογών, για να “αφυπνίζεται” το εκλογικό σώμα.
  3. Tο ποσοστό ρύπων, που παράγονται απο όλα τα καύσιμα στην Ελλάδα, μετράται με αντιλήψεις παρόμοιες των “Greek Statistics…”
ibdlzdΘα κλείσω το άρθρο αναφέροντας, ότι η αρχική μετατροπή σε σκόνη ενός στερεού υλικού πρός ανακύκλωση δεν εφαρμόζεται μόνο στη περίπτωση των ελαστικών αλλά και σε άλλες, όπως στη περίπτωση των ηλεκτρονικών συσκευών π.χ. κινητών, απο τα οποία με κατάλληλη χημική διαδικασία αφαιρούνται πολύτιμα μέταλα π.χ. χρυσός.  Και εδώ υπάρχει πρόβλημα, Αλλά για αυτήν την εφαρμογή θα σας μιλήσω άλλη φορά.
Συνιστώ σε όσους με διαβάζουν να τονίζουν τη διαφορετικότητά τους και να μη ακολουθούν μέσους όρους, όταν εκφράζουν τον πολιτικό τους λόγο από τα ΜΜΕ.

http://www.zcode-gr.blogspot.jp/2012/06/blog-post_13.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου