Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Τετάρτη 23 Μαΐου 2012

«Βουλιάζει» η ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη



98% ανεργία, στον «αέρα» επιχειρήσεις και εργαζόμενοι.  Οκτώ προτάσεις-διεκδικήσεις για έξοδο από το... τούνελ της αναδουλειάς και της απραξίας.
Η Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
" Η Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά καταγγέλλει τον ΟΛΠ για έλλειψη πολιτικής αναπτυξιακών πρωτοβουλιών και τη Διοίκηση του Συνδικάτου Μετάλλου για αδιαφορία για το παρόν και το μέλλον της ΝΑ.ΖΩ.ΠΕΙ.
Την επί του πρακτέου αδράνεια της ΟΛΠ Α.Ε. από ουσιαστικές αναπτυξιακές δράσεις για την ανάκαμψη της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας από τη μία και την αδιαλλαξία της διοίκησης του Συνδικάτου Μετάλλου σχετικά με τη Συλλογική Σύμβαση ώστε να βρεθεί μία κοινά αποδεκτή λύση στο θέμα των ημερομισθίων, στηλιτεύει με ανακοίνωσή της η Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά. Στην ανακοίνωσή της η Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά τονίζει:
«Ο ΟΛΠ ανακοινώνει καθημερινά μία σειρά από έργα και αναπτυξιακές δράσεις και πρωτοβουλίες για όλες τις άλλες δραστηριότητες του Λιμανιού του Πειραιά πλην της ναυπηγοεπισκευής, όπου οποιαδήποτε δράση ανακοινώνεται, έχει τη μορφή της ικανοποίησης της τελευταίας επιθυμίας του… μελλοθάνατου και, βέβαια, αφού εμείς ως Ένωση, η Ομοσπονδία μας και οι υπόλοιπες κλαδικές Ενώσεις κάνουμε μία σειρά από επιστολές διαμαρτυρίας και ανακοινώσεις προς τον Τύπο!
Πώς θα διακανονιστούν οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων προς αυτόν, οι οποίες είναι δεδομένο ότι δημιουργήθηκαν εξαιτίας της αναδουλειάς και των λοιπών χρόνιων προβλημάτων που μαστίζουν τον κλάδο μας, πώς θα επισκευαστούν οι δεξαμενές, πώς θα φυλαχθεί η Ζώνη ώστε να μην την κλείνει ο κάθε εργατοπατέρας και σταματάει ακόμη και την όποια ελάχιστη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα γίνεται, εκβιαστικά…

Τι κι αν η ηγεσία του ΟΛΠ είναι σταθερή τα τελευταία χρόνια σε αντίθεση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κατά συνέπεια, γνωρίζει πολύ καλά τα προβλήματα, πρέπει κάθε φορά να προσφεύγουμε σε ανοιχτές διαμαρτυρίες και καταγγελίες για να ανακοινωθούν με το σταγονόμετρο δράσεις, αντίστοιχες αυτών που λαμβάνουν οι ιατροί για τους ασθενείς που βρίσκονται σε… κώμα και πρέπει να κρατηθούν λίγο ακόμη στη ζωή, φυτοζωώντας …
Η πραγματικότητα είναι πως η Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά σε συνεργασία με την Ομοσπονδία και τις υπόλοιπες Ενώσεις του κλάδου αγωνίζεται να παραμείνει η Ζώνη σε ελληνικά χέρια και να δώσει δουλειά στις επιχειρήσεις και τους χιλιάδες εργαζομένους, που αυτή τη στιγμή τρέφονται από τα συσσίτια της Εκκλησίας και των Δήμων.
Και αυτό δεν το λέμε καθ’ υπερβολή. Χαρακτηριστικά σας αναφέρουμε μία από τις πολλές επιστολές που έχουμε λάβει στην Ένωσή μας: «Η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη έχει πεθάνει και ποιος φταίει; Εσείς που δίνετε δουλειά στα τσανάκια που έχουν 200 μεροκάματα τον χρόνο και παίρνουν και τα επιδόματα των ανέργων.
Αύριο έρχεται δουλειά πάλι και η κλίκα πάει για δουλειά. Αφήστε τους, νηστικούς. Μπορείτε; Εμείς έχουμε κάνει 10-12 ημερομίσθια το 2011 και το 2012 ακόμη κανένα. Να’ ναι καλά η εκκλησία… Ντρεπόμαστε που ζούμε διακονιάρηδες στο ΠΑΜΕ και στην Πρόνοια. Έχουμε ακόμη κουράγια και περιμένουμε ένα μεροκάματο. Σε λίγο καιρό η Ζώνη δεν θα έχει ούτε έναν τεχνίτη όσο και αν καταβάλλετε προσπάθεια. Αυτοί στα παλιά τους παπούτσια σας γράφουν, οι εργατοπατέρες…
Υ.Γ.: Ξαναπροσπαθήστε, εμείς περιμένουμε κάποιο φως στη δυστυχία μας…». Αυτά επισημαίνει σε μήνυμά του προς την Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά, επώνυμα, τεχνίτης της Ζώνης.
Ωστόσο το Συνδικάτο Μετάλλου αγνόησε επιδεικτικά τη ΣΣΕ που του απέστειλε και του πρότεινε η Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστών Πειραιά τον Απρίλιο αποδεικνύοντας για μία ακόμη φορά ότι δεν ενδιαφέρει τους εργατοπατέρες το μέλλον της Ζώνης, που μαστίζεται κατά 98% από ανεργία αλλά μόνο η μικροκομματική σκοπιμότητα.
Κι αυτό γιατί βολεύει τους εργατοπατέρες να δουλεύουν οι λίγοι και εκλεκτοί τους εκβιαστικά, με πολύ μεγάλο μεροκάματο στις ελάχιστες δουλειές που, εξ ανάγκης μόνο θα φέρει κάποιος πλοιοκτήτης στη Ζώνη Περάματος, παρά να δουλέψουν στο σύνολό τους οι επιχειρήσεις και να φάνε ψωμί οι εργαζόμενοι στους οποίους με τη ΣΣΕ που προτείναμε, θα συμφωνούσαμε με 90 ευρώ μεροκάματο συμπεριλαμβανομένου δώρου, επιδόματος και αδείας.
Κανείς πλοιοκτήτης, Έλληνας ή ξένος δεν πλησιάζει πλέον τη μη ανταγωνιστική ΝΑ.ΖΩ.ΠΕΙ. πόσο μάλλον υπό το κράτος της έλλειψης εργασιακής ειρήνης και των εκβιασμών.
Ο επαναπροσδιορισμός της εικόνας της ναυπηγοεπισκευής στη χώρα μας είναι πλέον απαραίτητος για να μην μπει λουκέτο στη Ζώνη και για να υπάρξει μία ελπίδα για το αύριο. Ζητάμε από την ηγεσία του ΟΛΠ αλλά και από τη Διοίκηση του Συνδικάτου Μετάλλου να αναλάβουν τις ιστορικές ευθύνες τους.
Προτείνουμε και διεκδικούμε:
Σε συνεργασία και με τη συνδρομή των εργαζομένων και των αρμόδιων φορέων να αναδείξουμε με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες τη θέση μας για την άμεση λειτουργία της ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε. ως ενιαίου φορέα Ν/ΖΩΝΗΣ με την συμμετοχή των χρηστών στο Δ.Σ. και στα πλαίσιά του τη λύση των προβλημάτων λειτουργίας, εκσυγχρονισμού, υποδομής και ανάπτυξης της Ν/ΖΩΝΗΣ με συντονισμό γι’ αυτό όλων των ενδιαφερομένων φορέων που σκοπό θα έχει την παγκόσμια διαφήμιση της ΝΑΖΩ μέσα από ηλεκτρονική μορφή – αναγνωρισμένα στο είδος περιοδικά, καθώς και τη συμμετοχή σε διεθνείς προς το σκοπό αυτό εκθέσεις.
Ειδικότερα, πρέπει να διερευνηθούν υπό την αιγίδα του ενιαίου φορέα διαχείρισης Ν/ΖΩΝΗΣ τα παρακάτω:
1. Εξεύρεση πόρων – ενίσχυση της ΝΑΖΩ από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
2. Βελτιστοποίηση των υποδομών – υποδοχή πελατών – ηλεκτρονική καρτέλα πελάτη.
3. Οργάνωση cluster ναυτιλίας και καινοτόμου κέντρου.
4. Δυνατότητα χρηματοδότησης από ΕΣΠΑ και εγγυοδοτικά προγράμματα.
5. Προσέλκυση πελατών μέσα από την προβολή της Ζώνης σε παγκόσμιο επίπεδο.
6. Προβολή των χώρων, ενημέρωση πελατών και προσπάθεια αλλαγής κλίματος και αξιοπιστίας.
7. Ανάπτυξη και υπαγωγή σε πρόγραμμα επιδότησης μέσα από το οδικό ισοδύναμο για την κατασκευή ακτοπλοϊκών πλοίων και πορθμείων.
8. Άμεση επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου