Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Τετάρτη 21 Μαρτίου 2012

ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ! ΤΣΙΜΕΝΤΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ!


altΔΟΜΗΣΗ ΙΣΗ ΜΕ ΕΞΗΝΤΑ... MALL ΣΤΟ ΠΡΩΗΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ!
ΝΕΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΜΕ ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΟΝ ΥΜΗΤΤΟ
ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΤΡΙΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΟΡΣΑ!
Η λεγόμενη εντατική «ανάπτυξη» στο Ελληνικό, δεν είναι τίποτα άλλο, παρά η κατασκευή... 60 εμπορικών κέντρων δεδομένου ότι το Μall στη Νερατζιώτισσα είναι 63.000 τ.μ.!

Αυτό ήταν ένα από τα πολλά παραδείγματα εν είδει σήματος κινδύνου που χρησιμοποίησε ο Γ. Πολύζος, καθηγητής ΕΜΠ, και μέχρι την περασμένη Τρίτη πρόεδρος του Οργανισμού Αθήνας, για να εξηγήσει τους λόγους παραίτησής του μετά την, σκανδαλώδης άρνηση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΚΑ να προωθήσει προς θεσμοθέτηση το νέο σχέδιο για το Ρυθμιστικό της Αθήνας, το οποίο ολοκληρώθηκε και κατατέθηκε από τον Οκτώβριο, όπως και η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
Η τελευταία έχει σκαλώσει, περιέργως, στην Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ αδιαφόρησε(!) για την προώθησή της.
ΑΚΕΦΑΛΟΣ Ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ!
Ο Οργανισμός της Αθήνας, πλέον, παραμένει ακέφαλος, καθώς μαζί με τον πρόεδρο παραιτήθηκαν η αντιπρόεδρος Δ. Αντωνάκου και το μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής Μ. Μαντουβάλου, ομότιμη καθηγήτρια ΕΜΠ. Είχε προηγηθεί τον Ιανουάριο η πρώτη παραίτηση άλλου μέλους, της Θ. Νάντσου.
Ο Γ. Πολύζος αναφέρθηκε εκτενώς στη γενικευμένη υποβάθμιση του κέντρου επισημαίνοντας ότι ο πληθυσμός του δήμου της Αθήνας την τελευταία δεκαετία μειώθηκε κατά 18%, ενώ στην Ανατολική Αττική (Ραφήνα, Γλυκά Νερά κ.λπ.) αυξήθηκε κατά 30% με μετατροπή της δεύτερης κατοικίας σε πρώτη.
Για τον λόγο αυτόν βασική κατεύθυνση του Ρυθμιστικού Σχεδίου ήταν ο περιορισμός της διάχυσης της πόλης, ένα μοντέλο ακριβό ελλείψει βασικών υποδομών και κοινωνικού εξοπλισμού, συμπλήρωσε.
Κάλεσε το ΥΠΕΚΑ να δώσει το καλό παράδειγμα για τη στέγαση του συνόλου των υπηρεσιών του και τα 8.500 τετραγωνικά που αναζητά, να επιλέξει κάποιο από τα πολλά κενά κτήρια του κέντρου (πρώην Μινιόν, Εφετείο στη Σωκράτους, ΙΚΑ στην Πειραιώς).
Ο Γ. Πολύζος παρουσίασε την αλληλογραφία με το υπουργείο Υποδομών και τη διαφωνία του Οργανισμού στην κατασκευή νέων ακριβών αυτοκινητοδρόμων, μέσω σήραγγας στον Υμηττό και συνοδευτικών επεκτάσεων προς το αεροδρόμιο των Σπάτων και το παλαιό αεροδρόμιο στο Ελληνικό, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.
Σημείο τριβής ήταν, όπως είπε, και η χωροθέτηση των παραγωγικών δραστηριοτήτων, με τους Βιομηχάνους (ΣΕΒ) να διαφωνούν στην πρόταση για χωροθέτηση μόνον εντός των 52 θεσμοθετημένων βιομηχανικών περιοχών και την επέκτασή τους κατά 20.000 στρέμματα.
Εξέφρασε, επίσης, τη διαφωνία του με την τακτοποίηση των αυθαιρέτων, καθώς στις εκτός σχεδίου περιοχές ειδικά θα δημιουργήσουν πιέσεις για επέκταση αναγκαίων υποδομών (δρόμων) και κοινωνικού εξοπλισμού, ενώ για την κατάθεση άσχετων τροπολογιών σημείωσε ότι με αυτήν την πρακτική συρρικνώνεται δραματικά το θεσμικό οπλοστάσιο του πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδιασμού.
ΣΑΔΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΘΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΧΩΡΩΝ!
"Η διατήρηση του κοινωνικού χαρακτήρα των δημόσιων ελεύθερων χώρων της χώρας και της Αττικής ειδικότερα συγκροτεί πράξη δημόσιου συμφέροντος και πιστεύουμε ότι, στην κρίσιμη φάση που βρισκόμαστε, πρέπει να δοθεί αγώνας να σωθούν από το ξεπούλημα και την οικοδόμηση οι δημόσιοι ελεύθεροι χώροι των πόλεων, οι οποίοι αποτελούν ζωτικό απόθεμα για τη βελτίωση των περιβαλλοντικών όρων της ποιότητας ζωής των παρόντων, αλλά και των παιδιών μας στο μέλλον", επισημαίνει ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Αττικής, τμήμα του ΣΑΔΑΣ - Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων.
Με αφορμή ειδική εκδήλωση που πραγματοποίησε για το Ελληνικό, υπογραμμίζει ότι "η απόπειρα ξεπουλήματος του Ελληνικού αποτελεί πείραμα, που εάν πετύχει, θα έχουν την ίδια τύχη και οι υπόλοιποι μεγάλοι ελεύθεροι χώροι στη χώρα. Αντισταθμιστικά οφέλη μπορούν να δοθούν και σε άλλες πυκνοδομημένες περιοχές της Αθήνας σε συνδυασμό με αστικές αναπλάσεις και εφαρμογή πολεοδομικών κινήτρων περιβαλλοντικής αναβάθμισης και βελτίωσης της ποιότητας ζωής που προβλέπονται στο Άρθρο 10 τού επίσης προς ψήφιση Σχεδίου Νόμου για τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό".
Ταυτόχρονα δηλώνει ότι θα λάβει κάθε δυνατό πρακτικό μέτρο για τη διασφάλιση των δημόσιων ελεύθερων χώρων της Αττικής και θα επιδιώξει να αποτραπεί η εφαρμογή των προβλέψεων του Σχεδίου Νόμου.
ΑΤΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: ΘΑ ΑΠΟΤΡΕΨΟΥΜΕ ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ, ΠΑΡΚΟ ΤΩΡΑ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ!
Την ανάγκη να γίνει το Ελληνικό μητροπολιτικό πάρκο υψηλού πρασίνου για όφελος όλων των κατοίκων της Αττικής, με ήπιες, αθλητικές, πολιτιστικές και κοινωνικές χρήσεις, επανέλαβε εκ μέρους της περιφερειακής παράταξης "Αττική Συνεργασία - Όχι στο Μνημόνιο" η γεωλόγος Χαρά Καφαντάρη, μιλώντας σε ημερίδα της Πανελλήνιας Ένωσης Αρχιτεκτόνων (ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ). Τόνισε ότι η εκποίηση του αεροδρομίου είναι υπερτοπικό θέμα, με διαστάσεις όχι μόνο περιβαλλοντικές αλλά και κοινωνικές οικονομικές, ακόμη και εθνικές, ενώ σημείωσε ότι ο αγώνας δεν πρέπει να σταματήσει με την πιθανή ψήφιση του νομοσχέδιου του ΥΠΕΚΑ.
"Οι πολίτες και τα κινήματα, η τοπική αυτοδιοίκηση, οι επιστημονικοί και συνδικαλιστικοί φορείς, θα αγωνιστούν να αποτρέψουν το ξεπούλημα" υπογράμμισε η Χαρά Καφαντάρη. "Θα προστατεύσουν τον δημόσιο χώρο και τη δημόσια περιουσία και θα παλέψουν για την εφαρμογή ενός άλλου μοντέλου ανάπτυξης. Ενός μοντέλου συμβατού με το περιβάλλον και την ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων, έξω από τις πολιτικές των Μνημονίων και της λιτότητας" ανέφερε η εκπρόσωπος της "Αττικής Συνεργασίας".


http://www.iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=7101:mall-



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου