Για την ενότητα της Αριστεράς...Για μια πολυκεντρική Αριστερά...Για την ενότητα στη βάση

Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012

Κ.Γεωργάκης : Η πορεία προς τον θάνατο ...Στις 19 Σεπτεμβρίου του 1970 αυτοπυρπολείται έξω από το Δικαστικό Μέγαρο της Γένοβας.


φωτ. Οδοφρ.

μέρος...2.
Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου - Ώρα 12 . Μετά από αβάσταχτο μαρτύριο 9 ωρών , η καρδιά του Κώστα Γεωργάκη έπαψε να κτυπά . Προτού ξεψυχήσει , το παλικάρι μπόρεσε να ψιθυρίσει : "Σώστε την πατρίδα μου" .



Το δεύτερο γράμμα απευθυνόταν σε ένα φίλο του και είναι πραγματικά συγκλονιστικό :

Αγαπημένε μου φίλε ,

Δεν ξέρω πως να σου αρχίσω αυτό το γράμμα . Άρχισα να σου γράφω ακόμα άλλα δυο αλλά τα έσκισα . Χαίρομαι την πίστη στον Αγώνα μας και , θα ήθελα κι εγώ , να πίστευα τόσο ζωντανά , τόσο θερμά , σαν κι εσένα .

Αυτές τις ημέρες αρχίσαμε κάπως να δουλεύουμε...Αρχίσαμε να οργανώνουμε την Τοπική μας Επιτροπή καλύτερα και για μια στιγμή πίστεψα κι εγώ...

Σήμερα το βράδυ όμως , έλαβα ένα γράμμα από το σπίτι μου . Η αστυνομία έκανε την επίσκεψη της στο πατέρα μου . Ήταν όπως τα έλεγα εγώ .

Δεν έχει δικαίωμα να σκέπεται σήμερα ο άνθρωπος . Πρέπει να μπαίνει στη"γραμμή"...

Θυμάμαι μια φορά εδώ και τρια χρόνια , προτού φύγω από την Κέρκυρα , με φώναξε ο τότε διοικητής για να μου κάνει συστάσεις...Προσποιήθηκα ότι υπάκουσα και ήταν η πρώτη φορά που ένιωσα αηδία για τον εαυτό μου .

Σήμερα βρίσκομαι στη θέση να πω το μεγάλο ΝΑΙ ή το μεγάλο ΟΧΙ , όπως έλεγε ο Καβάφης . Αυτή τη φορά δεν θα το βάλω στα πόδια...

Η πράξη μου αυτή δεν θέλω να θεωρηθεί ηρωική . Ξέρω πώς στην Ελλάδα θα θεωρηθεί σαν "ανθελληνική" ενέργεια . Ίσως πάλι να ξυπνήσει μερικούς και να δείξει σε τι χρόνια ζούμε . Κάτω από ποιους ζούμε...

Δεν θέλω να γράψω πομπώδεις φράσεις . Ο δικός μας σκοπός , δεν τις έχει ανάγκη.

Συγχώρεσε με , αν μπορείς

Κώστας

Υστερόγραφο : Είμαι βέβαιος ότι αργά ή γρήγορα α, οι Ευρωπαϊκοί Λαοί , θα καταλάβουν πως ένα φασιστικό καθεστώς όπως αυτό της Ελλάδας , στηριγμένο στα τανκς , δεν αποτελεί μόνο ντροπή για την αξιοπρέπεια τους , ως ελεύθερων ανθρώπων , αλλά επίσης μια συνεχή απειλή για την ίδια την Ευρώπη...
Υ.Γ.
ΤΙ ΤΟΛΜΗ , ΤΙ ΘΑΡΡΟΣ , ΤΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ...
ΑΠΟΓΟΝΟΣ ΤΩΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΩΝ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ ΤΟΥ 1821 ; ....ίσως...φίλοι μου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου